Alkoholin käyttämättömyys

Tässä on vain niitä opetuksia, joita Jumalan seurakunnassa opetettiin srk.n alkuaikoina ennen kirkkojen perustamista.

= Raamatun mukaiset opetukset.

ViestiKirjoittaja Tyyne_Barry » Ma 13 Heinä, 2009 19:41

Vielä sekin kun niistä oman pään täydellisen järjen menetyksen ajoista saa kärsiä vieläkin. Maailmahan ei anna anteeksi virheitä kuten Herran edessä ne annetaan jos on ollut paranuksen paikalla ja hyljännyt ne. Mutta syytekirjeet pysyvät rekistereissä ikuisesti. Ei ole kauankaan kun sanotiin eräässä paikassa. "tänne ei (tähän mun oikee nimi) ei ole tulemista" syynä nämä täydellisen järjen ja kontrollin menetyksen aikana tuon saastaisen huumeen vaikutuksen alaisuudessa tehdyt typeryydet. Luulen että alkoholi voidaan hyvin lukea jopa heroiinin,kokaiinin,crackin kanssa samaan kastiin - ei miedoksi huumeeksi



_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
Avatar
Tyyne_Barry
 
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13 Heinä, 2009 15:06
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja elämäni » Ti 14 Heinä, 2009 14:37

Kyllä viinan kirot on jo nähty Suomessakin, ikävä kyllä.



_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
elämäni
 
Viestit: 150
Liittynyt: Su 15 Helmi, 2009 17:04

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ti 14 Heinä, 2009 16:01

Nähty on, kyllä ja kipeästi koettukin, juu.



_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
Viimeksi muokannut Dimi Sefanja päivämäärä Ma 09 Elo, 2010 23:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

ViestiKirjoittaja Tyyne_Barry » Ti 14 Heinä, 2009 20:53

Tänään noin kello 15 kun oli tulossa työhaastattelusta ja istuin numero 8 raitiovaunuun tuli 2minua nuorempaa. (olen itse 32v) arvioisin kavereiden iäksi 20-25 täydessä kännissä keskellä arkipäivää. Alkoholismi on ryöstäytymässä käsiin Pk-seudulla. Olen tottunut siellä mistä olen kotoisin että näkee vanhempia. 50+ juoppoja kännissä keskellä arkipäivää mutta ei sentään nuoria miehiä.



_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
Avatar
Tyyne_Barry
 
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13 Heinä, 2009 15:06
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ti 14 Heinä, 2009 20:58

Ikävä kyllä, tänään on taas täytynyt todistaa sitä, miten alkoholi pilaa ihmisten elämät tai ainakin kovasti vihollinen alkoholin kautta yrittää viedä ihmisiä kaikenlaiseen kurjuuteen :cry:



_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ti 14 Heinä, 2009 21:01

Me ollaan Tyyne-Barryn kanssa samanikäisiä :D
Miten kauan oot ollut uskossa?




_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ti 16 Helmi, 2010 17:49

"Ja enkeli heitti sirppinsä alas maahan ja korjasi maan viinipuun hedelmät ja heitti ne Jumalan vihan suureen kuurnaan (Ilm.14:19)." Tästä jakeesta aukeni yksi uusi ulottuvuus. Maan viivipuun hedelmää on myös kaikki se irstaus ja väkivalta, mikä viinistä (ja kaikista muista päihteistä) seuraa. Jumalan viha kohtaa kaikkea sellaista.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Totta

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 21 Heinä, 2010 20:33

Alkoholin kirouksesta puhutaan Raamatussa paljon. Terve viinin käyttö oli alkuseurakunnan aikana eri asia kuin tämän päivän juoppo-Suomessa.

Tässä eräs kuvaus alkoholismista:

"Kenellä on voivotus, kenellä vaikerrus? Kenellä torat, kenellä valitus? Kenellä haavat ilman syytä? Kenellä sameat silmät? Niillä, jotka viinin ääressä viipyvät, jotka tulevat makujuomaa maistelemaan. Älä katsele viiniä, kuinka se punoittaa, kuinka se maljassa hohtaa ja helposti valahtaa alas. Lopulta se puree kuin käärme ja pistää kuin myrkkylisko. Silmäsi outoja näkevät, ja sydämesi haastelee sekavia. Sinusta on kuin makaisit keskellä merta, on kuin maston huipussa makaisit. "Löivät minua, mutta ei koskenut minuun; pieksivät minua, mutta en tiennyt mitään. Milloinkahan herännen? Tahdonpa taas hakea tätä samaa." Snl. 23:29-35.

Alkoholin käyttö on tänä aikana sanottava alkoholin väärinkäytöksi. Niin paljon tuskaa ja kärsimystä tuon kirotun aineen käyttö on tuonut.
"Älkää juopuko viinistä..!" on selvä Jumalan sana. Siinä ei sanota, ettei tule juopua paljoa. Asia on selvä: ei tule juopua vähääkään! Tämä on siis tarkoitettu hengellisen elämän suojeluohjeeksi uskossa oleville.
Kiitos Jumalalle, että Hän pitää huolen omistaan.

Siunausta MEILLE!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Piia Karoliina » Ke 28 Heinä, 2010 12:02


2 Piet 2:18 Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,
2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.

Tää kohta on hyvä ohje, kun pähkäilee näitä sallittavia asioita. Itse me tiedämme mikä meitä sitoo. Lääkkeeksi voi mielestäni ottaa alkoholipitoista juomaa. Mutta tilanteessa jossa tunnet, että on pakko hakea, niin silloin se on kiellettyä. Ei alkoholista kannata tehdä tapajuomaa. Silloin se juoma jo hallitsee sinua.

Hallitse sinä/minä tätä olemalla tämän lihan halun yläpuolella, Jeesuksen avulla.Vapauteen Kristus vapautti meidät. Ei orjuuden ikeeseen.




___________________________________
@Dimi Sefanja suurensi tekstin.
Piia Karoliina
 

Näin on

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 28 Heinä, 2010 22:00


:lol:

Ei alkoholihuumetta Jumalan lapsille!

Mutta jos on vatsa oikein kipeä, niin sitten voi ottaa alkoholitonta viiniä, kuten vatsavaivaiselle Timoteukselle opetettiin. 1 Tim. 5:23. :lol:

Raamatusta ei löydy suoranaista opetusta alkoholinkäytön totaaliseen kieltoon kaikilta ihmisiltä. Mutta se löytyy kyllä aika selvästi uskossa oleville. Kaanaan häät ei ole uskossa oleville esimerkki. Kyseessä olivat juutalaisen kulttuurin häät.

Kun USKOSSA OLEVILLE sanotaan, ettei tule juopua (Ef. 5:18 ), niin se ei mielestäni voi tarkoittaa, että voitaisiin juopua vähän. Mielestäni se on totaalikielto: "Älkää juopuko!" Jos siinä sanottaisiin, ettei tule juopua paljoa, niin asia olisi toinen. = Jos otan lasillisen viiniä, juovun siitä vähän. Voinko siis ottaa lasillisen? Voin, ellen juovu siitä vähääkään.

Kuka määrittäisi, mikä on juopumuksen raja? Toiset sanovat vielä parin päivän ryyppäämisensä jälkeenkin, että "khyllä thää o iha hallinnas hei". :lol: He eivät itse näe ja koe olevansa humalassa.
Laki määrittelee autolla ajamisen humalarajat. Olisiko se uskoville kelpaava promilleraja? Vai onko Raamatun määrittelemä raja hyvä, ettei tule juopua ollenkaan.
Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, ettei uskovan tule turmella aivojaan huumausaineilla esim. alkoholilla, joka on huumaava aine.

Raamatun sanaa ei siis kuitenkaan pidä vääristellä. Siellä on selviä esimerkkejä, että alkoholipitoista viiniä käytettiin.
Mutta.. Nykyajan juoppo-Suomessa alkoholin vähäinenkään käyttö ei ole uskoville missään tapauksessa sopivaa.

Sitten perustelen alkoholinkäytön totaalikiellon Raamatun esikuvallisella opetuksella.
"Herra puhui Aaronille sanoen: "Viiniä ja väkijuomaa älkää juoko, älä sinä älköötkä sinun poikasi sinun kanssasi, kun menette ilmestysmajaan, ettette kuolisi. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, tehdäksenne erotuksen pyhän ja epäpyhän, saastaisen ja puhtaan välillä." 3 Moos. 10:8-10.
Pyhältä papistolta oli alkoholin käyttö totaalisesti kielletty. Se oli ikuinen säädös.
Meistä Uuden liiton uskovista sanotaan, että "te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut." 1 Piet. 2:9-10.
Olemme Vanhan liiton pappeuden perillisiä kaikkine heille annettuine lupauksineen ja velvollisuuksineen. Ja HUOM! Papistolle annettu Jumalan ikuinen säädös kuuluu näin ollen myös meille.

Psalmi 1:1. sanoo uskovista: "Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat."
Yhdistäkääpä tuo Snl. 20:1: "Viini on pilkkaaja, väkijuoma remunpitäjä; eikä ole viisas kenkään, joka siitä hoipertelee." = Ei istu siellä, missä viiniä käytetään!

Uudestisyntyneinä olemme kaikki uuden liiton yleisessä pappeudessa. 1 Piet. 1:23 / 2:9. =
[i]"Viiniä älköön kukaan pappi juoko tultuansa sisempään esipihaan" (Kaikkeinpyhimpään) .
/ [/i]Hes. 44:21. = "Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään..." Hebr. 10:19.
Ei ole siis sopivaa, että Jeesuksen veren kautta kaikkeinpyhimpään tullut ihminen käyttäisi alkoholia!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Pe 30 Heinä, 2010 9:50

Totaalikieltoa puoltaa myös se, ettei tule syödä tai juoda mitään, mistä joku veljemme voi loukkaantua tai joutua lankeemukseen. Jos puollan vähäistä alkoholinkäyttöä, voi siitä joku uskon kautta raitistunut veli, joka on ennen ollut alkoholisti, joutua lankeemukseen. Alkoholistillehan on usein menoksi se yksi lasillinen viiniä tai yksi pullollinen olutta. En tahdo itse olla esimerkkinä alkoholin käytöstä jollekin, jolta se voi viedä jopa pelastuksen ottaessaan hallinnan elämästä... Tahdon sen sijaan antaa esimerkin siitä, että tässä päihdekulttuurivaltiossakin voi elää onnellista ja täysipainoista elämää koskaan koskemattakaan alkoholiin. Mielestäni se on uskovalle paras vaihtoehto, koska mihin kukaan kuitenkaan alkoholia tarvitsee? Vesi on parempaa ruokajuomana ja täällä Suomessa sitä voi juoda ihan suoraan hanasta saamatta vatsanväänteitä :D
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Näin asia ON!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 09 Elo, 2010 11:43

Vastaväitteitä ei voi olla! Aamu-Usva kirjoitti selkeän yhteenvedon!

AAMEN!


:!:

:idea:
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Re: Ja sitten

ViestiKirjoittaja pike464 » Ti 29 Maalis, 2011 11:47

TurunWeijo kirjoitti:Meistä kukaan ei puolusta alkoholin käyttöä! Tämä on foorumimme puhdashenkinen linja. Kiitos Jumalalle! Hän kokoaa meitä yhteen HYVÄN sanoman ympärille.



:lol: Herrassa,
t. Weijowanhus (OM)

AAMEN EDELLISIIN KIRJOITUKSIIN VASTAANSANOMATTOMASTI :idea:
SIUNAUKSEN TERVEISIN: PIRKKO VANHUS :IAg
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI


Paluu Alkuperäisen kristinuskon opetuksia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron