Mitä Suomi nyt tarvitsee

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Mitä Suomi nyt tarvitsee

ViestiKirjoittaja Janne » Pe 31 Heinä, 2009 12:05

Ristin Voitto -lehti nro. 1-2, 15.1.1958 Kirjoittanut Aarne Ylppö

"Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!" Ef. 5:14

MITÄ SUOMI NYT TARVITSEE

Suomi tarvitsee ennen kaikkea syvää hengellistä herätystä, joka uudistaa yksilöt ja koko kansan rakastamaan vanhurskautta ja vihaamaan syntiä ja laittomuutta. Jotta tällainen uudistuminen voisi kansan keskuudessa tapahtua,
edellyttää se, että ensin piispat, papit, saarnaajat ja opettajat itse uudestisyntyvät ja tulevat Pyhällä Hengellä täytetyiksi
raamattujen mukaan, kuten apostolit muinoin.

Me tarvitsemme eläviä todistajia, jotka Pyhän Hengen voimassa saarnaavat ristiinnaulittua Kristusta, joka Golgatalla
kuoli syntiemme tähden ja nousi kuolleista vanhurskaudeksemme. Ihmiset ovat kaikkialla väsyneet kuolleisiin muotomenoihin ja kirkollisiin seremonioihin. He janoavat elämää, mutta elämä on vain lihaksi tulleessa Jumalan Pojassa ja Hänen maahan vuotaneessa veressään, joka puhdistaa kaikesta synnistä. Ilman verenvuodatusta ei tapahdu syntein anteeksiantamusta. Mutta kaikkina aikoina ovat Jumalasta syntyneet Herran papit julistaneet veren ja Hengen voimasta parannusta ja syntien anteeksiantamusta Jeesuksen nimessä kaikille kansoille.

Kun Jumalan elävän sanan tuli on alkanut polttaa tuntoja ja sielut ovat tulleet kalliiksi sydämelle, silloin profeetta Jesajan tavoin Kristuksen ylösnousemuselämän todistajat ovat sanoneet: - "Katso, tässä olemme, lähetä meidät minne tahdot!"
Minne nämä synneistään puhdistuneet ja synnille kuolleet, mutta Jumalalle Kristuksessa eläviksi tulleet Herran todistajat ovat saapuneet Pyhän Hengen johtamina, siellä on aina alkanut hengellistä elämää ja liikettä, mutta myöskin vainoa ja ahdistusta. Muotoihin kangistunut kuollut kristillisyys, jossa ei tunneta Kristuksen Henkeä, on aina pitänyt elävää kristillisyyttä vääränä ja Herran todellisia todistajia vääräoppisina.

Uusi viini rikkoo vanhat leilit ja vie Kristuksen veressä puhdistuneet sielut hengessä ja totuudessa palvelemaan elävää Jumalaa ja rakastamaan lähimmäisiään. Pelkuruuden henki pakenee, kun Herra Jeesus saa puettaa omansa voimalla korkeudesta. Silloin todistetaan Pietarin tavoin: "Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme. Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on Hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette, eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa, sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

Herran voitelemat papit eivät saarnaa luterilaisuutta eikä muutakaan kirkollisuutta. He ovat sekä maailman hengelle että kirkkopolitiikalle kuolleet. Heillä tulisi olla yksi ainoa sydäntä polttava intohimo: Voittaa sieluja ylösnousseelle Kristukselle ja johtaa heitä syvälle Jeesuksen verihaavoihin ja hengentäyteiseen ylivuotavaan armon elämään, jotta Jumalan moninainen voima ja viisaus pääsisi kaikkien uskovaisten kautta ilmenemään Jumalan ylistykseksi ja Kriostuksen kunniaksi. Pois kaikki oman minän kunnian ja ihmisten suosion tavoittelu. Jumalan Pojan kirkastaminen kaikessa tulee olla Herran todistajien päätehtävä ja kunnia-asia. Siihen emme luonnostamme kykene. Mutta Herra on taivaasta luvannut lähettää Pyhän Hengen, joka yksin voi kirkastaa Kristuksen ja tehdä Sanan eläväksi, niin että sielut siitä syntyvät uudesti elävään voittoon. Tietoviisaita saarnaajia, ihmisjärjen mukaan kaunopuheisia saarnoja, maailma on täynnä, mutta niistä ei lähde elämää, jos Karitsan veren voima ja Pyhä Henki pidetään halpana.

Ulkonainen jumalisuus ei mitään hyödytä, jos sydän on muuttumaton eikä sisäinen ihminen ole elävässä yhteydessä Jumalan kanssa. Mutta kun uskosta olemme tulleet vanhurskaiksi, on meillä rauha Jumalan kanssa. Silloin kiitämme Jumalaa, että meidät on katsottu arvollisiksi kärsimäänkin Kristuksen nimen ja todistuksen sanan tähden. Leipäpalan tähden emme Kristuksen palvelijoina saa Jumalan sanaa paloitella ja totuuden evankeliumia ihmismielen mukaan väärentää, vaan se tulee julistaa juuri sellaisena, kuin se on Raamatussa ilmoitettu. Sen tähden Jumalan tahto onkin, että kaikki evankeliumin julistajat olisivat Pyhällä Hengellä täytettyjä. Sillä viimeisten aikain vainoissa ja uskon koetuksissa emme tule kestämään, ellei Herra saa meitä puettaa voimalla korkeudesta.

Kun kaikki Herran todistajat ja koko Jumalan kansa täyttyy Pyhällä Hengellä ja vaeltaa Karitsan ylösnousemusvoimassa, silloin syntyy Suomessa herätys, jota ei mikään mahti maailmassa voi sammuttaa ja lopettaa. Se menee eteenpäin, ei sotaväellä eikä voimalla, vaan Minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.



:arrow: Terveiset teille täältä kauniista Parikkalasta, Jumalan siunausta teille siskot ja veljet :friends

Suuret kiitokset sinulle Weijo niistä lehdistä jotka meille lähetit. Lehdet ovat hiukan eriluokkaa kuin nykyiset hapatukset jotka luukusta silloin tällöin tipahtaa.

(HL) Janne & Rebecca
Janne
 
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 30 Kesä, 2009 20:16
Paikkakunta: Itä-Suomi

Mahtava kirjoitus

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Pe 31 Heinä, 2009 17:18

Aarne Ylppö oli Jumalan palvelija paikallaan. Hänen elämänsä tuotti runsasta hedelmää. Kymmenet elämän laitapuolelle joutuneet saivat löytää pelastuksen Jeesuksessa Aarne veljen kautta.
Kuka tietää hänestä, oliko hän sama, jota pilkkaajat nimittivät "Konnun-pelleksi"? Joku vankilan työntekijä hän joka tapauksessa oli.
Olen lukenut muutamia Aarne Ylpön kirjoituksia vanhoista lehdistä. Niissä kaikissa hän korostaa Pyhän Hengen kasteen suurta merkitystä. Sellaista ei enää missään saarnata, vaikka se oli alkuseurakunnan keskeinen oppi uskoon tulon jälkeen. Apt. 8. Henkikasteen puutteesta johtuen uskovat ovat ilman Voimaa ja eksyvät. Matt. 22:29.
Jos joku ei vielä ole täyttynyt Pyhällä Hengellä, älköön lopettako etsimistään ennen, kuin Voiman kaste on laskeutunut elämän ylle!!!

Luuk. 11:9-13.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja penttikk » Ti 04 Elo, 2009 13:07

Kyllä Suomen kansa tarvitsee herätystä ja pian. Jos katsoo vaikka tämän päiväistä äänestystä ja kommentteja elisanetin kotisivulta. Siinä kysytään eutanasian hyväksymistä. Ihmiset ovat innolla tappamassa toisiaan. Ei sinne montaa Raamatun mukaista tulkintaa ole mahtunut.

Rukous päättäjien puolesta, että he kääntyisivät ja ottaisivat Jeesuksen omakseen.

Aurinkoisena elokuun päivänä, penttikk



_________________________________________________________
Dimi Sefanja suurensi fonttia, niin käy mukavasti kaikilta lukeminen.
Avatar
penttikk
 
Viestit: 56
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 18:59
Paikkakunta: PIRKKALA

Tulikastetta henkeni halaa!

ViestiKirjoittaja pike464 » Su 15 Marras, 2009 10:37

Psalmit 13



1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
2 Kuinka kauan, Herra, minut yhä unhotat, kuinka kauan kätket minulta kasvosi?
3 Kuinka kauan minun täytyy kantaa huolia sielussani, päivät päästään murhetta sydämessäni? Kuinka kauan saa vihollinen ylvästellä minua vastaan?
4 Katsahda tänne, vastaa minulle, Herra, minun Jumalani. Valaise silmäni, etten nukkuisi kuolemaan,
5 ettei minun viholliseni sanoisi: "Minä voitin hänet", etteivät ahdistajani riemuitsisi, kun minä horjun.
6 Mutta minä turvaan sinun armoosi; riemuitkoon minun sydämeni sinun avustasi. Minä veisaan Herralle, sillä hän on tehnyt minulle hyvin.


Suo puhallus helluntaituulen, minun syömmeni kynttilään.
:,:Sano Herrani että mä kuulen, voitko sammuneen sytyttää?:,:

Suo kipinä Henkesi tulta!, näet alttarin kylmän tään.
:,:Isä, pyydän oi puhdista kulta!, minä itkien eteesi jään:,:

Minä tahtoisin hehkuen palaa Sinut tuntea yksin vaan.
:,:Tulikastetta henkeni halaa, milloin uudeksi muuttua saan?:,:

Jään jalkojes juurehen Herra, viivyn itkien edessäsi.
:,:Olet luvannut Sanassas kerran, itse siunata sydämeni:,:

Tulikastetta henkeni vuottaa pyydän syttyä tulesta sun.
:,:Lupauksiisi syömmeni luottaa, Herra milloinka sytytät mun?:,:


"Isä anna tultasi sydämihimme, polta kaikki tuhkaksi, oma voimamme" (HL)

Siunausterveisin:pike
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Su 15 Marras, 2009 19:17

Ihana laulu! Me ei ollakaan kokouksissa pitkään aikaan tuota laulettu.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Rakkaus

ViestiKirjoittaja elämäni » Ti 17 Marras, 2009 9:15

Jeesuksen antama rakkaus tekee ihmeitä tänäkin päivänä.


_________________________________________________________
Dimi Sefanja suurensi fonttia, niin käy mukavasti kaikilta lukeminen.
elämäni
 
Viestit: 150
Liittynyt: Su 15 Helmi, 2009 17:04

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ke 09 Kesä, 2010 22:14

"Isä, pyydän oi puhdista kulta!, minä itkien eteesi jään..."
Kun istuin junassa matkalla kohti Joensuuta, niin näin samassa vaunussa naisen, jolla oli jotain lehtiä luettavanaan. Joistain otsikoista aloin miettiä, että ovatkohan ne jollain tavalla kristillisiä lehtiä. Ei niistä nykyään tiedä varmaksi. "Työmaana maailma" taisi olla jonkun lehden nimi ja otsikkoina jotain pelosta ja rakkaudesta. Eihän nykyään puhuta Jeesuksesta, Kristuksesta, uhriverestä tai yksinkertaisesti uskosta Jeesukseen. Puhutaan tunteista ja kasvusta ja eheytymisestä. Erottuva kulta on tummunut. Ei sitä enää erota maailmasta. Kuinka onkaan tummunut hyvä kulta! Evankeliumi on muuttunut kuin joksikin psykologian osa-alueeksi, joka on vain ihmisen tukena hänen itse omin voimin ponnistellessaan kohti eheyttä. :(
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ke 09 Kesä, 2010 22:20

Lopulta selvisikin, että lehdet olivat jotain henkisen tiedon tien juttuja... Miehen/naisen mielestä voi moni kuolemaankin johtava tie olla oikea (Sananl.14:12).
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron