Eräs näkökanta Onko ? kärsimyksellä monet kasvot.

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Eräs näkökanta Onko ? kärsimyksellä monet kasvot.

ViestiKirjoittaja miranda » Ke 16 Syys, 2009 11:32

Onko ? kärsimyksellä monet kasvot.


Toisinaan kärsimyksellä on ihmeellinen kyky hioa sielun teräviä särmiä ja saattaa kaikkein paras ihmisessä esiin enpä sano että niin käy aina kärsimyksellä on välistä sama ominaisuus kuin evankeliumillakin; se saataa paaduttaa kun se ei saa pelastaa.... ja se on hirveätä) eräät todella kovasydämiset ihmiset, ovat usein niitä jotka ovat paatuneet kärsimyksessään he saatoivat hyljätä Jumalan kutsun hyvinnä iloisina päivinä kun elämä hymyili joka taholta kun koettelemus vie heitä kaiken, perheen, terveyden,kaiken mitä ihmisen rakasti ja rakensi, silloin usein tapahtuu että Jumalaa ei ole, tai Jumala aiheutti tämän otti ja tuhosi kaiken, kuinka tälläinen, ihminen kykenisi uskomaan rakkauden Jumalaan.?..

Tätä ajatus tyyliä on paljon ei uskovien keskellä, mutta myökin tietämättömien ja kasvamattomien kristyttyjen joukossa, tiedän joitakin tapauksia, eräskin sairastui vakavasti ja odotti parantumista, mutta tilanne meni huononmaksi ja sisar alkoi paatumaan menettämään luottamusta Jumalaan ei kyennyt luottamaan ja näkemään Herran tarkoitusta elämässään, ja kärsimys teki hänessä pahaa jälkeä jopa tokaisi että hänet voisi verrata Kristuksen osaan ja jopa suurempaakin niin paljon hän omasta mielestään kärsi, ja olisi jopa ottanut "ihmeen " vaikka pimeyden kautta, tämä on se tie mikä vie kovuuteen, paatumukseen ja katkeruuteen ja katkeruuden kohde on Jumala,

on totta kärsimyksellä on monet kasvot, ja on selvääkin ilman Herran apua, emme ymmärrä kärsimystä. Mitä minä ajattelisin kärsimyksestä, silloin kun se kohtaa Herran omaa, me voimme itse vaikutta kumminkin tähän tilanteeseen, on kasvattavaa kärsimystä, ja itsekästä kärsimistä, kasvattava, tietää että Jumala vaikuttaa kaikessa meidän parhaaksi ja ymmärtää sanasta että jokainen Herran palvelija käy sen tien kun sen ymmärtää ja alistuu ja tiedostaa tämä on Herran kädessä ja muuttuu minun parhaakseni tavalla tai toisella, se riisuu meidät omasta voimasta, ylpeydestä se saa pienelle paikalle ihmisen ja riipuvaiseksi Jumalasta ja Hänen tahdostaan eli se muuttaa meidän sisimmän niin kuin sanassa on " ulkoinen menehtyy, mutta sisäinen uudistuuu,"2. Kor. 4: 16.) se saa myös nöyryyden meissä esille sen möyryyden joka tulee tuskan ja ahjon kautta, jossa ei väheksytä enää niin herkäti lähimmäisiä eikä olla itse varmoja vaan olemme riippuvaisia Hänen armostaan.

Entä se toinen useimat tekevät siitä numeron ikäänkuin vain minä kärsin, minä koen suurimmat kärsimykset ei kukaan ymmärrä, ei kukaan kykene minua auttamaan, ja näin on otettu marttyyrin osa, ja ihminen jää pyörimään omassa "suuressa kärsimyksessä" olen muutamissa tilanteissa huomannut, kärsimys, sairaat, mieleltään rikkinäiset ihmiset, saavat näin itsellensä huomiota, ja saavat niitä tukioita jotka säälittelevät ja tukevat heitä ikäänkuin olemaan erikoisia, ja tietämättä moni haluaakin olla tässä olo tilassa sillä näin he saavat sen kaipaamansa myötätunnon, mutta tämä on hyödytön kärsimys se ei muuta eikä paranna. Ja emme ketään ole ykkösiä joskin kärsimyksen muodot meillä vaihtelee, sillä sana sanoo,1. Piet. 3: 14.) 4: 1.) 5: 9.) 1.Piet. 2:21-25.) kärsimyksellä on moninainen vaikutus ja kaikki me joudumme sen kokemaan.

Minun mieteitä ja ajatuksia.? Sillä halua muuttua ja kasvaa. Häneen, niin kuin jokainen Jeesuksen oma

siunausta kaikille Ps onko haittaa jos laitan "kuvia"?????


Kuva


miranda
 

Kuvia, jo vain saa laittaa ...

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ke 16 Syys, 2009 11:41

Shalom!

Kuvia, jo vain saa ja voi kuvia laittaa, eikä yhtään haittaa :D
... sisareni Miranda
(hb)
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

Re: Kuvia, jo vain saa laittaa ...

ViestiKirjoittaja miranda » Ke 16 Syys, 2009 13:07

Dimi Sefanja kirjoitti:Shalom!

Kuvia, jo vain saa ja voi kuvia laittaa, eikä yhtään haittaa :D
... sisareni Miranda
(hb)


Kiitos veljeni ole siunattu :P




Kuva
miranda
 

Tulee mieleeni

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 16 Syys, 2009 19:02

Tästä aiheesta tulee mieleeni Raamatun kohta Room. 2:4:
"Vai halveksitko Hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?"
Parhaat Jumalan keinot nöyryyttää vanha ihminen pois kuvioista on Jumalan hyvyys. Hänen hyvyytensä ja rakkautensa edessä katuva ihminen saa itkeä jumalattomuuttaan, ja siinä se sitten alkaa irrota.
"Jumalan hyvyys vetää parannukseen?"

Jumala armahtaa ja antaa anteeksi. Se on mahtavaa.., ja nöyryyttää oikealla tavalla.

Itselläni on ollut joitakin erilaisia kärsimyksen kasvojen ilmeitä. Suurin osa elämäni kärsimyksistä on johtunut omista töppäilyistä, ei Jumalan antamana kurituksena.
Mutta kun taivaallinen kuritus on kohdannut mm. ahdistuksen kautta, niin se on saanut aikaan kärsivällisyyttä. Room. 5:3. Se on ollut hyödyllistä kuritusta. Hebr. 12:9-11 (lue).
Toivottavasti ei kukaan jää osattomaksi Jumalan kasvattavasta kuristuksesta.

"ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan." Apt. 14:22.
Vahvistivat opetuslapsia sanoen, että ahdistus on täällä osamme. ???
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Tämän laitan asiaan liittyen, mm kurituksesta ..

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ke 16 Syys, 2009 20:09

Shalom!

Jos rohkenen laittaa tämän tähän lisäksi, kun luin, kuten veljemme Weijo kirjoitti, mutta koko luku on hyvää opetusta. Tämä alku sopii tähän lukea jatkoksi hyvin mielestäni.


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _


1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.


_ _ _ _ _ _ _ _ _

9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

ViestiKirjoittaja pike464 » Ke 16 Syys, 2009 21:00

lainaus Weijolta:"ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan." Apt. 14:22.
Vahvistivat opetuslapsia sanoen, että ahdistus on täällä osamme.

****************************************************
"On ahjo kuuma, kun Herra koettaa Ja kuona tuhkaksi poltetaan.
Mua taivaan liekki nyt tarkkaan tutkii, :,:ja jääpi jäljelle kultaa vaan:,:

Nyt omat toimet, ja "minä" loimet jo tulen ruokana palaa pois.
Ja sekin palaa, min sydän salaa, :,:mi kaikkein kalleinta mulle ois:,:

Ei säästä "hyvää" ei vanhan "jyvää"Tää liekki polttava taivaasta.
Vaan kaiken ottaa se poies, jotta :,:Mä voisin Kristusta kirkastaa:,:

Ah, tämä juuri on armo suuri, Kun näin mä Jeesuksen muodon saan!.
Siis polta yhä mua, liekki pyhä. :,:Ett' jääpi jäljelle kulta vaan":,:



Vain ahjon kautta kulta kirkastuu.. Siunauksen terveisin :pike (HL)

Viimeksi muokannut pike464 päivämäärä La 19 Syys, 2009 17:39, muokattu yhteensä 1 kerran
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ke 16 Syys, 2009 21:12


Pirkko-sisar kirjoitti:

Vain ahjon kautta kulta kirkastuu.. Siunauksen terveisin :pike (HL)



Aamen Pike-sisar. Noin se juuri on. Kuona on poltettava pois, ei se muuten ole puhdasta kultaa - kultakaan.

:IAg


Siunauksen kera veljenne Dimi Sefanja (HL)
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ke 16 Syys, 2009 22:05

Kuvista ei ole mitään haittaa. Päinvastoin!

"Te, jotka pelkäätte Herraa, ylistäkää häntä. Kunnioittakaa häntä, kaikki Jaakobin siemen, kaikki Israelin siemen, peljätkää häntä. Sillä hän ei halveksi kurjan kärsimystä, ei katso sitä ylen, eikä kätke häneltä kasvojansa, vaan kuulee hänen avuksihuutonsa (Ps.22:24-25)." Jumala kuulee, kun kärsimyksissä huutaa Häntä avukseen ja Hän tahtoo auttaa ja nostaa. "Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista (Ps.34:20)."
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja miranda » To 17 Syys, 2009 10:20

Kuva


Minua siunasi lukea teidän kirjoituksia, tuonteja ja näin sieltä TOIVON ! mikä ihana siunaus että meilä on toivo paremmasta ja tieto "että kaikki vaikuttaa niiden parhaaksi".....

Roomalaiskirje:
8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.



2.Tessalonikalaiskirje:
2:16 Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,


1.Timoteuksen kirje:
4:10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.

Siunattua päivää kaikille. :P
miranda
 

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Pe 18 Joulu, 2009 16:34

"Herra tukee kaikkia kaatuvia, ja kaikki alaspainetut hän nostaa (Ps.145:14)."
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja pike464 » Ke 10 Maalis, 2010 9:00

1 Halleluja! Ylistä, minun sieluni, Herraa.
2 Minä ylistän Herraa kaiken ikäni, veisaan kiitosta Jumalalleni, niin kauan kuin elän.
3 Älkää luottako ruhtinaihin älkääkä ihmislapseen, sillä ei hän voi auttaa.
4 Kun hänen henkensä lähtee hänestä, niin hän tulee maaksi jälleen; sinä päivänä hänen hankkeensa raukeavat tyhjiin.
5 Autuas se, jonka apuna on Jaakobin Jumala, se, joka panee toivonsa Herraan, Jumalaansa,
6 häneen, joka on tehnyt taivaan ja maan, meren ja kaiken, mitä niissä on, joka pysyy uskollisena iankaikkisesti,
7 joka hankkii oikeuden sorretuille, joka antaa leivän nälkäisille. Herra vapauttaa vangitut,
8 Herra avaa sokeain silmät, Herra nostaa alaspainetut, Herra rakastaa vanhurskaita.
9 Herra varjelee muukalaiset, holhoo orvot ja lesket, mutta jumalattomain tien hän tekee mutkaiseksi.
10 Herra on kuningas iankaikkisesti, sinun Jumalasi, Siion, polvesta polveen. Halleluja!

Siunausta päiväämme... (hb)
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » La 08 Tammi, 2011 19:17

"Sillä hän ei halveksi kurjan kärsimystä, ei katso sitä ylen, eikä kätke häneltä kasvojansa, vaan kuulee hänen avuksihuutonsa (Ps.22:25)."
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron