Googin maa?

Otamme tässä kantaa valtio- ja yhteiskuntaelämän asioihin.

Googin maa?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ti 14 Heinä, 2009 21:18

Miten te ymmärrätte nykyajan poliittisessa (ja tietenkin hengellisessä) tilanteessa Googin maan? Onko se joku valtio, vai jotain muuta? Ilmestyskirjassa puhutaan tuhannesta vuodesta, joina Kristus ja pyhät hallitsevat. Sen jälkeen Saatana kokoaa Googin ja Maagogin sotaan (Ilm.20:7-9). Itse ajattelen kaikki nämä tapahtumat helpommin hengellisessä kuin fyysisessä maailmassa, vaikka tokihan kaikki, mitä hengellisissä tapahtuu, näkyy myös tässä fyysisessä maailmassa...


________________________________________________________
Dimi Sefanja suurensi fonttia, niin käy mukavasti kaikilta lukeminen.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja maria » Ti 14 Heinä, 2009 21:39

Googin maan ymmärrän sellaisena maana, joka taistelee Jumalan käskyjä vastaan tai ei tunne Jumalaa.
Olisikohan Googin sota myös ennen ylöstempausta tai niihin aikoihinkin?

Totta toi Ilmestyskirjan paikka on ja se ihmetyttää..
Kun Pyhät hallitsevat Paratiisissa 1000 vuotta, niin missä ne maat ovat, kun saatana villitsee heidät sotaan? Tulee käsitys , että Paratiisin ulkopuolellakin on elämää.
Ehkäpä se on hengellinen sota.?
Vaikuttaisi siltä Sanan mukaan , että lopulliset tuomiot jaetaan Paratiisi elämän jälkeen. En tiedä sitten ... Näin vain ajattelin , kun luin tuota Ilm. kirjan 20 lukua. Seuraava luku kertookin jo uudesta taivaasta ja uudesta maasta.
Kiva on pohtia tälläistäkin.

Hyvän asiat toit "purtavaksi". :lol:



________________________________________________________
Dimi Sefanja suurensi fonttia, niin käy mukavasti kaikilta lukeminen.
maria
 
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 03 Maalis, 2009 19:59

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ke 23 Joulu, 2009 21:58

Hesekiel 38
1. Minulle tuli tämä Herran sana:
2. "Ihmislapsi, käännä kasvosi kohti Googia Maagogin maassa, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta, ja ennusta häntä vastaan
3. ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, Goog, sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
4. Minä kuljetan sinua, panen koukut sinun leukoihisi ja nostatan sotaan sinut ja kaiken sinun sotaväkesi: hevoset ja ratsumiehet, kaikki pulskasti puettuja, suuren joukon suurine ja pienine kilpineen, miekankantajia kaikki.
5. Persia, Etiopia ja Puut ovat heidän kanssansa, kilvet ja kypärit on heillä kaikilla.
6. Goomer ja kaikki sen sotalaumat, Toogarman heimo pohjan periltä ja kaikki sen sotalaumat - lukuisat kansat ovat sinun kanssasi.
7. Ole valmis, varustaudu, sinä ja kaikki joukkosi, jotka ovat kokoontuneet sinun luoksesi, ja ole sinä varalla heitä varten.
8. Pitkien aikojen perästä sinä saat määräyksen, vuotten lopulla sinun on karattava maahan, joka on tointunut miekan jäljiltä, koottu monien kansain seasta, - mentävä Israelin vuorille, jotka kauan aikaa olivat olleet rauniomaana; se on tuotu pois kansojen seasta, ja he asuvat turvallisina kaikki tyynni.
9. Sinä hyökkäät kuin rajuilma, tulet kuin pilvi, peittääksesi maan, sinä ja kaikki sotalaumasi ja lukuisat kansat, jotka ovat sinun kanssasi.
10. Näin sanoo Herra, Herra: Mutta sinä päivänä tulee mieleesi jotakin, ja sinä mietit pahan juonen
11. ja sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, karkaan rauhallisten ihmisten kimppuun, jotka asuvat turvallisina - asuvat muuria vailla kaikki tyynni, ja joilla ei ole salpoja, ei ovia.
12. Sinä aiot saalista saada, ryöstettävää ryöstää, ojentaa kätesi raunioita kohti, jotka on saatu asutuiksi, ja kansaa kohti, joka on koottu pakanakansain seasta, joka on hankkinut karjaa ja omaisuutta ja asuu maan navassa.
13. Saba ja Dedan ja Tarsiin kauppiaat ja kaikki heidän nuoret jalopeuransa kyselevät sinulta: 'Oletko sinä menossa saalista saamaan, ryöstettävää ryöstämään? Oletko koonnut joukkosi kantamaan hopeata ja kultaa, ottamaan karjaa ja omaisuutta, suurta saalista saamaan?'
14. Sentähden ennusta, ihmislapsi, ja sano Googille: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä sinä kyllä huomaat, että minun kansani Israel asuu turvallisena,
15. ja lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki.
16. Sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun kuin pilvi, peittääksesi maan. Päivien lopulla on tämä tapahtuva. Ja minä annan sinun karata maahani, että pakanakansat tulisivat tuntemaan minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, heidän silmäinsä edessä.
17. Näin sanoo Herra, Herra: Etkö se ole sinä, josta minä muinaisina päivinä puhuin palvelijaini, Israelin profeettain, kautta, jotka niinä päivinä ennustivat, vuodesta vuoteen, että minä annan sinun karata heidän kimppuunsa?
18. Mutta sinä päivänä, jona Goog karkaa Israelin maahan, sanoo Herra, Herra, nousee minun vihani hehku.
19. Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan.
20. Ja minun edessäni vapisevat meren kalat ja taivaan linnut ja metsän eläimet ja kaikki maassa liikkuvat matelijat ja kaikki ihmiset, jotka maan pinnalla ovat; ja vuoret luhistuvat, ja vuorenpengermät sortuvat, ja kaikki muurit sortuvat maahan.
21. Ja minä kutsun häntä vastaan kaikille vuorilleni miekan, sanoo Herra, Herra: toisen miekka on oleva toista vastaan.
22. Minä käyn oikeutta hänen kanssansa rutolla ja verellä. Ja minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä, hänen sotalaumojensa päälle ja lukuisain kansojen päälle, jotka hänen kanssansa ovat.
23. Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra."
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ke 23 Joulu, 2009 21:59

Hesekiel 39
1. "Ja sinä, ihmislapsi, ennusta Googia vastaan ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tulen sinun tykösi, Goog, sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
2. Minä kuljetan sinua, talutan sinua, nostatan sinut pohjan periltä ja annan sinun hyökätä Israelin vuorille.
3. Mutta minä lyön pois jousesi sinun vasemmasta kädestäsi ja pudotan nuolesi sinun oikeasta kädestäsi.
4. Israelin vuorille sinä olet kaatuva, samoin kaikki sinun sotalaumasi ja kansat, jotka sinun kanssasi ovat: minä annan sinut petolinnuille, kaikille siivekkäille ja metsän eläimille ruuaksi.
5. Kentälle sinä kaadut. Sillä minä olen puhunut, sanoo Herra, Herra.
6. Ja minä lähetän tulen Maagogiin ja rantamaalla turvassa asuvien keskeen. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra.
7. Ja pyhän nimeni minä teen tunnetuksi kansani Israelin keskuudessa enkä enää salli häväistävän pyhää nimeäni. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, Israelin Pyhä.
8. Katso, se tulee, se tapahtuu, sanoo Herra, Herra: tämä on se päivä, josta minä olen puhunut.
9. Israelin kaupunkien asukkaat menevät ulos ja sytyttävät ja polttavat aseita, pieniä ja suuria kilpiä, jousia, nuolia, käsikarttuja ja keihäitä. He pitävät niitä polttoaineina seitsemän vuotta;
10. eivät he kanna puita kedolta eivätkä hakkaa metsistä, vaan pitävät polttoaineina aseita. Näin he saalistavat saalistajiaan ja ryöstävät ryöstäjiään, sanoo Herra, Herra.
11. Sinä päivänä minä annan Googille siellä, Israelissa, hautasijan, 'Kulkijain laakson', itää kohden merestä; se sulkee tien noilta kulkijoilta. Sinne haudataan Goog ja koko hänen meluisa joukkonsa, ja sille pannaan nimeksi: 'Googin meluisan joukon laakso.'
12. Niitä hautaa Israelin heimo seitsemän kuukautta puhdistaaksensa maan.
13. Koko maan kansa hautaa heitä, ja se on koituva heille kiitokseksi sinä päivänä, jona minä näytän kunniani, sanoo Herra, Herra.
14. Valitaan vakinaiset miehet, jotka kulkevat maata ja hautaavat noita kulkijoita, mitä niitä vielä on jäljellä maan pinnalla, puhdistaaksensa sen; seitsemän kuukauden kuluttua he sen tutkivat läpikotaisin.
15. Kun nämä kulkijat kulkevat maata ja joku heistä näkee ihmisen luut, laittaa hän niitten ääreen kivimerkin, siihen asti että haudankaivajat saavat ne haudatuiksi 'Googin meluisan joukon laaksoon.'
16. Onpa eräällä kaupungillakin nimenä Hamona*. - Niin he puhdistavat maan.
17. Ja sinä, ihmislapsi! Näin sanoo Herra, Herra: Käske lintuja, kaikkia siivekkäitä, ja kaikkia metsän eläimiä: Kokoontukaa, tulkaa, yhtykää joka taholta minun teurasuhrilleni, jonka minä teitä varten uhraan, suurelle teurasuhrille Israelin vuorille; syökää lihaa ja juokaa verta.
18. Syökää sankarien lihaa ja juokaa maan ruhtinaitten verta - oinaita, lampaita, kauriita ja härkiä, kaikki tyynni Baasanissa syötettyjä.
19. Syökää itsenne kylläisiksi rasvasta ja juokaa itsenne juovuksiin verestä, teurasuhrista, jonka minä teitä varten uhraan.
20. Tulkaa kylläisiksi minun pöydässäni ratsuista ja vaunuhevosista, sankareista ja kaikenkaltaisista sotamiehistä, sanoo Herra, Herra.
21. Minä asetan kunniani pakanakansojen keskeen, ja kaikki pakanakansat saavat nähdä minun tuomioni, jonka minä toimitan, ja käteni, jonka minä lasken heidän päällensä.
22. Mutta Israelin heimo tulee tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa siitä päivästä lähtien ja aina eteenpäin.
23. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että Israelin heimo joutui pakkosiirtolaisuuteen syntivelkansa tähden, koska olivat olleet minulle uskottomat, ja minä kätkin heiltä kasvoni, ja niin minä annoin heidät heidän vihollistensa käsiin, ja he kaatuivat miekkaan kaikki tyynni.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

GooG - Maagog - Toogarma - Goomer - Puut - Iran

ViestiKirjoittaja pertsa2010 » To 25 Maalis, 2010 12:54

Aamu - Usva!
Siinä voisi olla joitakin maantieteellisiä ja henkilövastineita Raamatun
käyttämiin nimityksiin.

"Goog Maagogin maassa, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas"

Maagog oli Nooan pojan Jaafetin poika, joka asettui jonnekin Araratista pohjoiseen päin olevaan maahan, ja tämä maa nimettini hänen mukaansa. (Maagogilaiset olisivat näin ollen suomalais-ugrilaisten ja Siperian vanhojen kansojen esi-isiä. Slaavit tulivat vasta myöhemmin etelästä).

Etymologisesti nimestä Magog ovat peräisin Uralin alueen vanhat nimet Ugri, Ugra ja Jugra (Uralin alueesta alueen suomensukuisten kansojen käyttämiä nimiä), sekä Etelä-Uralilta alkujaan lähtöisin olevien unkarilaisten itsestään käyttämä nimi madzarit (Magyarit).

Apokryfisen Esran 2. kirjan, sekä Assyrialaisten vanhojen lähteiden mukaan Maagog sijaitsee pohjoisessa, jossain Keski-Venäjän ja Uralin välissä.

Arabialaisten keskiaikaisten maantieteilijöiden, kuten Al-Idrisin mukaan Magog on maa, joka sijaitsee jossain Ural-vuorten suunnalla.

Venäläisten oma vanha kansanperinne käyttää Venäjästä nimitystä Maagogin maa.

Venäläisten ja slaavilaisten vanhojen kansantarinoiden ja perimätiedon mukaan Roos, Mesek ja Tubal olivat slaavilaisten kansojen esi-isiä.

Raamatun aikaan Mesekiläiset ja Tubalilaiset asuivat nykyisen anatolian alueella, mutta kreikkalaisen historioitsija Herodotoksen (500-l. e.Kr.) mukaan he ("Moskhi i Tobol") asuivat Mustanmeren pohjois- ja itäpuolisella alueella.

Nimi Ros viittaa alkujaan nimenomaan nykyisen Valko-Venäjän ja Keski-Venäjän alueen slaaviheimoihin. Myös keskijaan arabikauppiaat nimittävät Venäjän slaaveja ruseiksi. Kun viikingit perustivat Novgorodin ja Kiovan ruhtinaskunnat, niin erotukseksi puoliksi suomalaisten heimojen asuttavasta Novgorodista (joka ennen 900-lukua tunnettiin vielä nimellä vatjalaisella nimellä Uuslinna), niin Kiovaa kutsuttiin nimellä "Kievan Rus". Kun Rurikin poika yhdisti 1000-luvulla nämä valtiot, niin nimi "Rus" ja "Rusin maa" (Russia) tuli merkitsemään näitä molempia. Nimestä Ros siis tulee Russia.

Venäläisen perimätiedon mukaan Moskovan kaupungin nimi tulee Mesekistä (Kr. mesekiläiset l. "Moskhi"), ja Tobol-joen ja Tobolskin kaupungin taas Tuubalista.


Ynnä Goomer ja kaikki hänen sotalaumansa.. ..sekä Toogarman heimo pohjan periltä

Goomer oli Nooan pojan Askenasin poika, ja Toogarma taas Goomerin poika.

Goomerilaiset ja Toogarmalaiset asuivat hekin aikoinaan Anatoliassa, mutta vaelsivat sieltä pohjoiseen ja länteen. Herodotoksen mukaan "Gimarrai" asuivat Mustanmeren pohjoispuolella "Moshki i Tobol":in (eli slaavien) länsipuolella.

Nimi Cimmerialaiset ja Germaanit tulee Goomerista. Hebrealaisissa kartoissa Goomer on tarkoittaa Saksaa (Germania). Eräs alppien alue on nimetty Goomerin pojan Riifatin mukaan (Ripathian Alps).

Toogarmalaiset olivat Mooseksen kirjojen kirjoittamisen aikoihin kuuluja hevosten kasvattajia ja ratsain liikkuvaa kansaa. Armenialaiset uskovat olevansa osittain Toogarman jälkeläisiä. Armenian historia alkaa n. 300 e.Kr kun ensimmäinen Armenialaiskuningas nousee valtaistuimelle "Togarmin kaupungissa" nykyisessä Keski-Turkissa.

Raamatun mukaan toogarmalaiset asuvat kuitenkin "pohjan perillä". Koska Toogarma on Goomerin poika, on perinteisesti ajateltu tämän viittaavaan pohjoisiin germaaneihin eli skandinaaveihin.


Edellisestä voidaan päätellä, että hetkeksi, ennen Googin sotaa ja lopullista romahtamista, Venäjä nousee vielä Euraasian supervallaksi, ja kaatuu Israelin vuorille koska Jumala on niin määrännyt.

Libya = Puut
Sudan = Etiopia
Iran = Persia)



________________________________________________________
@Dimi Sefanja suurensi fonttia, mukavampi lukea.
Avatar
pertsa2010
 
Viestit: 97
Liittynyt: To 25 Maalis, 2010 10:33


Paluu Politiikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron