MENESTYSteologia

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » To 30 Heinä, 2009 22:08

Muistan itse juuri uskoon tultuani täydessä rakkauden huumassa Jeesusta kohtaan menneeni yhteen kokoukseen, missä julistettiin, että eikö Jumala tahdo antaa uskoville kaikkein hienoimpia autoja ja taloja... Se ei kyllä kolahtanut ollenkaan. Juurihan vasta olin päässyt eroon siitä materian himosta, mikä maailmassa vallitsee ja löytänyt Jeesuksen, joka täytti sydämeni ihmeellisellä rauhalla ja rakkaudella. Tunsin todella, etten missään tapauksessa haluaisi hienoa autoa, vaan vain etsiä Jeesuksta; päästä kasvamaan Kristuksen rakkaudessa. Kiitos Jumalalle siitä, että hän varjelee rahan ja materian himolta, joka on kuitenkin kaiken pahan alku ja juuri.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Menestysteologiasta

ViestiKirjoittaja apostoli5 » La 01 Elo, 2009 3:59

Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa!

Menestysteologiasta

Vanha Testamentti opettaa Aabrahamin uskon, joka lyhyesti tarkoittaa kuuliaisuutta Herran äänelle. Herran opetuslapsi on se, joka laittaa saamansa opetuksen käytäntöön ja tottelee kirjoitettua Sanaa.
Herra Jumala koetteli Aabrahamia ja hän kesti uskon koetuksen ja uskon kautta koetukselle uhrasi ainokaisen poikansa Iisakin ja siksi Herra Jumala antoi hänelle valtavan lupauksen, jossa mekin pakanat saamme olla Jumalan armosta, jos olemme kuuliaiset ja tottelemme Herraa.
"Minä vannon itse kauttani, sanoo Herra: Sentähden että tämän teit etkä kieltänyt Minulta ainokaista poikaasi, Minä runsaasti siunaan sinua ja teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja hiekka, joka on meren rannalla, ja sinun jälkeläisesi valtaavat vihollistensa portit. Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit Minun äänelleni kuuliainen." 1.Moos.22:16-18
"Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." Joh.3:36

Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa. Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä; mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.
Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta. 1.Tim.6:6-11

Menestysteologia on laaja käsite Raamatussa ja siksi rajaan sen oikeaan ja väärään menestykseen.
Väärä menestys on ilman Jumalaa ja sillä ei ole mitään iankaikkista arvoa. Ihminen itse hankkii rikkauksiaan ja aarteitaan petollisin kielin, mikä milläkin tavalla. Joillekin Jumala antaa menestyksen tässä ajallisessa elämässä ja he menestyvät, kuten Psalmin kirjoittaja kuningas Daavid kuvaa. "Minä näin jumalattoman rehevöityneenä, kuin puu juurineen paikoilleen", mutta sitten kumminkin yhtäkkiä tulee hänenkin loppunsa ja se on kauhistuttava. Jumalattomat ihmiset saavat siis osansa tässä ajassa ja Jumala antaa heille menestyksen, jota ei meidän tule kadehtia. Samoin kaikki muutkin väärät, kuten väärät menestysteologit kuuluvat tähän joukkoon. Ps.73
Diktaattori Hitlerillä oli aikoinaan menestys ja terrori yhdessä lyömätön ase, jolle kukaan ei näyttänyt pystyvän mitään ja kaikki tietävät historiasta mikä hänen loppunsa oli.

Kuningas Salomo rukoili Herralta kuuliaista ja ymmärtäväistä sydäntä ja Herra antoi sen ja lisäksi siunasi kaikella muullakin rikkaudella, niinkuin sananlaskutkin sanovat viisauden rikkaudesta, rikkaus on sen oikeassa kädessä ja pitkä ikä ja ymmärrys korottaa isojen pariin. Mutta Jumalan rikkauden siunaus käsitti myös iankaikkisen osuuden ja se oli sidottu kuuliaisuuteen Herran äänelle, kuten pelastususkokin.
"Jos sinä olet kuuliainen kaikessa, mitä Minä käsken sinun tehdä, ja vaellat Minun tietäni ja teet sitä, mikä on oikein Minun silmissäni, ja noudatat minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin minun palvelijani Daavid teki, niin Minä olen sinun kanssasi ja rakennan sinulle pysyväisen huoneen, niinkuin minä Daavidille rakensin, ja annan Israelin sinulle." 1.Kun.11:38

Lopuksi totean apostolien kärsimykset, joissa mainitaan Raamatussa mm. puutteen alaisuus ja samoin vanhan liiton Elia, joka eli leivällä ja lihalla ja joi Keritin purosta vettä, sekä Johannes Kastaja, jonka ravintona oli heinäsirkat ja metsähunaja.
Herra Jeesus on sanonut, että tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikille kansoille todistukseksi ja sitten tulee loppu. Matt.24:14 Jotta tämä suuri lähetystehtävä saatetaan loppuun ennen Heramme pikaista paluuta, niin se edellyttää myös varoja. Jumala ei ole konkurssin Jumala, vaan tahtoo jokaisen lapsensa menestyvän. Jumala ei ole lastensa rikkautta vastaan, vaan ahneutta. Ihmisen sydämessä kulkee tämä raja, kuka hallitsee.
Jumala kouluttaa tällä hetkelläkin monia lapsiaan myös taloudellisilla alueilla ja joka on vähässä uskollinen, niin Hän voi asettaa paljon haltijaksi ja uskoa jopa yliluonnollisia varoja, joilla hän saa palvella Herraa.

Jumalan valtakunnan evankeliumin saarnaaminen kaikille kasoille, ei tule kaatumaan varojen puutteeseen, vaan Herra toteuttaa Sanansa nopeasti ja rutosti.
Vahassa Testamentissa oli kuuliaisuuden siunaus ja tottelemattomuuden kirous, josta Kristus on meidät lunastanut ja Hänessä on Jumala varannut jokaiselle valtavan rikkauden ja aarteen, joka ei koskaan katoa ja tätä aarretta Hän tarjoaa tänäänkin jokaiselle, joka tahtoo sen vastaanottaa lahjana, sulasta armosta. Job.22:21-28
Jobin kirja opettaa sen, kun vihollinen on varastanut, niin Jumala palauttaa ja siunaa kaksinkertaisesti. Jumala antaa menestyksen armosta Herran kunniaksi.
Vanhurskaan menestyminen on Jumala laupeutta ja hän palvelee kuuliaisena rakkaudessaan Herraansa kohtaan, eikä unhoita köyhiä lähimmäisiään ympärillä. Hänen elämässään on pääpainoa laupeudella ja armahtavaisuudella, eikä omalla menestymisellä.

Kehoita niitä, jotka nykyisessä maailmanajassa ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme, kehoita heitä, että tekevät hyvää, hyvissä töissä rikastuvat, ovat anteliaita ja omastansa jakelevat, kooten itsellensä aarteen, hyvän perustuksen tulevaisuuden varalle, että saisivat todellisen elämän.
Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä, johon tunnustautuen muutamat ovat uskosta hairahtuneet. Armo olkoon teidän kanssanne! Amen 1.Tim.6:17-21

Kuuliaisuuden tiellä on iankaikkinen Jumalan siunaus!
Raha ei ole iankaikkista, mutta Rakkaus ei koskaan katoa! Amen

erkki.akerlund@kolumbus.fi
050-3363455


Dimi Sefanja suurensi fonttia, niin käy huonompisilmäiseltäkin jouhevasti tärkeiden opetusten lukeminen.
apostoli5
 

Paavali menestyi

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » La 01 Elo, 2009 17:00

Paavali oli esimerkillisen menestynyt Jumalan palvelija´, joka oli sisällä Aabrahamin siunauksessa, Gal. 3:14 ja 27-29.
Mitä siihen siunaukseen Uudessa liitossa kuului? - Aabrahamin siunaus on sitä, että hänen tavallaan suuntaamme elämämme kohti ikuisia rantoja. "sillä hän (Aabraham) odotti sitä kaupunkia, jolla on perustukset ja jonka rakentaja ja luoja on Jumala. ...
Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä. Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata. Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin; mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin."
Hebr. 11:10,13 - 16.
Näin Jumalan pyhät ovat aina olleet "ulkopuolella leirin Hänen pilkkaansa kantaen". Hebr. 13:13.
Se on aina oleva OIKEIDEN uskovien osa:
" ovat saaneet kokea pilkkaa ja ruoskimista, vieläpä kahleita ja vankeutta; heitä on kivitetty, kiusattu, rikki sahattu, miekalla surmattu; he ovat kierrelleet ympäri lampaannahoissa ja vuohennahoissa, puutteenalaisina, ahdistettuina, pahoinpideltyinä - he, jotka olivat liian hyviä tälle maailmalle -; he ovat harhailleet erämaissa ja vuorilla ja luolissa ja maakuopissa." Hebr. 11:36-38.

Paavali kertoo menestyksensä ajasta:
"Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa. Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille; kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut; olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä; ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta." 2 Kor. 11:23-27.

Tuo oli sitä, mitä Jeesus oli luvannut:
"Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys." Joh. 10:10.
"Varas" on sielunvihollinen. Hyvä Paimen on Jeesus. Ulkoinen olemuksemme kuuluu pahan vallassa olevaan maailmaan. Sisäinen ihmisemme on ikuiseen Jumalan valtakuntaan kuuluva. Etsimme yltäkylläistä elämää sisäiselle ihmisellemme. Paavalin kautta Jumalan valtakunta menestyi, vaikka ulkoinen ihminen meneHtyi. Sitä on raamatullinen menestys! Rikas taas on lakastuva retkillään. Jaakob 1:11.


Paavali totesi näin:
"Sen tähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu. Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti, meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia." 2 Kor. 4:16-18.
Saamme ottaa vaivankestämisen esikuviksi muinaiset pyhät. "Ottakaa, veljet, vaivankestämisen ja kärsivällisyyden esikuvaksi profeetat, jotka ovat puhuneet Herran nimessä. Katso, me ylistämme autuaiksi niitä, jotka ovat kestäneet; Jobin kärsivällisyyden te olette kuulleet, ja lopun, jonka Herra antaa, te olette nähneet. Sillä Herra on laupias ja armahtavainen." Jaakob 5:10-11.

Ulkonainen ihmisemme menehtyy päivä päivältä. Se on uuden luomuksen menestystä. Sisäinen ihminen vahvistuu ulkoisen ihmisen eli lihan mielen meneHtyessä.! Kiitos Herralle!
Uskossa oleva voi siis menestyä jopa nälkää kärsien.
Tämä on murheiden maa. Me olemme muukalaissieluja, joka on vastakohta menestysteologialle. Emme rakasta maailmaa emmekä sitä, mikä maailmassa on. 1 Joh. 2:15.
Emme tahdo olla Deemaksia, joka tähän maailmaan rakastuneena jätti Jumalan työn. 2 Timot. 4:10.

Raamatun mukaan meidän ei enää ollenkaan tule etsiä ulkoista, tämän ajan menestymistä. Jumala itse huolehtii meistä. Ja ahdistuksia ei ole puuttuva.

Kiitos Herralle tästä menestyksestä!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Kalle Kakkonen » La 01 Elo, 2009 23:12

Yksi turkulainen menestysteologi on vallloittamassa Saloa, netistä löytyy sivutkin.
Kalle Kakkonen
 

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Su 02 Elo, 2009 21:32

"Älä köyhyyttä, älä rikkautta minulle anna; anna minulle ravinnoksi määräosani leipää, etten kylläisenä tulisi kieltäjäksi ja sanoisi: "Kuka on Herra?" ja etten köyhtyneenä varastaisi ja rikkoisi Jumalani nimeä vastaan (Sananl.30:8-9)."

Mitä enemmän maailman rakkautta meissä on, sitä vähemmän meissä on Isän rakkautta. Rahan himo todellakin on kaiken pahan alku ja juuri ja niin helposti ihmisen mieleen hiipii ajatus siitä, miten paljon helpompaa olisi elää rikkaana. Mutta kun Jumala on meidän kanssamme, me emme huoli tämän maailman rikkauksista.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Parasta siunausta

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Pe 07 Elo, 2009 20:10

Parastas siunauksen laatua kristitylle on se, kun saa nähdä Jumalan tahdon toteutuvan! Voiko mikään mennä tämän siunauksen yli? - Ei ainakaan raha.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Pe 07 Elo, 2009 22:26


Aamen Weijo-veli, se on juuri siten.

Eli


AAMEN
.
Viimeksi muokannut Dimi Sefanja päivämäärä La 21 Touko, 2011 18:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » La 21 Touko, 2011 18:34

"Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti (2.Kor.4:17)..."
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Herra varjelkoon omiaan rikkauksilta

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » La 24 Elo, 2013 9:02

"Ketä muuta minulla olisi taivaassa! Ja kun Sinä olet minun kanssani, en minä mistään maan päällä huoli." Psalmi 73:25.

"Anna minun sydämeni taipua Sinun todistuksiisi, ei väärän voiton puoleen.
Käännä silmäni pois turhuutta katselemasta, anna minun saada virvoitus Sinun teilläsi." Psalmi 119:36,37.


Kuva
Kuvassa sanaa jaetaan Turun kauppatorin kulmassa v. 2013.

.
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja jussi83 » La 24 Elo, 2013 19:32

Aamen
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteiistä. Jes.12:3
Avatar
jussi83
 
Viestit: 21
Liittynyt: La 19 Marras, 2011 23:17
Paikkakunta: Oulu

Andrew Wommackista

ViestiKirjoittaja livingstone » Pe 11 Loka, 2013 6:59

Oletteko seuranneet tv7 Andrew Wommackin opetusta? Kun en oikein tiedä missä menee menestysteologian raja, ja onko hänen oppinsa ihan tervettä. Ainakin hänellä on vahva usko siihen, että sairaat paranevat, ja jos sairastaa, niin ei ole osannut ottaa vastaan jotain Jumalan siunausta. Siis nimenomaan lupauksia sanasta, mutta toisaalta se myös kuulostaa ihan tervehenkiseltä, että vetoat johonkin Raamatun lupaukseen, ja sitten paranet. Että en tiedä...
"Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni." (Ps. 119:105)
livingstone
 
Viestit: 2
Liittynyt: To 10 Loka, 2013 13:31

En ole kuullutkaan!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Pe 11 Loka, 2013 22:58

:lol:

En ole kuullutkaan!

:!:
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja livingstone » La 12 Loka, 2013 18:32

Ok no ei sitten mitään. Pitää tosiaan olla tarkkana, jos ei ole varma niin ei kyllä kannata seurata opetustakaan.
"Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni." (Ps. 119:105)
livingstone
 
Viestit: 2
Liittynyt: To 10 Loka, 2013 13:31

Re: MENESTYSteologia

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 18 Kesä, 2014 22:08

Menestysteologien harhaisuus.
Niin sanotut menestysteologit johtavat uskovia harhaan kylvämällä ihmisten sydämiin maailmanmielisyyttä. Raamattu opettaa päinvastaista mielenlaatua:
"Tyytykää alhaisiin oloihin!" Room. 12:16.
Jeesus antoi yksiselitteisen opetuksen, että elämää ei tule ankkuroida tämän maailman rikkauksiin:...
"Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi." Matt. 6:19-21.
Eräs menestysteologi (K.H.) opetti näin: "Jumala tahtoo meidän asuvan parhaissa taloissa, ajavan parhailla autoilla ja pukeutuvan parhaisiin vaatteisiin."
Jumalan Pyhä Henki sanoo, että tuollainen opetus on eksytystä!
Terveessä uskossa oleva tahtoo auttaa ihmiset tyytyväisyyteen, jonka sisältö on Jeesus meissä, ei maallinen rikkaus. Raamattu sanoo menestysteologeista, että he "ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa.
Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä; mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.
Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
Mutta sinä, Jumalan ihminen, PAKENE SEMMOISTA (rahan himoa). 1 Timot. 6:5-11.
Röyhkeydessään nuo eksyttäjät pitävät tunteisiin vetoavia kolkehtisaarnoja vain saadakseen rahaa omiin taskuihinsa. Jokainen, joka kerää uskovilta rahaa oman luksuselämänsä pönkittämiseen, on alhainen eksyttäjä. Älä kuuntele sellaisia.
Mutta...
Menestysteologien ja mm. ”supersaanaajatähtien” toiminnan arvostelustakaan ei saa tulla uskovalle liian suurta osaa näyttelevää uskonelämän sisältöä. Ei sellainen ole raamatullista. Näyttää nimittäin, että uskovat ovat alkaneet puhua eksytyksistä enemmän kuin Jeesuksesta ja Jumalan sanasta. Sekin on eräänlainen eksytys, jolla nuo kietovat uskovan ajatukset pois tärkeimmästä.
Meildän elämässämme on pääasiana Jumalan Sana ja sen tuoma siunauksen osallisuus.
Me emme ollenkaan mene kuuntelemaan vieraita puhujia.


Raamattu opettaa joissain kohdissa menestymistä. Mm. 3 Joh. /2. Mitä se tarkoittaa? Se tarkoittaa ennen muuta sitä, että Jumala tahtoo omiensa tulevan rikkaiksi taivaallisista aarteista, Jumalan rakkaudesta, Hengen hedelmistä, armolahjojen runsaudesta, Jumalan voimasta ja siunauksesta. 2 Kor. 4:15-18.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron