Joulu

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Joulu

ViestiKirjoittaja Janne » La 05 Joulu, 2009 23:12

Haluaisin ihan mielenkiinnon vuoksi kysellä tällä foorumilla kävijöiltä että miten vietätte joulua vai vietättekö ollenkaan.

1.Lähetättekö joulukortteja
2.Ostatteko lahjoja
3.Syöttekö jouluruokia.
4.Käykö pukki
5.Käyttekö joulukirkossa tai hautusmaalla.
6.Onko joulu sinulle kulutusjuhla, kristillinen juhla vai onko juhla ollenkaan.
Janne
 
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 30 Kesä, 2009 20:16
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Joulu

ViestiKirjoittaja Tarja » La 05 Joulu, 2009 23:42

Janne kirjoitti:Haluaisin ihan mielenkiinnon vuoksi kysellä tällä foorumilla kävijöiltä että miten vietätte joulua vai vietättekö ollenkaan.

1.Lähetättekö joulukortteja
2.Ostatteko lahjoja
3.Syöttekö jouluruokia.
4.Käykö pukki
5.Käyttekö joulukirkossa tai hautusmaalla.
6.Onko joulu sinulle kulutusjuhla, kristillinen juhla vai onko juhla ollenkaan.


Meillä lähetetään joulukortteja muutamille sukulaisille.
Lahjojakin ostetaan.
Pukista en itse perusta yhtään. Miehen suku on asiasta eri mieltä. Heidän mielestä joulupukki kuuluu jouluun.
Hautausmaalla käydään ja tämäkin tapa on tullut mieheni mukana. Kirkossa en käy.
Joulu on kristillinen juhla minulle.

ja kohta tulee Weijo ja lyö mua Raamatulla päähän, että poks vaan. :Ymph:



_________________________________________________________
Dimi Sefanja suurensi fonttia, niin käy mukavasti kaikilta lukeminen.
Tarja
 
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 23 Maalis, 2009 22:59

Re: Joulu

ViestiKirjoittaja Janne » Su 06 Joulu, 2009 0:54

ja kohta tulee Weijo ja lyö mua Raamatulla päähän, että poks vaan. :Ymph:



No ei kai se Weijo raamatulla lyö, kai sillä nyt sen verran JOULU mieltä on :lol:
Janne
 
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 30 Kesä, 2009 20:16
Paikkakunta: Itä-Suomi

Täältä tullaan Tarja ! ! !

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Su 06 Joulu, 2009 19:21

Joo Janne. Ehkäpä. Katsotaan. (Ca)

Hyvä Tarja! Alat oppia. :!: :lol:
On hyvä, että pelätään ihmistä enemmän kuin joulupukkia. :lol:

Tässä Dimin muutamalla lauseella esitetty hyvä kirjoitus aiheesta:
http://www.Jeesus-on-Herra.com/kirjoitu ... vietto.htm
Kannattaapi lukea. Olen täysin samaa mieltä. :IAg (OM)


On hyvä lukea myös tämä Wikipedian selvitys joulusta:
"Joulun taustalla ovat muiden perinteiden ohessa kaksi pakanallista talvipäivänseisausjuhlaa, Yule ja Saturnalia. Talvipäivänseisausta on juhlittu ainakin 4 000 vuotta. Kun maanviljely vaati vuodenaikojen huomioimista auringon mukaan, talvipäivänseisauksesta tuli yksi vuoden tärkeimmistä juhlista kevätpäiväntasauksen ohella.

Kun talvipäivänseisaus oli auringon syntymäpäivä, monien muinaisten jumalien ajateltiin syntyneen tuolloin. Jopa Rooman keisarien ajateltiin syntyneen talvipäivänseisauksena, oli heidän todellinen syntymäpäivänsä mihin aikaan vuotta tahansa.

Roomalaiset viettivät talvipäivänseisauksen aikaan 17. ja 23. joulukuuta välisenä aikana Saturnalia-juhlaa. Vuonna 274 Aurelianus julisti päivän 25. joulukuuta Sol Invictuksen eli Voittamattoman auringon päiväksi.
Jo 200-luvulla eräät kristityt olivat liittäneet saman päivän Jeesuksen syntymään, mutta eivät talvipäivänseisauksen perusteella, vaan lähinnä juutalaisuudesta periytyneillä teologisilla syillä. Paavi Julius I yhdisti Sol Invictuksen päivän juhlat Jeesuksen syntymäjuhliin 350-luvulla
."

+

Itse en ota osaa pimeyden hedelmättömiin tekoihin (mm. joulunviettoon) millään lailla. Ymmärrän kuitenkin joulupukkijoulun jotenkin lasten jännittävänä kulttuuripitoisena juhlana, ellei siihen siis ympätä seimenlapsikulttia yms. katolisuuden krääsää.

Paras joululaulu on tämä:
"Ristillä rinnalla ryövärin nukkuu Herra ihmisten ..."

Joulunajan tervehdyksenä lähetän muutamalle kymmenelle uskosta osattomalle, mm. omaisilleni, kortin, jossa on pelastuksen tie. Tässä sen teksti:

Tiedonanto vuonna 2009

Seimi on tyhjä? Risti on tyhjä? Hauta on tyhjä?
Miksi? Siksi, että Jeesus elää!
Hän ei ole seimenlapsi tai ristikrusifiksi!
Hän ei ole uskonnollinen ideologia.
Jeesus on taivaan ja maan Herra!
Tyhjän kalliohaudan ääressä itkeville naisille
ilmestyi enkeli, joka sanoi:
Miksi etsitte elävää kuolleitten joukosta?
Ei Hän ole täällä; Hän on noussut ylös!
Lk. 24:5-6.

Jeesus syntyi yhtä ainoaa tarkoitusta varten: kuollakseen ristillä sijaisuhrina syntiemme tähden,
meille syntisille kuuluvalla paikalla!
Rakas ystävä! Sinunkin syntisi on sovitettu!
Otatko vastaan armahduksen? Apt. 2:38; 22:16.
Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi! Mk. 2:10. Tämän elämän jälkeen ei
enää ole mahdollista pelastua!
Ota tänään vastaan Jeesus syntiesi sovittajaksi
ja elämäsi Herraksi! Näin tulet uskoon !!!
Vain uskoon tulleet pääsevät Taivaaseen!

Ota yhteyttä tai tule suoraan tilaisuuksiimme:
Seurakuntatila, Sofiankatu 3 A. 20100 Turku
- ke avoimien ovien päivä klo 14.00 18.00
- su seurakunnan pääkokous klo 14.00.

Puh. 040 556 32 97

www.Jeesus-on-Herra.com

Tervetuloa!

Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Su 06 Joulu, 2009 21:55

Itse en välitä joulun viettämisestä, mutta en sen viettämättömyydestäkään :D Uskooni joulu ei kuitenkaan koskaan ole liittynyt millään tavoin. Sen sijaan se liittyy meidän perheessä lasten viihdyttämiseen :) Tässä vastaukset kysymyksiin:

1. Tänä vuonna lähetän 10 joulukorttia. Lapset saivat valita ne kaupungilla. Yleensä en ole korttejakaan lähettänyt. En ymmärrä sitä, miten jotkut ottavat tästäkin jutusta stressiä, että ketään ei saa unohtaa joulukorttilistalta... Sitten ahdistutaan, jos saadaan joulukortti joltain, jolle ei ollakaan itse muistettu korttia lähettää...

2. Ostan lahjat mun siskon kolmelle lapselle ja meidän tytöille. Omille lapsilleni ostan yleensä jotain, mitä muutenkin pitää hankkia, eli multa saa yleensä niitä tylsiä pehmeitä paketteja :D Virkkailen tai kudon joskus pehmeitä paketteja myös joillekin aikuisille, esim. siskoilleni. Tykkäisin kyllä ostaa kaikille jouluna ja muulloinkin paljon hienoja ja isoja ja tarpeellisia lahjoja, jos siihen olisi mahdollisuus :)

3. Kyllä me joka vuosi ollaan jouluruokaa jossain syöty, vaikkakaan emme täällä kotona. Tänä vuonna menemme mun äidin luokse, missä varmasti syömme jouluruokaa. Tosin meillä ei syödä kinkkua joulupöydässä.

4. Ei yleensä ole käynyt, mutta ehkä tänä vuonna tulee pukki hevosen kanssa. Ei se joulupukki lapsia niin kiinnosta, mutta heppa sitäkin enemmän :D Meidän lapset tietää, että joulupukki on vain pukeutunut setä.

5. En tietenkään käy joulukirkossa enkä kirkossa muutenkaan, eikä mulla yleensäkään ole tapana hengailla hautuumailla :D Jos jouluaatto sattuu olemaan kokouspäivä, niin menen toki kokoukseen. Tänä vuonna jouluaattona ei ole kokousta, mutta joulupäivänä on rukouskokous. Ai joo... Silloin olenkin varmaan jo Muuramessa :)

6. Joulu on mulle sellainen kulttuurillinen juhla. Mulle koko elämä on yhtä kulutusjuhlaa. Aina tulee kulutettua kaikki entiset rahat ennen kuin seuraavat tulee :D
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Tarja » Su 06 Joulu, 2009 23:02

Elämä on yhtä kulutusjuhlaa! Tuo oli oivallisesti hoksattu. :D
Tarja
 
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 23 Maalis, 2009 22:59

ViestiKirjoittaja minipeikko » Ti 08 Joulu, 2009 13:34

1.Lähetättekö joulukortteja En tänä jouluna jaksa niitä lähetellä varmaankaan,jos en ny sitte viimme tipas innostu,katsotaan=)
2.Ostatteko lahjoja Toki,täytyy tunnustaa että ostan lapsille mielelläni jouluna lahjoja:)+toki miehelle ja läheisille...
3.Syöttekö jouluruokia. Joo syyään sitä kinkkuakin(kops kops aiiijai otti kipeetä;)No joo tähän kevennys kun Ruut 3v näki isin ottavan kinkkua uunista niin innoissaan hihkui äiti äiti kato tuossa nakissa on kello=D..pikkusen meitä nauratti kun monen kilon kinkku muuttu nakiks ja lämpömittari kelloks=)
4.Käykö pukki Ei käy ei oo koskaan käyny eikä tule.Lapsille ollaan sanottu kun ne murehti aikoinaan että miten ne sitte saa lahjoja=/ nii sanottiin vaan että saatte te me ostetaan ne ja se on sanottu meilläkin heti että siellä on vaan joku setä:)Nää ei ihmeemmin oo sitte koskaan pukkia mitenkään noteerannu kaupois jne.ku mekään ei sitä korosteta/huomioida,ei koristelussakaan:)
5.Käyttekö joulukirkossa tai hautusmaalla. Ei kirkossa tokikaan,mut haudoilla kyllä on tapana käydä.
6.Onko joulu sinulle kulutusjuhla, kristillinen juhla vai onko juhla ollenkaan.Nii näitten lisäksi vielä lasten juhla=)On se kulutusjuhla silleen että tulee hankittua lahjoja,kristillinen hmmm meille ei raamatullinen,mut lapsille ollaan sanottu kun kauheen uteliaita ovat=) nii että jotkut juhlii Jeesuksen syntymänä tätä,vaikka oikeesti Jeesus ei oo jouluna syntynykkään ja mies lukee Jeesuksen syntymästä aattona meille Raamatusta.Ja on joulu juhla meille kyllä.



________________________________________________________
Dimi Sefanja suurensi fonttia, niin käy mukavasti kaikilta lukeminen.

PS. Näissä viesteissä ja kirjoituksissa tulee hyväksyä nuo BBCodet, eli EI ruksia siihen. Sillä ei ole mitään tekemistä esim. television Big Brother (BB)-ohjelman kanssa :D Kyse on vain muokkauskoodista. Jotta saa kaikille tekstistä luettavan kokoista
minipeikko
 
Viestit: 24
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 20:08

ViestiKirjoittaja Tarja » Ti 08 Joulu, 2009 23:04

Minusta on tosi ihanaa ostaa lahjoja. Tänään löysin lahjan miehelleni ja Joelille. Molemmille tuli samanlainen, mutta uskon että tykkäävät niistä kovasti. (HL)

Tälläiset löysin:

Kuva

Saavat pojat nyt köllötellä löylyssä. :)
Tarja
 
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 23 Maalis, 2009 22:59


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron