Antakaa anteeksi

Tässä on vain niitä opetuksia, joita Jumalan seurakunnassa opetettiin srk.n alkuaikoina ennen kirkkojen perustamista.

= Raamatun mukaiset opetukset.

Antakaa anteeksi

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ti 16 Kesä, 2009 21:25

Olen miettinyt anteeksi antamista myös siltä kannalta, että koska meitä kehotetaan aina antamaan toisillemme anteeksi, niin meidän varmaankin kuuluu myös tehdä toisille mahdollisimman helpoksi antaa meille anteeksi, jos rikomme toisiamme vastaan. Jos huomaa, että toisella on jotain minua vastaan, niin minun tulee tasoittaa tietä mahdollisimman paljon, että hänen on helppo antaa minulle anteeksi. Minun on ainakin helppo antaa anteeksi toiselle, jos hän pyytää minulta anteeksi. Voin siis helpottaa toistenkin anteeksi antamista pyytämällä heiltä anteeksi, kun huomaan loukanneeni. Jopa silloin, kun on totuudella loukannut toista, voi sanoa, että on pahoillaan, että se loukkaa, vaikkei tietenkään tingi totuudesta. :roll:
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ke 17 Kesä, 2009 1:30

Hyvin pohdittu!

Se ei varmaan ole ihan oikeaa rakkautta vain odottaa, että toinen lähestyy asiassa, olipa nyt syyssä tai ei, oikeassa tai väärässä ja koskien kumpaa vain. :IAg
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY


Paluu Alkuperäisen kristinuskon opetuksia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa