Etsikkoaika ja synnintunto

Tässä on vain niitä opetuksia, joita Jumalan seurakunnassa opetettiin srk.n alkuaikoina ennen kirkkojen perustamista.

= Raamatun mukaiset opetukset.

Etsikkoaika ja synnintunto

ViestiKirjoittaja apostoli5 » To 01 Loka, 2009 2:16

Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa!


Nyt Paimen sua etsii

Nyt Paimen viel` etsii korvesta maan ja rotkoista vuorien. Hän laumaansa kantaa olallaan, kun löytää Hän eksyneen. Paimen sua kotihin kutsuu nyt, ken synnin korpeen oot eksynyt, saavu jo Hyvän Paimenen luo, Hän sinutkin laumaan tuo.

Sun tuskasi kaikki tuntevi Hän, ne tahtois Hän sammuttaa. Nyt kuuntele ääntä Ystävän, mi juuri sua odottaa. Paimen sua kotihin kutsuu nyt, ken synnin korpeen oot eksynyt, saavu jo Hyvän Paimenen luo, Hän sinutkin laumaan tuo.

Hän sitoopi haavat haavoitetun ja heikkoja vahvistaa. Hän vapaaksi päästää kahlitun ja tuomitun armahtaa. Paimen sua kotihin kutsuu nyt, ken synnin korpeen oot eksynyt, saavu jo Hyvän Paimenen luo, Hän sinutkin laumaan tuo.
Viimeksi muokannut apostoli5 päivämäärä La 03 Loka, 2009 12:52, muokattu yhteensä 1 kerran
apostoli5
 

Kirkollisuudessa keksitty etsikkoaiakaoppi ?

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Pe 02 Loka, 2009 10:22



Aamen. Jeesus kutsuu tänään. "Nyt on pelastuksen päivä!" 2 Kor. 6:1-2. Raamattu ei opeta, että voisit pelastua huomenna!!! Kukaan meistä ei nimittäin tiedä lähtömme päivää.., jos huomista enää tuleekaan.

Kirkollisen etsikkoaikaopin mukaan ihminen ei voi pelastua silloin kun hänelle julistetaan evankeliumia, vaan kuulijalla on ko. opin mukaan oltava ensin etsikkoaika. Tätä perustellaan mm. Raamatun sanalla: "Ei kukaan voi tulla Isän tykö ellei Isä häntä vedä!" Se on totta. Mutta siihen päälle on tehtävä kysymys: Miten Isä vetää? Ja milloin Hän vetää?
- Hän toimii Sanansa kautta jota Hänen valtuuttamansa uskovaiset julistavat. Hän vetää syntistä tykönsä uskoviensa kautta.
"Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta, antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.!" 2 Kor. 5:18 - 6:2.
Ja Joh. 20:21-23. ja Markus 16:15-20.
Meillä uskoon tulleilla on valtuudet toimia Jeesuksen Nimessä Jumalan puolesta puhujina, kutsuen ihmisiä pelastukseen.
Kun uskoon tullut esittää ihmiselle pelastuskutsun, on se silloin Jumalan armokutsu ("etsikkoaika").

Toinen Raamatun kohta, jolla etsikkoaikaoppia puolustellaan, on Job 33 luku, jossa kuitenkin on kysymys syntiin langenneen "palauttaminen" takaisin armon tielle; ei siis uskosta osattoman pelastuminen. Nuori Elihu puhui Jobille, jota piti pois poikenneena (33:12,13). Elihu kertoi, että Jumala "palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa" (jae 26). Ja siihen päälle Elihu lausuu: "Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle, palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa" (jakeet 29-30).
Palauttaminen tarkoittaa jotain sellaista, joka jo on ollut, mutta jonka on menettänyt. Jumala siis palauttaa synnin teille lähteneen takaisin armon tielle jopa "kahdesti tai kolmasti".

Raamattu antaa asioista paljolti toisenlaisen kuvan, kuin etsikkoaikaoppi.
- Israelin etsikkoaika kansakuntana oli silloin, kun Jeesus itse oli heidän keskellään. Luuk. 19:41-44. ... Juutalaiskansan etsikkoaika jatkui vuoteen 70 jKr. asti, jolloin temppeli hävitettiin ja diaspora alkoi.
Mutta yksilöihmisinä juutalaiset ovat saaneet pelastua silloin kun uskossa oleva kutsuu heitä ottamaan vastaan Messiaansa.

Etsikkoaikaopin hengen mukaan evankelistojen pitäisi mennä kysymään ihmisiltä, josko näillä nyt mahdollisesti olisi etsikkoaika niin että voisivat pelastua???
Ikävästi tuo oppi lopulta syyttää Jumalaa siitä, että ihmiset eivät pelastu. Jumala kun muka ei aina ihmisiä kutsu. ...
Raamatusta ei löydy oppia, että ihminen tulisi jättää synnin tilaan odottamaan etsikkoaikaa!!!

Ihmisen on kuultava ilosanoma Jeesuksen veriuhrista sekä omasta syntisyydestä. Sen kuulemisen kautta Jumala sitten voi vetää pelastukseen. Synnin tunto voi herätä kyllä myöhemminkin. Ja Jeesuksen voi ottaa vastaan jopa yksinäisyydessä ilman yhdenkään uskovan mukana oloa. "Jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu!" Room. 10:13. Jeesus ei heitä ulos sitä, joka Hänen tykönsä tulee. Joh. 6:37.
Alkuseurakunnan aikana ihmiset kuulivat evankeliumin ja ottivat sanoman vastaan siinä samassa kuulemisen hetkessä. Ja pelastuneet kastettiin välittömästi. Ei tarvittu asian kypsyttelyä. :!:

Herra siunatkoon meitä!

Ihminen uudestisyntyy "elävän ja pysyvän Jumalan Sanan kautta!" ei muulla tavalla.
Viimeksi muokannut TurunWeijo päivämäärä Ti 29 Touko, 2012 19:15, muokattu yhteensä 3 kertaa
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Pe 02 Loka, 2009 12:38

Shalom!

Weijo kirjoittaa mm.:

"Palauttaminen tarkoittaa jotain sellaista, joka jo on ollut, mutta jonka on menettänyt."

Ja se on vastaanpanemattomasti sanottu, oikea ja looginen johtopäätös, ilmaisu. Ylittämätön, sikäli, kun ymmärrän.


DS.
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

Uudestaan tämä ... ??? !!!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » La 03 Loka, 2009 18:43

"Katso, Minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee Minun ääneni ja avaa oven, niin Minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän Minun kanssani. Ilm.3:20.
Amen.

______________________________________________

Tuo Laodikean srk.lle annettu sanoma tarkoittaa uskossa olevia, jotka Jeesus tahtoo uudestaan palauttaa armon tielle. Samoin kuin Job 33. luvun sanomakin. Usein noita kohtia käytetään saarnoissa uskosta osattomille. Eikä se kai kovin väärin ole. Tottahan Jeesus odottaa uskosta osattoman kohdalla, että saisi tulla Pelastajaksi. Mutta siis Ilm. 3:20 on Jeesuksen sana uskossa oleville ja siis kehoitus kylmenneille uskoville, että Hän tahtoo uudestaan vallata omiensa sydämet.

Uuden liiton puolella ihmisen ns. "etsikkoaika" on silloin, kun uskossa oleva esittää pelastuskutsun. Silloin Jumala kutsuu:
Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sillä Hän sanoo: "Otollisella ajalla Minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä! 2.Kor.6:1-2.
"Otollinen aika" ja "pelastuksen päivä" tarkoittaa, että evankeliumia kuullessaan ihminen saa ottaa sen vastaan. Se hetki on "etsikkoaika".

Yksilöihmisen pelastumisen ajankohdasta ei Raamatussa käytetä ko. kirkkojen omimaa ja valheellisesti käyttämää "etsikkoaika" -sanaa.

Emme voisi ajatella, että Paavali tai Pietari olisivat esittäneet ihmisille pelastumisen mahdollisuutta seuraavana päivänä tai sitten "kun tulee etsikkoaika".
NYT ON PELASTUKSEN PÄIVÄ! Tämä oli apostolien sanoma. Sen tulee olla meidänkin opetuksemme. Tänään voi pelastua. Huomisesta emme tiedä!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » La 03 Loka, 2009 22:14

Kunpa Jeesus rikkoisi vääränlaisen rauhan mahdollisimman monelta ihmiseltä sielun pelastukseksi! "Kotiliedestä etsin kaihoten lohdutusta ja rauhaa sydämeen ja mun nauttivan luultiin onnestain, mutta nähnyt ei kenkään tuskiain..." Ilmestyskirjan kolmannen luvun jae 20 tuli jonkin aikaa sitten NIIN eläväksi mun sydämelleni. Juuri se, että siinä puhutaan uskoville. Meille kaikille. Jos me avaamme oven Jeesukselle, niin Hän tulee sisälle aterioitsemaan meidän kanssamme. Hän kolkuttaa aina niillä ovilla, mitkä meidän elämässämme ovat Häneltä suljettuja; mitä emme todella vielä ole antaneet kokonaan Hänen käsiinsä. Ja aina, kun avaamme uuden oven Hänelle, niin tulemme yhä runsaammin ravituiksi kaikella hengellisellä hyvällä.

Isä vetää Jeesuksen luo kaikkia ihmisiä jatkuvasti iankaikkisella rakkaudellaan. Hän tahtoo, että kaikki pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. Jumalan armon voi aina ottaa vastaan. Jos ihminen valitsee Jeesuksen, niin Pyhä henki saa heti sijaa sydämessä ja vaikuttaa uudestisyntymisen. Tarvitaan vain valinta; päätös että haluan luopua omasta elämästäni Jeesuksen tähden. Siihen päätökseen Jumala hyvyydessään vetää kaikkia ihmisiä koko ajan.

Etsikkoaika on se aika, kun ihminen itse alkaa etsiä Herraa, joka on jo kaiken tehnyt jokaista ihmistä varten valmiiksi. Siis Pyhä henki vetää ihmisiä AINA parannukseen, mutta ihmiset eivät aina etsi Herraa. Kun ihminen alkaa etsiä Herraa, niin ihmeelle avataan ovi.

"Uskomaton syntinen ei saa siis Jumalan anteeksiantoa tunnustamalla syntejään, vaan ottamalla koko Anteeksiantajan, Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena Vapahtajanaan ja Herranaan tunnustamalla Hänet sydämessään ja suullaan Herrakseen." Aamen :) Milloin tahansa joku huutaa avukseen Herran Jeesuksen nimeä, Hän pelastuu!

Tietääkö teistä joku, kuka on keksinyt tämän etsikkoaikaopin ja milloin? Mieheni kanssa tässä mietitään tätä...
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Etsikkoaikaopin alku

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Su 04 Loka, 2009 9:40

En tiedä etsikkoaikaopin alkulähdettä. Mutta uskoisin sen liittyvän lapsikasteeseen ja "kasteenarmon" vastaan ottamiseen rippikoulussa, jossa muka kaikilla on etsikkoaika. Niin luterilaisuus opettaa.
Etsikkoaikaoppi on periytynyt katolisuudesta luterilaisuuteen. Ja vapaat suunnatkin ovat kirkollistuessaan jo paljolti omaksuneet tuon opin.

Jumalan kutsu on uuden liiton aikana koko ajan avoin jokaiselle ihmiselle. = "Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina!" Luuk. 14:17. Pelastus on täysin valmis ja vastaan otettavissa. Isän hyvyys vetää ihmislapsia parannukseen. Kaikki voivat siis tulla Hänen tykönsä. "Tulkaa minun tyköni!" Mat. 11:28. "Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos!" Joh. 6:37.
Ei kaiketi kukaan voi sanoa, että joku tosin heitetään ulos, jos hänellä ei ole etsikkoaika!!!
Etsikkoaikaoppi on paha kristinuskon väärennös.

Ristin työllä on ansaittu pelastus kaikille ihmisille! "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman (ja oikeuden) tulla Jumalan lapsiksi!" Joh. 1:12.
Jumala on todella koko ajan tahtomassa, että kaikki ihmiset pelastuisivat. 1 Tim. 2:4. Tuo Jumalan hyvyys, joka vetää parannukseen, ei ole vain joissain elämänvaiheissa tapahtuvaa. Room. 2:4.
Hän on NYT vetämässä ihmisiä parannukseen.
Viimeksi muokannut TurunWeijo päivämäärä Ti 29 Touko, 2012 19:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Re: Etsikkoaikaopin alku

ViestiKirjoittaja pike464 » Su 04 Loka, 2009 12:17

TurunWeijo kirjoitti: Jumalan kutsu on uuden liiton aikana koko ajan avoin jokaiselle ihmiselle. = "Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina!" Luuk. 14:17. Pelastus on täysin valmis ja vastaan otettavissa. Isän hyvyys vetää ihmislapsia parannukseen. Kaikki voivat siis tulla Hänen tykönsä. "Tulkaa minun tyköni!" Mat. 11:28. "Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos!" Joh. 6:37. Ei kaiketi kukaan voi sanoa, että joku tosin heitetään ulos, jos hänellä ei ole etsikkoaika!!! Etsikkoaikaoppi on paha kristinuskon väärennös.
Ristin työllä on ansaittu pelastus kaikille ihmisille! "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman (ja oikeuden) tulla Jumalan lapsiksi!" Joh. 1:12.
Jumala on todella koko ajan tahtomassa, että kaikki ihmiset pelastuisivat. 1 Tim. 2:4. Tuo Jumalan hyvyys, joka vetää parannukseen, ei ole vain joissain elämänvaiheissa tapahtuvaa. Room. 2:4.
Hän on NYT vetämässä ihmisiä parannukseen.



AAMEN! VASTAANSANOMATTOMASTI...AAMEN :idea:

Siunauksen terv:pike
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Perusteluja!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Su 04 Loka, 2009 18:52

Aamen, Pike ym.

Etsikkoaikaoppia perustellaan myös Raamatun toteamuksella, että "ei ihminen voi ottaa mitään ellei hänelle anneta taivaasta" (Joh. 3:27).
Mutta siinä on huomioitava, että ihminen voi ottaa vastaan kaiken, mikä jo on annettu. Pelastus on jo annettu. "Kaikki on valmiina!".
"Koska Hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, Hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään" (2 Piet.1:3).

Jumala odottaa ja toivoo ihmisiltä pelastuksen vastaan ottamista.

Ja tämä Jesajan kirjan kohtakin, joka kuvaa Jumalan Isän-luonnetta, sopinee tähän asiaan.
"Sinä kansa, joka asut Siionissa, Jerusalemissa, älä itke! Hän on sinulle totisesti armollinen, kun apua huudat; sen kuullessaan hän vastaa sinulle kohta. Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi. Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää." (Jesaja 30:19-21).

Pelastuksen ovi, "ahdas portti", on avoinna Jeesuksen tulemukseen asti. Vasta Jeesuksen tullessa "ovi suljetaan" (Matt. 25:10).
"Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittamaan minua!" (Ps. 50:15).
"Jokainen, joka huutaa avuksi Herran Nimeä, pelastuu!" (Room. 10:13).
Ihmisen ei tarvitse odottaa, että Herra pelastaisi. "Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sen tähden Hän nousee armahtaaksensa teitä" (Jes. 30:18 ).


Meillä on HYVÄ Jumala!
_______________________
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Re: Perusteluja!

ViestiKirjoittaja pike464 » Ma 05 Loka, 2009 6:22

TurunWeijo kirjoitti: Aamen, Pike ym.

Etsikkoaikaoppia perustellaan myös Raamatun toteamuksella, että "ei ihminen voi ottaa mitään ellei hänelle anneta taivaasta" (Joh. 3:27).
Mutta siinä on huomioitava, että ihminen voi ottaa vastaan kaiken, mikä jo on annettu. Pelastus on jo annettu. "Kaikki on valmiina!".
"Koska Hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, Hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään" (2 Piet.1:3).

Jumala odottaa ja toivoo ihmisiltä pelastuksen vastaan ottamista.

Ja tämä Jesajan kirjan kohtakin, joka kuvaa Jumalan Isän-luonnetta, sopinee tähän asiaan.
"Sinä kansa, joka asut Siionissa, Jerusalemissa, älä itke! Hän on sinulle totisesti armollinen, kun apua huudat; sen kuullessaan hän vastaa sinulle kohta. Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi. Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää." (Jesaja 30:19-21).

Pelastuksen ovi, "ahdas portti", on avoinna Jeesuksen tulemukseen asti. Vasta Jeesuksen tullessa "ovi suljetaan" (Matt. 25:10).
"Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittamaan minua!" (Ps. 50:15).
"Jokainen, joka huutaa avuksi Herran Nimeä, pelastuu!" (Room. 10:13).
Ihmisen ei tarvitse odottaa, että Herra pelastaisi. "Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sen tähden Hän nousee armahtaaksensa teitä" (Jes. 30:18 ).


Meillä on HYVÄ Jumala!


AAMEN!


Kuule kolkutusta elon Herran Kuule kutsuaan , mi sulle soi.
Päättyy päivä armonaika kerran, koittaa yö ja kääntyä ei voi.

Kerto:)SIELU KALLIS RIENNÄ GOLGATALLE, ELON VIRTA PULPPUAA.
SIELLÄ VAIPUA SAAT ARMON ALLE, SIELLÄ RAUHATTOMAT LEVON SAA.

Koittaa kerran tilinteon hetki, kuolonkellot kerran kumajaa.
Vaan jos Herrassa on tehty retki, Sielu Siionihin käydä saa.

Viel' on päivä unesi jo heitä, Suottako soi kutsu Jeesuksen.
Perille et pääse synnin teitä, liian myöhäänkö oi huomaat sen.



Pelastuksen ovi, "ahdas portti", on avoinna Jeesuksen tulemukseen asti. Vasta Jeesuksen tullessa "ovi suljetaan" (Matt. 25:10).
"Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittamaan minua!" (Ps. 50:15).
"Jokainen, joka huutaa avuksi Herran Nimeä, pelastuu!" (Room. 10:13).
Ihmisen ei tarvitse odottaa, että Herra pelastaisi. "Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sen tähden Hän nousee armahtaaksensa teitä" (Jes. 30:18 ).

Meillä on HYVÄ Jumala!
******************************
AAMEN! Ylistys Jumalalle Jeesuksessa Kristuksessa....
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Su 22 Marras, 2009 22:41

"Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä; sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto (Room.3:19-20)."

Syyllisyyden tunteminen on edellytys syntien anteeksisaamiselle.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Tyyne_Barry » Ma 30 Marras, 2009 13:14

Mä kuulin tuon etsikkoaika opin helluntasrk:n jäseneltä


_________________________________________________________
Dimi Sefanja suurensi fonttia, niin käy mukavasti kaikilta lukeminen.
Avatar
Tyyne_Barry
 
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13 Heinä, 2009 15:06
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » La 02 Loka, 2010 22:32

Jumala kutsuu kaikkia ihmisiä pelastukseen meidän uskovien suun kautta.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Tyyne_Barry » La 23 Loka, 2010 10:53

Mä luin tän ketjun ja ainoa ajatus on että SE ON NIIN ja AMEN! Herralla on paljon suurempi tahto pelastaa ihminen , kuin että hän kutsuisi vain kolmesti..
Avatar
Tyyne_Barry
 
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13 Heinä, 2009 15:06
Paikkakunta: PK-seutu

Ainoa ...

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 26 Loka, 2010 21:16

!!!

Tämä elämä on ainoa "etsikkoaikamme".
Ei ole toista mahdollisuutta pelastua. Raamattu ei sellaista tunne.
Pidetään edelleen tällä palstalla vain alkuperäisen kristinuskon opetukset, joita jokainen voi lukea vastaanottaen.

On olemassa vain kaksi ylösnousemusta: "sekä vanhurskasten että vääräin". Apt,. 24:15. Vanhurskaat eli uskoon tulleet nousevat Herran tykö Jeesuksen tulemuksessa. 1 Tes. 4:13-18. Jumalattomat nousevat viimeiselle tuomiolle kaikkien aikakausien lopussa. Ilm. 20:11-15.
Vammaisista yms. Raamatussa ei ole selvää mainintaa. Tiedämme vain, että Jumala on oikeudenmukainen. Kukaan viaton ei joudu samaan tuleen Hitlerin kanssa.
Mutta helvetin tulijärvi on ikuinen jumalattomien paikka.

+

Predestinaatio-oppi on vakavaa harhaoppia.
Jumala on valinnut pelastukseen jokaisen ihmiseksi syntyneen. Mutta tähän valintaan tulevat sisälle vain ne, jotka ottavat vastaan Jeesuksen Pelastajakseen. 1 Timot. 2:4.
Juutalaisista pelastuvat kaikki ne, "jotka eivät jää epäuskoonsa". Room. 11:23.

Kukaan ei ole ennaltamäärätty pelastukseen tai kadotukseen siinä mielessä, ettei päätökselle olisi muutoksen mahdollisuutta, siis vaihtoehtoa.
"Joka tahtoo, tulkoon ja ottakoon Elämän Vettä lahjaksi." Ilm. 22.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Re: Etsikkoaika ja synnintunto

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 02 Helmi, 2015 16:37

Ennaltamäärämisopin mukaan Jumala on määrännyt toiset helvettiin ja toiset Taivaaseen.
Pinnallisesti katsottuna näyttäisi, että Room. 8:29,30. Efes. 1:5,11. ja Apt. 13:48. tukisi sellaista oppia. Mutta nuo kohdat pitää asettaa Raamatun kokonaisopetuksen yhteyteen, joka opettaa Jumalan ennalta tietämistä.
Jumala, "joka tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuisivat.." (1 Timot. 2:4) ei tahdo kenenkään hukkuvan, "vaan, että kaikki tulevat parannukseen". 2 Piet. 3:9. Jos Jumala olisi määrännyt jotkut menemään helvettiin, olisi Raamatusta siinä tapauksessa poistettava monia kohtia, jotka opettavat yksiselitteisesti, että JOKAINEN voi pelastua. Jeesus kuoli ristillä KAIKKIEN ihmisten edestä. Joh. 3:16-18.
Jos kohtalomme olisi määrätty jo nyt, olisi evankelioiminenkin turhaa.

"Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman ja oikeuden tulla Jumalan lapsiksi!" Joh. 1:12.
2 Kor. 5:19-21. Ym.

Predestinaatio-oppi on armotonta ja julmaa kohtalonuskoa (fatalismia).
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Re: Etsikkoaika ja synnintunto

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 08 Maalis, 2018 11:36

Voivatko kaikki pelastua?
Tässä linkissä siitä:

http://Jeesus-on-Herra.com/voivatko-kaikki-pelastua/
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku


Paluu Alkuperäisen kristinuskon opetuksia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron