emalista.fi

Mihin Nimeen?

Mitä Raamattu opettaa kasteesta?

Mihin Nimeen?

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 30 Maalis, 2009 23:07

On todella tärkeää, että jokaisen kasteessa lausutaan Jeesuksen Nimi, ja että kastettava todella on uskossa ja tehnyt parannuksen.
Itse olen ehkä hätiköinyt joidenkin kohdalla.., jotka eivät ole vielä tehneet selvää parannusta.
Ensin pitää tehdä parannus, ja sitten voidaan kastaa.
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen (mihin Nimeen?) Jeesuksen Kristuksen Nimeen (miksi?) syntienne anteeksisaamiseksi (mitä siitä seuraa?), niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." Apt. 2:38.
Olisiko tuollainen (suluissa) oleva selittely oikein?

Kaste on Raamatun mukaan vain yksi. Ef. 4:5. Sitä ei voi uusia, jos se on suoritettu raamatullisesti Jeesukseen Kristukseen.
Olen "joutunut" kastamaan sellaisia, joiden kasteessa ei ole lausuttu Jeesuksen Nimeä. Se on ollut vaikeaa. Ja olemme kastettavan kanssa sellaisessa tilanteessa tehneet sopimuksen Jumalan kanssa, että varmistamme tämän askeleen, koska kastettava ei voi pitää itseään oikein kastettuna ennen kuin hänet on kastettu Jeesuksen Kristuksen Nimeen.
Kunpa en enää joutuisi sellaisiin tilanteisiin.
Erään entisen kasteella käyneen adventistin olen kastanut, joka tuli uskoon vasta monta vuotta kasteensa jälkeen. Se kastaminen oli aivan puhtaasti oikein.
Tuollaisia ikäviä "uusintakasteita" ei pitäisi antaa tulla. Sen tähden kaikille pitäisi saada selväksi, miten tulee kastaa. Ennen kasteelle menoa tulee ottaa selville, miten kastaja kastaa.
Ja lapsikaste tulisi kieltää lailla!

Tiedän tapauksia, että oikein kastettujakin on mennyt uudelleen kasteelle. Silloin on tehty syntiä Jumalaa vastaan.

Helluntaisrk.issa tulkitaan branhamilaisuuden piirissä suoritettu kaste vääräksi kasteeksi, vaikka se suoritetaan Jeesuksen Nimeen, koska sen taustalla on jeesusyksinoppi eli väärä jumaluus.

Kuten näette: kiemuraista on tämä kasteasiakin.
"Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia." Srn. 7:29.

Mitä tästä tulee mieleen?

:?:

E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
TurunWeijo
Site Admin

ViestiKirjoittaja maria » Ke 22 Huhti, 2009 17:20

Minut on kastettu kauan sitten Helluntaiseurakunnassa.
Uskoisin, että minut kastettiin; Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Niin Maria

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 22 Huhti, 2009 21:42

Helluntaiseurakunnan kastekaava kuuluu pääosin näin:
"Kastan sinut ... (Maria) oman suusi tunnustuksen nojalla Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen Jeesukseen Kristukseen!"
Sinut on siis kastettu oikein.
Jotkut helluntaisaarnaajat kastavat lausuen ensin tärkeimmän eli "Jeesukseen Kristukseen...."

Jos kasteessa ei ole lausuttu Jeesuksen Nimeä, niin epäilen sellaista kastetta.
Omalle kohdalleni en voisi hyväksyä kastetta ilman Jeesusta, joten menisin sellaisessa tapauksessa uusimaan kasteeni raamatulliseksi.

+
TurunWeijo
Site Admin

ViestiKirjoittaja maria » Ke 22 Huhti, 2009 22:39

Kiitos turunweijo tuosta tarkennuksesta.

Minä uskon myöskin, että kasteen siunaus seuraa ihmistä.
Hän teki ratkaisunsa vilpittömästi ja rehellisesti, vaikka sitten mitä vaiheita kävisimmekin läpi, niin Jeesus Kristus ei jätä ketään!
Taivas huomioi kuuliaisuuden askeleet. Kiitos Jumalan.!

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Su 07 Kesä, 2009 21:30

Mikä on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi? "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan (Apt.2:38)." Itse uskon, että apostolit eivät ymmärtäneet väärin tai jättäneet noudattamatta Jeesuksen antamaa kastekäskyä. He ymmärsivät, että Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Jeesus Kristus. Jos minä pyytäisin ihmisiä kastamaan toisiaan vaikkapa äitini nimeen, niin eivät he kastaessaan sanoisi 'äidin nimeen', vaan Sirpan nimeen :D

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Su 07 Kesä, 2009 21:45

Aamen!

Noin se on, kuten Aamu-Usva kirjoitti. Ihmiset joskus lukiessaan sokeutuvat sanoissa ja tarkoituksissa.

Aamu-Usva laittoi sen nyt niin, että sen voi jokainen ymmärtää ja oivaltaa ja jakaa sitten myös elämässään eteenpäin.

Huomatkaa, ettei Raamattu koskaan ole ristiriidassa sanomansa kanssa, jos vaikka siltä saattaisi (meidän) silmissämme näyttää. Emme vaan ole oivaltanut tai ymmärtänyt/tiennyt kaikkea, mikä kuuluu ottaa huomioon asiassa.

Jumala EI puhu itseään vastaan ja Jumala vastaa huutonsa, eli kaiken sanomansa!
Jumalan Sana on totuus!

Siunausta kaikkeen hyvään ja oikeaan!
Viimeksi muokannut Dimi Sefanja päivämäärä Su 07 Kesä, 2009 22:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Dimi Sefanja

ViestiKirjoittaja pike464 » Su 07 Kesä, 2009 22:49

Aamu-Usva kirjoitti:Mikä on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi? "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan" (Apt.2:38 )." Itse uskon, että apostolit eivät ymmärtäneet väärin tai jättäneet noudattamatta Jeesuksen antamaa kastekäskyä. He ymmärsivät, että Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Jeesus Kristus. Jos minä pyytäisin ihmisiä kastamaan toisiaan vaikkapa äitini nimeen, niin eivät he kastaessaan sanoisi 'äidin nimeen', vaan Sirpan nimeen :D

AAMEN!Mitään lisäämättä ja pois ottamatta...
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan (Apt.2:38 )."
AAMEN
Siunauksen terv:pike :D

"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
pike464

ViestiKirjoittaja pike464 » Su 07 Kesä, 2009 23:05

Dimi Sefanja kirjoitti:Aamen!

Noin se on, kuten Aamu-Usva kirjoitti. Ihmiset joskus lukiessaan sokeutuvat sanoissa ja tarkoituksissa.

Aamu-Usva laittoi sen nyt niin, että sen voi jokainen ymmärtää ja oivaltaa ja jakaa sitten myös elämässään eteenpäin.

Huomatkaa, ettei Raamattu koskaan ole ristiriidassa sanomansa kanssa, jos vaikka siltä saattaisi (meidän) silmissämme näyttää. Emme vaan ole oivaltanut tai ymmärtänyt/tiennyt kaikkea, mikä kuuluu huomioon asiassa.

Jumala EI puhu itseään vastaan ja Jumala vastaa huutonsa, eli kaiken sanomansa!
Jumalan Sana on totuus!

Siunausta kaikkeen hyvään ja oikeaan!

AAMEN! näihin Diminkin ajatuksiin ja kaikkeen hyvään ja
oikeaan muittenkin kirjoituksissa.. :D

Hyvää yötä Jeesus olkoon aina myötä...

pike
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
pike464

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ma 08 Kesä, 2009 22:07

"Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa (Kol.3:17)." Tämä jae on tänään ollut mun mielessäni aivan erityisesti, kuten myös se jae, missä sanotaan, että tapahtukoon kaikki meidän tekomme rakkaudessa (1.kor.16:14). Siis RAKKAUDESSA HERRAN JEESUKSEN NIMESSÄ :D
Aamu-Usva

Re: Mihin Nimeen?

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 29 Joulu, 2021 17:20

Tämä on edelleen kaikille suuriarvoinen asia.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
+
TurunWeijo
Site Admin

Paluu Kristillinen kaste: