Jehovantodistajat

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Jehovantodistajat

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Pe 20 Marras, 2009 22:01

Jeesus sanoo: "Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa, eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän (Joh.5:37-40)."
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Su 31 Tammi, 2010 18:27

Ihmisillä on kyllä niin vääriä käsityksiä eri uskonnollisten ryhmien ja uskovienkin tavoista ja ajatuksista. Yksi luokkakaveri kertoi, että hänen kotipaikkakunnallaan jehovantodistajat kokoontuvat Siion-temppelissä. Aika erikoinen meininki sillä paikkakunnalla :D Helluntailaiset ovat varmaan sitten siirtyneen valtakunnansalille... Yksi työkaveri taas kertoi, että jehovantodistajat ajattelevat pääsevänsä täältä sitä parempaan paikkaan, mitä enemmän rahaa ja omaisuutta he maan päällä itselleen kokoavat. Muinaisia egyptiläisiä sitten varmaan kehoitettiin mieluumminkin antamaan varansa vartiotorniseuralle... Eivätkä jehovantodistajat tietenkään saa katsella telkkaria työtovereideni mukaan. Yhden muslimimiehen tullessa osastolle hänen papereissaan sanottiin, ettei partaan saa koskea, koska potilas on islaminuskoinen. Tämä käsitettiin kirjaimellisesti ja vältettiin hipaisemastakaan partaa potilasta hoidettaessa. Oikeastihan kyse on siitä, että islaminuskoisten partaa ei saa leikata/ajaa, mikä usein on tapana pitkäaikaissairaanhoidossa. Mistähän ihmiset oikein kokoavat käsityksiään..?
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Yleistys

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Su 31 Tammi, 2010 19:42

:lol: Huvittaviakin nuo ihmisten luulemukset ja yleistykset. :idea: Niihin kommentteihin he lisäävät puolet mielikuvitustaan.

Aika yleistä on myös kaikkien uskovien niputtaminen samaan porukkaan. Uskosta osattomat saattavat todeta, että "tunsin kerran yhden uskovaisen, ja se oli sellainen ja sellainen". Kun kysyy mahdollista uskonsuuntaa, niin sitä he eivät tiedä, tai sanovat, mikä mieleen tulee.

:!:
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Kummallisia olemme uskomuksinemme

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ma 01 Helmi, 2010 13:39

Toden totta, kummallisia olemme uskomuksinemme :D

Minä tiedä hyvin vähän, jos ollenkaan jehovantodistajista tai muusta heihin liittyvästä ja jos joskus olen jotain tiennyt tai lukenut, niin nyt ainakin kaikki se on haihtunut tuuleen. Erään vanhan sukulaismiehen veli kuului em. yhteisöön ja hän nyt jotain kummallisuuksia veljestään kertoi. Ei niinkään itse yhteisöstä.

Vuonna -77 tapasin heitä Seutulan työleirillä (SA INT totaalikieltäytyjät). Varsinkin törmäsimme, kun siellä oli sellainen toverikuntaradio-systeemi ja vuorotellen, tietyllä sapluunalla saimme käyttää mikrofonia tovereita viihdyttääksemme. Tai en muista kyllä, jos he mitä sen kanssa tekivät, mutta minulla oli vuorollani mikin ääressä terveisiä ja levytoivomuksia jne. Lopun aikaa sai vapaat käden puhua ja (ei paasata :D) soittaa musiikkia.
Ja jos mitä puhelimme ja mitä lie kysyinkään, niin vastaukset ovat totaalisesti kadonneet muististani. Minä olen ollut aina (kai) kohtuullisen rohkea aloittamaan keskustelua ja kysymäänkin asioita, jos minkälaisista asioista.

Siltä ajalta ei muutenkaan liikoja jäänyt mieleen, mutta yksi italialainen laulu jäi. Aria nimeltään, jonka esitti Acker Bilk virtuoosimaisesti klarinetillaan. Kappale oli ja on siis valtavan kaunis, eteerinen melodialtaan. Mieli nousee sellaisiin sfääreihin edelleenkin sitä kuunnellessa, ihan taivaallisiin. Mutta se nyt ei liittynyt jehovantodistajiin, muutoin kuin yhteytensä kautta.

Y esta h'istoria tms.
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

ViestiKirjoittaja CyberAngel » Ti 23 Helmi, 2010 11:47

Joh 8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."


________________________________________________________
@Dimi Sefanja suurensi fonttia, mukavampi lukea.
CyberAngel
 

Siinä on eräs keskeinen

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 23 Helmi, 2010 20:33

Aamen. CyberAngel. :!:
Siinä on se eräs keskeisin asia, miksi jehovantodistajia ei voi pitää kristittyinä. He eivät usko, että Jeesus on "Immanuel, Jumala meidän kanssamme!" Matt. 1:23. :!:
Adventistien tavoin jeh.tod. uskovat Jeesuksen olevan ylienkeli Mikael. Tosin adventisteissa on uudestisyntyneitä, jotka eivät usko kirkkonsa virallista oppia. Ihmettelen vaan, miksi voi olla jäsenenä kirkossa, jonka oppeihin ei itse usko???
Mutta siis jehovantodistajat eivät ole meidän veljiämme.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa