Rukousvuori

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Rukousvuori

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Pe 27 Helmi, 2009 23:19


Mun siskon tyttö kertoi, että hänen koulunsa pihalla on iso kallio, jota kutsutaan rukousvuoreksi. Mun sydämeen jäi heti tämä sana 'rukousvuori' :) Mitä teille tulee siitä mieleen?



_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja penttikk » La 28 Helmi, 2009 0:08


Olimme perheen kanssa alkuviikosta Budapestissa ja siellä Tonavan rannalla on Budan puolella korkea vuori. Puhuimme ja rukoilimme, että Jumala on kuin tuo vuori, se kestää ottaa vastaa meidän syntikuormamme. Synnit vyöryvät vuorenrinnettä Tonavaan joka vie ne lopullesesti pois MUSTAANmereen.

Siunausta, penttikk



_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
Avatar
penttikk
 
Viestit: 56
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 18:59
Paikkakunta: PIRKKALA

Aika hyvä..

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » La 28 Helmi, 2009 3:12


Shalom! Olipas se mukava viesti. Ja mukava oivallus, niin tosiaankin, Mustaanmereen. Sinne ne synnit joutavat. Aamen.
Kuva



_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
Viimeksi muokannut Dimi Sefanja päivämäärä La 03 Heinä, 2010 1:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

Joopa

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » La 28 Helmi, 2009 12:06


:D Synnit "Mustaanmereen". Hyvä oivallus.

Mm. Etelä-Korean pääkaupungin liepeillä on kirjaimellinen korkea rukousvuori. Yong Zo on järjestänyt bussikuljetuksia päivittäin rukousvuorelle.
Mutta meillä Herran rukoilijoilla on oma rukousvuoremme Siionin kukkulalla (hengellisellä Siionilla, Hebr. 12:18,22 ja Jer. 50:5). Siellä on kaikkeinpyhin, johon pääsy on Jeesuksen veren kautta.

Joskus on ollut mielessäni, että jos uskovat olisivat yhtä Raamatun opettamalla tavalla, niin voisimme Turussakin järjestää "rukousvuoritapahtumia". Kaikki lähtisivät mukaan ilman seurakuntarajoja.
Täällä on seitsemän vuorta (seitsemän kukkulan kaupunki), joissa voisi pitää rukousvartiota viikon jokaisena päivänä.

Turun seitsemän kukkulaa:
su Kakolanmäki
ma Puolalanmäki
ti Samppalinnanmäki
ke Aninkaistenmäki
to Yliopistonmäki
pe Vartiovuorenmäki
la Kerttulinmäki

Tällaisia tuli mieleeni.

PS. Meillä on eräs kaikille uskoville tarkoitettu Siion-yhteistapahtuma 28.3 Turun Kristillisen Raittiusseuran tiloissa.
Se olkoon Siionin rukousvuorella rukoiltu ja pohjustettu siunaustilaisuus!



_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja HIPPULI50 » La 28 Helmi, 2009 16:51


:D OIKEIN HYVIÄ MIELIPITEITÄ VUORESTA, NIIN SE ON ET POIS HEITETTÄVÄKSI KAIKKI SYNTI ON, JA VIELÄ KUN NE HEITTÄÄ HUIPULTA NIIN NE MENEE KAUAS POIS, EIKÄ TOIVON MUKAAN PALAJA, SYNTI SINNE MINNE KUULUU POIS MEISTÄ ,JA SYNNISTÄ ME SAAMME PUHDISTUA JOKA HETKI. EIKÖ MEIDÄN TAIVAANLINEN ISÄ MENNYT HUIPULLE YKSINÄISYYTEEN RUKOILEMAAN.VAIN MITEN SE MENI :shock: SIUNATEN HIPPULI.



_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
HIPPULI50
 
Viestit: 23
Liittynyt: To 19 Helmi, 2009 16:40
Paikkakunta: PEDERSÖRE

ViestiKirjoittaja HIPPULI50 » La 28 Helmi, 2009 16:59

:D TYTTÄRENI POIKA 3VEE..KYSYI ET MUMMI KUOLENKO MINÄ TARKOITTI ITSEÄ.MINÄ KERROIN ET EI KUKAAN TIEDÄ MILLOIN ME MENNÄÄN POIS, JA KESKUSTELIMME SIINÄ TOVIN AIKAA ,JA POIKA KYSYI ET MINNE ME MENNÄÄN ,SANOIN TAIVAASEEN JA SIEL ON HYVÄ OLLA.POIKAA :shock: SILMÄT ISOINA KYSYI ET NO ONKO TAIVAAS LATTIAA..HYVÄ VÄLÄHDYS LAPSELTA.SIUNATEN HIPPULI :lol:


_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
HIPPULI50
 
Viestit: 23
Liittynyt: To 19 Helmi, 2009 16:40
Paikkakunta: PEDERSÖRE

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ti 03 Maalis, 2009 16:15


Kirkastusvuorikin mulle tulee mieleen, kun Jeesus valitsi vain kolme opetuslastaan ja vei heidät erilleen muista korkealle vuorelle. Silloin Jeesus muuttui näiden kolmen edessä tavallisesta ihmisestä taivaalliseksi Kuninkaaksi. He saivat jo edeltäkäsin nähdä sitä kuninkuutta ja herruutta, mikä Jeesukselle oli tuleva kuolleista nousemisen kautta.

Sitten rukousvuoresta tulee mieleen vuori, joka rukouksen voimalla voidaan saada heittäytymään mereen. Jos käskee vuorta ja USKOO, että vuori tottelee, niin vuori tottelee. :)

Ilmestyskirjassa sanotaan: "Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas Jumalan tyköä, ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen (Ilm.21:10-11)..." Jumala näyttää meille suuria asioita, kun kuljemme hänen kanssaan suurelle ja korkealle vuorelle. "Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren (Jes.11:9)." "Saata minut kalliolle, joka on minulle liian korkea (Ps.61:3)."



_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Pe 02 Heinä, 2010 21:43

Taas pysähdyin psalmeja lukiessani tähän kohtaan: "Saata minut kalliolle, joka on minulle liian korkea (Ps.61:3)." Paljon joudun kädestä pitäen saattelemaan 3-vuotiastani metsässä kulkiessamme korkeimmille kallioille; pienelle liian korkeille... Samanlaisia pieniä me kaikki olemma hengellisen Siionin vuoren juurella. Tarvitsemme Jumalaa ottamaan kädestämme ja auttamaan ylös.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Siionin korkeimmalle kukkulalle!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » La 03 Heinä, 2010 20:59

Aamen.
Tuli mieleeni vanha koululaulu:
"Kalliolle kukkulalle rakennan minä majani...! :lol:

+

Jumalan armosta olemme saaneet pääsyn korkeimmalle kukkulalle (Jes. 2), pelastuksen Siion vuorelle.
"Jokainen, joka huutaa avuksi Herran Nimeä, pelastuu. Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niin kuin Herra on sanonut.." Jooel 2:32.
Ihmiselle ilman uudestisyntymistä on mahdoton käydä Siionin vuorelle!

PSALMI 125.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa