Jeesus tulee!

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Jeesus tulee!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Su 31 Touko, 2009 9:25

Autuaallisen toivomme täyttymys on pian tapahtuva. Asiaa voimme seurata Raamatun antamista ajan tunnistamismerkeistä. Mutta Raamattu kieltää ehdottomasti ja yksiselitteisesti aikamäärien ennustukset. Jotkut ovat ennustaneet kellon tarkkuudella Jeesuksen tulemuksen. Eräs ennusti, että Jeesus tulee maanantaina, 1.6. 2009 klo 10.00. :D Sehän olisikin suuri ilomme. Mutta vaikka Jesus tulisikin huomenna, niin tuo ennustus on väärä, koska se on Raamatun vastainen:
"Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin. Sillä niin kuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva. Sillä niin kuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin, eivätkä tienneet, ennen kuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva. "
Matt. 24:36-39.


Siunausta kaikille !
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Su 31 Touko, 2009 10:30

Aamen!

Mitä varten ihminen vaivaa itseään ja lähimmäisiään näillä Raamatunkin vastaisilla ennustuksillaan maailman lopusta! Ei se varmaan Isää Jumalaakaan miellytä.

Jos kerran Jeesus sanoo, ettei edes Hän tiedä, että vain Isä tietää, niin onko jo kyse Jumalan pilkasta, kun ihmisjärjellä yrittää näitä arvuutella ja vieläpä totuutena esiintuoda!


Eriskummallista tyhmyttä ja usein vielä nämä ennustelijat ovat tunnustettuja Jumalan miehiä. Siinä tekee lähimmäisilleen ja varsinkin sitten itselleen, sielulleen hallaa.
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

Joo. Aamen

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Su 31 Touko, 2009 17:35

Joo Dimi.

Niitä aikamäärien ennustajia nousee yhä enemmän nyt, kun Jeesuksen tulemus on lähellä.
Mihin tämäkin kehitys vielä johtaa? Luulisin, että monien eksymiseen, kuten tapahtuu aina, jos ihmisille esitetään Raamatun ulkopuolisia valheoppeja.

+

Niin, rakkaat uskovat, meillä on edessämme voittoisa tulevaisuus.
Kun Jeesus tulee, niin kokoonnumme Hänen tykönsä maailmanhistorian suurimpaan hengelliseen kokoukseen:

"Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja
meidän kokoontumiseemme Hänen tykönsä..." 2 Tess. 2:1.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

vielä noin 12 tuntia

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Su 31 Touko, 2009 20:01


Tuon uusimman ennustuksen mukaan Jeeuss tulee siis 12. tunnin kuluttua.




___________________________________
@Dimi Sefanja suurensi tekstin.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Pysyköön suutari lestissään!

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Su 31 Touko, 2009 20:18

Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut, Ap. t. 1:7

Kun nyt useat ennustelijat ovat tunnettuja ja tuntevat laajasti ja syvästi läpi Raamatun, niin miksi tällainen Jeesuksen sana ei paina mitään?


Weijo, Jeesus tulee!

Tulee Hän sitten vaikka sen 12H päästä huomenaamulla, niin mitä siinä voittaa ennustelija, että ennustus sattui oikeaan! Mutta tuleepa Herramme sitten milloin tahansa, niin vaatteet on oltava pestyinä ja lampuissa öljyä. Armosta sinne Taivaankotiin kuitenkin pääsen, jos pääsen ollenkaan, kun huomista en tiedä, enkä tästäkään päivästä nyt niiiin varma ole omasta mielestäni, mutta armosta Herran, Taivaaseen kerran saamme Kotiin oman Rakkaan Isän ja Herran!

Kuva
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

ViestiKirjoittaja Piia Karoliina » Ti 02 Kesä, 2009 15:59


Onko mahdollista, että tässä kohtaa on käännös virhe.? Tai väärin käsitys. Olen kuullut kahdenkin laista kerrontaa tuosta jakeesta. Toinen on, että joutuu vaivaa näkemään, eli kun tarpeeksi tutkii niin selviää. (harmi kun en muista tarkemnmin). Toinen, että se Sana oli vain niille jotka kuulivat silloin. Heidän ei tule tietää aikaa, eikä hetkeä.
Kuva




___________________________________
@Dimi Sefanja suurensi tekstin.
Piia Karoliina
 

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ti 02 Kesä, 2009 21:58


Kyllä tämä mun käsittääkseni on vastaansanomattoman selvää Kristuksen Sanaa... Matt.24:36, Apt.1:7 jne. :)





___________________________________
@Dimi Sefanja suurensi tekstin.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ti 02 Kesä, 2009 23:11

Kyllä, ehdottoman varmaa ja vakaata Jumalan Sanaa.

Derek Princekin tästä aiheesta (Myös sinun tulee olla valmis 1/2) sattumoisin puhui ja mainitsi nimenomaan, ettei meillä ihmisillä ole Jumalan salaisuuksiin mitään mahdollista puuttua tai niistä mitään tietää.

Mikäli ihmisen kuuluisi niistä jotain tietää, me kaikki tietäisimme maailmanlopun ajankohdan. Mutta, kun se ei ole ollut Jumalan tarkoitus, että tietäisimme, niin ei ole ihmisellä viisautta, eikä ymmärrystä siihen asiaan, vaan on odotettava ja tarkattava vihjeitä ja merkkejä, joita kyllä on mahdollista Raamatusta löytää.

Nykyiset merkit eivät kyllä liikoja mahdollisuuksia anna muihin päätelmiin tulla kuin todeta, että se aika on lähellä.

eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva. Matt. 24:39

Raamatun Sana on annettu meille ainoaksi oppaaksi ja opaskirjaksi Taivasmatkaan, hengelliseen elämään ja se ehdottoman selkeästi, ettei ole meidän asiamme tietää aikoja, eikä hetkiä. Ja jos näin ilmoittaa meille suurin mahdollinen auktoriteetti, niin mitä ihmiset ajattelevat, he, jotka koittavat kaikenlaisten tutkimustensa ja päätelmiensä kautta ennustaa Jumalan Pojan tulemista!!!
Ei Herra ainakaan uskollisuudesta heitä palkitse. Pikemminkin minun ymmärryksen mukaan päinvastoin.
Ei tietysti ole minun asiani julistaa minkäänlaista tuomiota tällaisille, Jokainen näkee sitten kohdallaan Tuomiolla, kun kaikki olemme "puhtaan kaulamme kanssa" odottamassa omaa tuomiotamme, miten tuli palveltua ja mitä tuli tehtyä, mitä jäi tekemättä.

"Joutukaa sielut, on aikamme kallis"

Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

Raamatun kohta

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 02 Kesä, 2009 23:39

Tämä Dimin antama Raamatun kohta on siis profeetallinen ennustus siitä, ettei Jeesuksen tulemuksen päivää ja htkeä voida tietää, kuten ei tiedetty vedenpaisumuksen alkamisen päivääkään.

"eivätkä tienneet, ennen kuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva." Matt. 24:39
"Eivät tienneet..."
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ti 02 Kesä, 2009 23:49

Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. Matt. 24:27
AAMEN.

Sitä odotellessa, muistakaan pitää "tilivälit" lyhyinä" ja rukoilla - ylistää, kiittää ja rukoilla, alati.
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 02 Kesä, 2009 23:56


Ihanaa, että Hän tulee! Ja kaikelle pahuudelle ja pimeydelle tulee loppu.. Kiitos rakas Jeesus.. On se ihmeellinen hetki kun saa nähdä Herransa kasvoista kasvoihin, saa jättää tämän raskaan maallisen majan ja pukeutua uuteen katoamattomaan ruumiiseen..

Tuosta viimeisestä tuomiosta tuli vielä mieleen:

25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Matt.25:31-46

Uskon, että tämä tarkoittaa maailmanlaajuisesti. Vaikkei Suomessa olekaan esim.pahaa köyhyyttä, niin kuitenkin on muissa maissa samaan Kristukseen ruumiiseen kuuluvia siskoja ja veljiä jotka ovat vailla puhdasta juomavettä ym. Kuinka siis kukaan Hänen omansa voisi olla auttamatta, jos on saanut niin suurta aineellista siunausta osakseen kuin me suomalaiset!




___________________________________
@Dimi Sefanja suurensi tekstin.
Emilia
 
Viestit: 4
Liittynyt: To 16 Huhti, 2009 11:48

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 03 Kesä, 2009 0:03


Dimi Sefanja sanoi:
Sitä odotellessa, muistakaan pitää "tilivälit" lyhyinä" ja rukoilla - ylistää, kiittää ja rukoilla, alati.

Aamen!! :D
Jumala on AINA ylistyksemme arvoinen! Vaikka meidän elämä olisi kuinka pahassa jamassa, HÄN on silti ylistyksen arvoinen!




___________________________________
@Dimi Sefanja suurensi tekstin.
Emilia
 
Viestit: 4
Liittynyt: To 16 Huhti, 2009 11:48

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ke 03 Kesä, 2009 10:48


Kun rakastaa Jumalaa yli kaiken, niin rakastaa lähimmäistään niinkuin itseään, eikä voi jättää auttamatta aineellisissakaan :D Kiitos Jumalalle siitä, että saamme Jeesuksen nimessä pyrkiä hänen läheisyyteensä. "Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä (Jaak.4:8)." Jumalan palvelijoina Kristus meissä voi jakaa myös hengellistä hyvää lähimmäisillemme; nälkäisille elämän leipää, janoisille elävää vettä iankaikkisesta lähteestä. Oudot otamme sydämemme huoneeseen rukoillaksemme heidän puolestaan. Alastomat johdatamme Jeesuksen luo, joka pukee heidän ylleen valkeat vaatteet. Vangituille julistamme vapautusta :D Pelastusarmeijan kolme ässää ei ole ollenkaan huono ideana: soppaa, saippuaa ja sielunhoitoa, vai miten se menikään :) "Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla ja joku teistä sanoo heille: 'Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne', mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on (Jaak.2:15-16)?"




___________________________________
@Dimi Sefanja suurensi tekstin.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ma 13 Syys, 2010 22:19

"Yksinkertainen totuus on, että ainoa kaunis piirre kristityssä on Jeesus Kristus." :lol:
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja pertsa2010 » To 16 Syys, 2010 20:15

Piia Karoliina kirjoitti:
Onko mahdollista, että tässä kohtaa on käännös virhe.? Tai väärin käsitys. Olen kuullut kahdenkin laista kerrontaa tuosta jakeesta. Toinen on, että joutuu vaivaa näkemään, eli kun tarpeeksi tutkii niin selviää. (harmi kun en muista tarkemnmin). Toinen, että se Sana oli vain niille jotka kuulivat silloin. Heidän ei tule tietää aikaa, eikä hetkeä.
Kuva

___________________________________
@Dimi Sefanja suurensi tekstin.


Daniel 12:4
Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.


Danielin kirja puhuu lopun ajan tapahtumista, Antikristuksen ajasta ja näin ollen
myös Jeesuksen tulemuksesta ,koska Jeesus tulee Antikristuksen ajan lopussa ja heittää Laittoman ja väärän profeetan tulikivijärveen(Katso ilmestyskirja).
Asioitten tutkimista ei kielletä Danielin tekstissä koska kirjan sinetit
aukaistaan lopun aikana ja ajan tunnusmerkitkin ovat nähtävästi melko
pitkälle täyttyneet ja täyttymässä nykyään.

Siis tutkimista ei kielletä ,mutta valmiit vastaukset evättiin opetuslapsilta tuolloin!!
Danielin kirjan sinettejä ei ole vielä avattu ,mutta ,kun ne avataan
,niin silloin tiedämme mitä meidän kunakin hetkenä pitää tietää.
Sinettejä siis avataan meille varmaankin "pikku hiljaa".

Ilmeisesti Piia Karoliinalla oli aivan oikeat muistikuvat asioista???

Lisäksi opetuslapsille ei tuolloin olisi ollut ainakaan hyötyä, täsmällisen
tiedon saamisesta ,mutta ehkä olemme nykyään jo "hieman" lähempänä
lopun ajan profetioitten toteutumista?
:!:




___________________________________
@Dimi Sefanja suurensi tekstin.
Avatar
pertsa2010
 
Viestit: 97
Liittynyt: To 25 Maalis, 2010 10:33

Ajan merkit

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 16 Syys, 2010 20:33



Rauhaa ja siunausta rakkaat uskonystävät!!!
Jeesus on tulossa takaisin!

Tänä aikana voidaan sanoa, että elämme lopunajassa. Kyllä! Ajan merkit ovat nähtävissä. Ne ovat Jeesuksen tulemuksen askelten ääniä. Ne kuuluvat yhä selvemmin, mitä lähemmäs Hän tulee!
Mutta tästä huolimatta meihin pätee loppuun asti seurakunnan Herran opetus:
"Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut, vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka." Apt. 1:7-8.
Koska Hän sanoo, ettei meidän asiaamme kuulu tietää ajankohtaa, niin miksi ahekroisimme sellaisissa kysymyksissä ollenkaan?
Meille ei siis ollenkaan kuulu kuluttaa aikaamme Jeesuksen tulemuksen ajankohdan setvimiseen .., vaan meidän tulee täyttyä Pyhällä Hengellä ja kertoa pelastussanomaa loppuun asti! Se on seurakunnan tärkein ja suurin tehtävä!
Jeesusta odotellessamme tahdomme voittaa sieluja Hänelle!
Meille riittää tieto, että olemme tulleet lopunaikaan!!! Aamen.

Adventistien ja jehovantodistajien harhaopit syntyivät juuri lopunajan profetioiden määrittelyjen pohjalle. Sellaiset määrittelyt menevät AINA pieleen! Pyhä Henki poistuu sellaisten tutkimusten tieltä. Silloin tulevat kaikenlaiset kummallisuudet opeiksi. Mm. ko. adventistit ja jeh.tod. hylkäävät armolahjojen toiminnan opissaan, koska Pyhä Henki ei siellä saa tilaa toimia. Myös helvetin tulijärvi on selitelty olemattomaksi. Sellaista tekee vieras uskonnollisuuden henki, joka saa tilaa lopunajan profetioiden väärästä, Jeesuksen ed. m. sanaa vastustavasta tulkinnasta.

Mutta on normaali kristityn tila elää Jeesuksen tulemuksen odotuksessa:
"... kuinka te epäjumalista käännyitte Jumalan tykö, palvelemaan elävää ja totista Jumalaa ja odottamaan taivaista Hänen Poikaansa, jonka Hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta." 1 Tess. 1:9-10.

Aamen.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja CyberAngel » Ma 27 Syys, 2010 14:09


joo, valvotaan,

Ilm.3:3 Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.


sillä kun lopun ajan merkit toteutuvat yksi toisensa jälkeen, niin sitten tiedämme

1Th 5:1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
1Th 5:2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
1Th 5:3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
1Th 5:4 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
1Th 5:5 sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
1Th 5:6 Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.




___________________________________
@Dimi Sefanja suurensi tekstin.
CyberAngel
 


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa