tällainen profetia tupsahti sähköpostiimme. Kommentoikaa...

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

tällainen profetia tupsahti sähköpostiimme. Kommentoikaa...

ViestiKirjoittaja penttikk » Ti 10 Maalis, 2009 21:18

5.3.2009

Pastori Jon Matutisin näky elokuussa 2008

Lainattu Reino Savolan sivuilta.

Esipuhe: Pastori Matutisin esittely:
Pastori Jon Matutis sai sanan viime elokuussa, kun emme vielä eläneet talouskriisin aikaa. Tämä sama pastori sai aikoinaan profetian Berliinin muurin kaatumisesta ennen kuin siitä oli mitään tietoa. Profetia toteutui tarkasti. Matutis on Berliinin Nazareth-vapaakirkon johtava pastori ja johtaa myös hyvin laajaa lähetystyötä eri puolille maailmaa. Syntyisin
hän on Liettuasta. Opiskellut Sveitsissä ja väitellyt siellä tohtoriksi.
Sana Saksasta - Profeetallinen sana - Pastori Jon Matutisin kautta
Rukoillessani tänä aamuna Jumala antoi minulle näyn. Hän näytti minulle suuren,
maailmanlaajan liikekannallepanon. Näin itseni kävelemässä pitkin hiekkarantaa. Yhtäkkiä kuului kova jylinä, joka
voimistui voimistumistaan. Se ei ollut meren eikä tuulen aiheuttama ääni. Ulkopuolella oli täysin hiljaista. Meren pinta oli sileä kuin lasi. Syvä jylisevä ääni, joka muistutti sortumaisillaan olevien vuorten kumua, jyrisevä ääni, jollaista en ollut siihen saakka koskaan elämässäni ennen kuullut, tuli kaukaa meren toiselta puolelta.
Ääni voimistui niin mahtavaksi, että maa alkoi järähdellä ja vapista. Se kuulosti aivan matalaäänisen bassotrumpetin törähdykseltä. En ollut koskaan aikaisemmin kuullut tällaista ja näin syvää bassoääntä. Koko ilma värisi. Kaivauduin rantapenkereen dyyneihin, kasvot maassa, ja odotin nähdäkseni mitä tästä luonnonnäytöksestä seuraisi.
Kun jylinä ei loppunut, vaan kävi aina voimakkaammaksi, näin alkavani rukoilla ja puhua Jumalalleni tässä näyssä. Sitten kuulin äänen sanovan: Lapseni, älä pelkää. Tämä on minun mobilisaatiokutsuni, merkki toisesta maailmasta. Kutsun esiin ihmisiä kaikista kansoista. Minä ravistelen maata ja merta. Syntiset ja jumalattomat menehtyvät pelosta odottaessaan ahdistuneina asioita, jotka tulevat tapahtumaan.
Ymmärrä, lapseni, että talouskriisi on pannut alulle kaiken tämän. Se oli vain tuhon alku. Tämän päivän
yhteiskunnan perustus tulee järkkymään niin, että ihmiset menettävät kaiken mitä he ovat saavuttaneet ja säästäneet tähän mennessä.
Koko infrastruktuuri ja hyvinvointi romahtaa ajan myötä. Elämä tulee olemaan hyvin vaikeaa hyvin monille ihmisille. Yleinen turvallisuus horjuu ja rikollisuus lisääntyy niin, että elämä maan päällä on voimakkaasti uhattuna. Mutta teidät, jotka pelkäätte minun nimeäni, minä pelastan tuhosta. Minä pidän suojaavaa kättäni yllänne.
Vaikka ei tullut vähääkään eikä pienintäkään aaltoilua näkynyt merellä, jylinä oli niin mahtava, että sydämeni oli lakata lyömästä. Silloin ajattelin itsekseni: Minä kuolen myös nyt. Ja silloin Herra sanoi minulle: Lapseni, älä pelkää. Sinun tulee elää ja julistaa edelleen minun tekojani. Nouse, mene kotiin ja kerro läheisillesi. Tee heille tiettäväksi, että minun poikani tulo on hyvin lähellä, kynnyksellä.
Käynnistän kaiken viedäkseni omani kotiin ja irrotan heitä nyt kaikesta, mikä pidättää heitä tai estää heitä.
Kun nousin ylös totellakseni Jumalan ääntä suunnaten matkani kotiinpäin, näin hyvin monia ihmisiä makaamassa
dyyneillä. He olivat tulleet ulos taloistaan kiiruhtaen kohti merta nähdäkseen ja kokeakseen tämän epätavallisen luonnonnäytelmän. He makasivat kasvoillaan kuin lamaantuneina, aivan niin kuin minä olin maannut muutamia minuutteja aikaisemmin.
Kun ohitin heidät matkallani kotiin, jatkuvasta kaukaisesta jylinästä huolimatta, nämä ihmiset huusivat minulle: Olet mieletön. Et voi mennä kotiin tässä tilanteessa. Se on liian vaarallista. Sitten he hautasivat päänsä syvemmälle dyyneihin, koska he pelkäsivät, mitä seuraavaksi tapahtuisi. He eivät halunneet enää kuulla tai tietää mistään.
Ja sitten Herra sanoi minulle: Teille, lapseni, jotka pelkäätte minun nimeäni, tämä on minun liikekannallepanoni päivä. Teille nousee minun pelastukseni aurinko, jonka valossa minä kokoan todelliset lapseni ja tuon heidät yhteen. Mene, poikani, ja kerro tämä jokaiselle, jonka voit saavuttaa.
Silloin minä kysyin Herralta: Mitä minun tulee sanoa heille? Kerro lapsilleni, hän sanoi, että heidän ei tule enää
kuluttaa aikaansa katoavien asioiden parissa, vaan pikemminkin iankaikkisten, ikuisten asioiden. Heidän tulee etsiä
minua ja tutkia minun sanaani. Heidän tulee antaa anteeksi toinen toiselleen, niin kauan kuin on vielä aikaa, ja tehdä rauha toistensa kanssa.
Heidän pitäisi lopettaa kadehtiminen ja toinen toisensa sormella osoittelu. He eivät saisi myöskään syytellä eikä epäillä toisiaan. Jokaisen pitäisi tehdä se mitä hänen tulee tehdä ja mitä hän voi tehdä. Kehota heitä irrottautumaan kaikista tarpeettomista asioista ja lopettamaan kouristuksenomainen omien oikeuksien puolustaminen. Tästä lähtien minä takaan teidän oikeutenne ja huolehdin oikeudenmukaisuudesta teidän puolestanne.
Suuria muutoksia on tapahtumaisillaan kaikkialla maailmassa, jokaisella elämän alueella. Muuttakaa siis mielenne ja olkaa valmiit. Mikään ei tule olemaan niin kuin se on ollut tähän saakka.
Mitä kauemmaksi etenin rannalta, sitä heikompana kuulin jylinän, vaikka mielestäni ääni oli muuttunut voimakkaammaksi
ja vielä järisyttävämmäksi. Minulla oli tunne ikään kuin minut olisi suojattu lasikaappiin.
Sitten kuulin Herran äänen sanovan: Minä vien lapseni turvaan omalla tavallani. Tulette näkemään kaiken mitä
teen maailmassa, joka tulee kokemaan kaikki `Egyptin vitsaukset` ennen kuin vedän lapseni luokseni, ennen kuin
faarao vapauttaa teidät ikuisiksi ajoiksi. Minun kansani, kestäkää yhdessä. Pysykää yhdessä, rohkaiskaa toisianne. Pian olette päässeet perille.
Tämä oli viimeinen asia minkä muistan tästä näystä.
Kun ajattelin kaikkea sitä mitä olin nähnyt ja sitä, mitä minun pitäisi tehdä näyn suhteen, Herra puhui minulle sanoen: Levitä tätä ilmestystä, jonka annoin sinulle tänä aamuna minun `mobilisaatiostani` kaikkialla eteenpäin lapsilleni, ja rohkaise heitä tekemään samoin, sillä minä olen ovella (olen tulossa pian). Ja sano heille, erityisesti minun kansalleni,
että heidän pitäisi ottaa vakavasti suhteensa minuun (Jumalaan), ennen kuin on liian myöhäistä.
Auttakaa minua levittämään tätä sanomaa kaikkialla. Lähettäkää se ystävillenne ja tuttavillenne. Levittäkää sitä seurakunnillenne ja kotipiireillenne.
Kääntäkää sitä toisille kielille.
Maranatha! Herramme tulee.
Pastori Jon Matutis
Avatar
penttikk
 
Viestit: 56
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 18:59
Paikkakunta: PIRKKALA

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ti 10 Maalis, 2009 22:32

Yhden sisaren kanssa silmiimme osui tänään Turun Sanomista juuri tuo jae: "On oleva yksi lauma ja yksi Paimen."
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ti 10 Maalis, 2009 22:34

Mun sähköpostiin tuli tänään joku David Wilkersonin kehoitus, mutta taisin jo poistaa sen, vaikka tarkoitus oli laittaa sekin tänne. Mahtaako jollakin olla sitä? Oli päivätty 7.3.2009...
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja penttikk » Ti 10 Maalis, 2009 22:41

Moi Aamu-Usva tässä tämä linkki

http://davidwilkersontoday.blogspot.com ... ssage.html
Avatar
penttikk
 
Viestit: 56
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 18:59
Paikkakunta: PIRKKALA

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ti 10 Maalis, 2009 22:45

Juuri tuota tarkoitin :) Kiitos! Siinä on aika lailla samanlainen sanoma kuin täsä aloituksen viestissä.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

tosi on

ViestiKirjoittaja elämäni » Ke 11 Maalis, 2009 9:07

Raamattu jo puhuu kaikista näistä ja nyt olemme vahvistusta saaneet eri henkilöiden näyistä. NYT ON AIKA LAITTAA LAMPUT PALAMAAN,,,,,,, TAI JOTENKIN NOIN JOKU HENGELLINEN LAULU MENEEPI,,,,
elämäni
 
Viestit: 150
Liittynyt: Su 15 Helmi, 2009 17:04

aamen.

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 11 Maalis, 2009 11:09

Aamen, aamen.
Lamppuihin Öljyä! Se on Herran tahto!
"Katso, Ylkä tulee!" Matt. 25:6-7.
_________________________________

Yllä oleva Penttikk.n laittama profetia on tällä kertaa rakentavampi kuin David Wilkersonin varoitussanoma.
Reagoin Wilkersonin profetiaan eri tavalla kuin ehkä useimmat. = Se ei aiheuta toimenpiteitä. En nimittäin pidä tuota profeetan sanomaa sellaisena, että sen sisältöön edes voisi jotenkin vaikuttaa, esim. rukouksella. Mellakointia tapahtuu jo nyt ikävin seurauksin kaikkialla maailmassa. Se on Raamatussa ennustettu lopunajan merkki, jonka pitää tapahtua. Mm. 2 Timot.3:18 sanoo, että lopunaikana ihmiset ovat väkivaltaisia.
Wilkersonin profetiassa olevaa ehdotusta elintarvikkeiden hamstrauksesta pidän kokonaan vikaan menneenä. Se ei päde ainakaan meillä Suomessa. Ja aina Jeesus pitää huolen omistaan. = "... eivät kokoa aittoihin.."
Profetian Raamatun kohdat taisivat olla suomentajan 1992 väännöksestä.

Että näin
"muut arvostelkoot!"
_________________
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja elämäni » Ti 17 Maalis, 2009 10:52

EILEN KESKUSTELIMME TUOSTA HAMSTRAUS KOHASTA JA KEHOTUKSESTA. JA TUO RAAMATUN PAIKKA PÄTEE KYLLÄ MINUSTA TUOHONKIN MINKÄ VEIJOKIN MAINITSI. HÄN OMIANSA KYLLÄ SUOJAA JA ANTAA KAIKEN TARPEELLISEN. TIETENKIN JOS TUOMMONEN NÄKY ON ANNETTU NIIN SE ON ANNETTU.
elämäni
 
Viestit: 150
Liittynyt: Su 15 Helmi, 2009 17:04

ViestiKirjoittaja pike464 » Ti 17 Maalis, 2009 17:41

Aamen, aamen.
Lamppuihin Öljyä! Se on Herran tahto!
"Katso, Ylkä tulee!" Matt. 25:6-7.
_________________________________

Yllä oleva Penttikk.n laittama profetia on tällä kertaa rakentavampi kuin David Wilkersonin varoitussanoma.
Reagoin Wilkersonin profetiaan eri tavalla kuin ehkä useimmat. = Se ei aiheuta toimenpiteitä. En nimittäin pidä tuota profeetan sanomaa sellaisena, että sen sisältöön edes voisi jotenkin vaikuttaa, esim. rukouksella. Mellakointia tapahtuu jo nyt ikävin seurauksin kaikkialla maailmassa. Se on Raamatussa ennustettu lopunajan merkki, jonka pitää tapahtua. Mm. 2 Timot.3:18 sanoo, että lopunaikana ihmiset ovat väkivaltaisia.
Wilkersonin profetiassa olevaa ehdotusta elintarvikkeiden hamstrauksesta pidän kokonaan vikaan menneenä. Se ei päde ainakaan meillä Suomessa. Ja aina Jeesus pitää huolen omistaan. = "... eivät kokoa aittoihin.."
Profetian Raamatun kohdat taisivat olla suomentajan 1992 väännöksestä.
...........................................................................

Samoilla linjoilla olemme yksimielisesti...
ja tuo väännös käännös saa niskavillat pystyyn..

Taivaan Isä todella pitää huolta lapsistaan
ja voimaa antaa päivään uuteen..

"Anna öljyä lamppuuni Herra, että palaa voisin tultasi"
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

ViestiKirjoittaja sillanrakentaja » Ke 18 Maalis, 2009 9:06

Tämä ensimmäinen profetia oli aika koskettava...siinä ei luvattu, että meidät otettais pois näistä vitsauksen ajoista...vaan että Jumala on kanssamme ja uskovien tulis pitää yhtä...jos oikein tulkitsin... Kun taas jotkut opettaa, että meidät otetaan ennen vitsausten tuloa pois... niin tai näin Herra tule pian!

David Wilkersonin profetian olinkin jo lukenut. Vaan ei kai se pahitteeksi jos kaapissa muutama ylimääräinen puuroryynipaketti on varmuuden vuoksi =) Vaikka, kyllä Herra omistaan huolen pitää...Mulla on muutenkin välillä tapana hamstrata jauhoja...jos vaikka leipoisin...mitä turhan harvoin jaksan tehdä...Pesuaineitakin tuli ostettuun jo aiemmin vähän enemmänkin, kun oli hyvä tarjous...sitä aina kuluu... ;) Ennen kun luin WIlkersonin profetiaa...
sillanrakentaja
 
Viestit: 12
Liittynyt: La 28 Helmi, 2009 23:15
Paikkakunta: Etelä Suomi

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ma 13 Huhti, 2009 21:28

"Pahana aikana he eivät joudu häpeään ja nälän päivinä heillä on kyllin syötävää (Ps.37:19)."
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja elämäni » Ke 15 Huhti, 2009 17:54

Amen. iANKAIKKISET KÄSIVARRET SINUA JA MINUA, MEITÄ KANNATTAA.
elämäni
 
Viestit: 150
Liittynyt: Su 15 Helmi, 2009 17:04

Mellakat tulevat

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 07 Touko, 2009 10:42

Wilkersonin profetiasta.
Se on siis totta.
Tiedän Pyhässä Hengessä, että mellakat alkavat Suomenkin kaupungeissa.., täällä Turussakin.
Seuraan vakavana esim. uutisointia, miten taas kouluruokailusta, vanhusten hoidosta yms. tinkitään; ja samaan aikaan on nostettu korkeapalkkaisten kaupungin päättäjien palkkoja huimasti. Kaupunginjohtajan palkkakin jo noin 14.000 euroa kk. Röyhkeää!!!
Kaikki olemme kuullleet Fortumin pääjohtajan miljoonien eurojen ylimääräisestä palkasta. Sen olemme maksaneet me sähkönkuluttajat ym. Sähkölaskun hinta voitaisiin saada puolet pienemmäksi yksinkertaisesti sillä tavalla, että kohtuullistettaisiin pääjohtajien palkat. Kukaan ihminen ei tarvitse yli 6000 euron kuukausituloja. Kaikki sen yli menevä osuus on köyhien riistopolitiikkaa.
Korkeapalkkaisten tulojen kohtuuttamisella Suomi säästyisi mellakoilta, jotka varmasti muuten ovat edessä.

Ellei tällaisista asioista kansa nouse barrikaadeille, niin ei sitten mistään.
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Tarja » Su 10 Touko, 2009 22:02

Weijo mainitsi tuossa vanhukset ja tuli heti mieleen yksi keskutelun aloitus jonne laitan nyt linkin.

http://www.martat.fi/keskustelu/keskust ... =124923161
Tarja
 
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 23 Maalis, 2009 22:59

Vakavaa

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 11 Touko, 2009 9:27

Joo Tarja.
Vakava tilanne on siellä Kouvolassakin. Siitä ei hyvää seuraa. :!: Wilkerssonin profetia mellakoista on lähellä totetumistaan.

:idea:

Säästöidea Turun kaupungille:
Tarjoutuisin tekemään Turun kaupunginjohtajan työt puolella hänen saamastaan palkasta, eli palkakseni riittäisi 7000 euroa kk. Apulaisjohtajiakin löytäisin kanssani hoitamaan virkoja, jotka tekisivät työnsä hyvin ja puolella hinnalla nyt virassa olevien palkkatasosta.
Kaupunginjohtajan tehtäviin ei kuulu mitään sellaista, jota en pystyisi tekemään.

Nii et kummottis sit, jos ei tämmöttis!

:lol:
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Aloitusprofetia

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » La 16 Touko, 2009 17:11

Edelleen sanon, että Pentti veljen laittama aloitus profetia on hyvä sanoma.
Siitä tuli mieleeni kysyä, kuka on Reino Savola, jonka sivuilta profetia oli?
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Re: Aloitusprofetia

ViestiKirjoittaja Herman » La 16 Touko, 2009 19:49

TurunWeijo kirjoitti:Edelleen sanon, että Pentti veljen laittama aloitus profetia on hyvä sanoma.
Siitä tuli mieleeni kysyä, kuka on Reino Savola, jonka sivuilta profetia oli?


Hänen sivuillaan on jotain aiheesta ja muutakin asiallista asiaa:

http://www.reinosav.net/biografi.htm

Siellä alhaalla kun klikkaa "eteenpäin" niin pääsee eteenpäin (yllättäen :lol: ), ja niin edelleen jne...
Herman
 

David Wilkersonin ennustus toteutuu?

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Su 19 Heinä, 2009 2:12

Shalom! Armoa ja Rauhaa!

Niin uskomattomalta, kun se tuntuukin, näin Suomen vinkkelistä ajateltuna, niin nyt on alustavasti jo TV-uutisissa 17.7. illalla puhuttu siitä, että ihmiten pitäisi alkaa hamstraamaan kotiin tiettyjä ruokatarpeita ja papereita, vesiä yms. kaikkea mitä nyt ajatella pitää, silloin, jos ei pääse kauppaan.

Tämä tosin nyt liittyi tuohon sikainfluensa-pandemian leviämiseen (joka ei ole sikainfluenssaa), kun syksyn ja talven aikana 1/5-osa Suomen kansasta sairastuu, eli noin 1 miljoona (1 000 000) ihmistä. Jää sitten nähtäväksi, kuinka ärjyksi yltyy ja kuinka monia se vie mennessään. Tällä kertaa ei kyseeseen tule vain sairaat vanhukset, kun tauti on tappanut lapsia ja nuoria yhtä lailla, mutta vähemmän hyväkuntoisia aikuisia. Näin kertovat maailman lehtiuutiset.

Kuka tietää, jos tämä on osa sitä alkua, lopun alkua ja jos se sitä on tai ei, niin mitä sitten saattaakaan tapahtua, jos tauti oikein pahaksi äityy.

Ja kuka tietää muita maailman tapahtumia sille ajalle. Jos jotkut aloittavat vaikka millaisia mullistuksia, sotia jne.

Tällaisen ajatuksen ja uutisenkin tahdoin jakaa kanssanne tässä yön hetkenä.

Herran haltuun! Siunataan itsemme ja rakkaamme kuin myös sisaremme ja veljemme Herrassa ja kaikki ne virkatahot, joita Raamattu opettaa kuin myös tietysti Jumalan omaisuuskansaa, Israelia!

Herra kanssanne! Aahhen Deuleha!


T: Dimi Sefanja
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

ViestiKirjoittaja Tyyne_Barry » Su 19 Heinä, 2009 2:22

Mulle ainakin tämä maailma on sellainen että alan tämän pikkuhiljaa katsoa nähdyksi. Mutta olihan täällä sentään se aarre..!! Herramme Jeesuksen pelastus. Muuten luonnehtisin. "kakkamainen paikka täynnä kenkkumaisia olentoja"
Avatar
Tyyne_Barry
 
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13 Heinä, 2009 15:06
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Su 19 Heinä, 2009 22:26

Muistakaa kaikki yli 6-kymppiset olla turvallisella mielellä :D h2n1-virus ei kuulemma niin herkästi tartu yli 6-kymppisiin, koska he ovat elämässään yleensä ehtineet sairastaa sen verran monta influenssaa, että vastustuskyky tällekin virukselle on parempi. Mutta me työikäiset olemme ilmeisesti sairastumisalttiita. Nämä asiat kuitenkin ovat Jumalan kädessä ja hän pystyy varjelemaan kaikelta sairaudelta :D
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron