Taas LÖYTÖ!

Tässä on vain niitä opetuksia, joita Jumalan seurakunnassa opetettiin srk.n alkuaikoina ennen kirkkojen perustamista.

= Raamatun mukaiset opetukset.

Taas LÖYTÖ!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 11 Marras, 2009 20:15

Ystävämme, nimimerkki "Jaikal", on taas kirjoittanut uuden siunaavan kirjoituksen:

"Virvoittava lähde uskovien yhteydessä on Herran Jeesuksen ristin veren kautta virtaava Pyhän Hengen läsnäolo ja siunaukset. Näihin siunauksiin sisältyy Pyhässä Hengessä julistettu Jumalan elävä siunaava ja kasvattava Sana. Tämä lähde on aina uskovien yhteydessä. Seurakunnassa Herra nostaa, kantaa ja virvoittaa väsynyttä Sanallaan ja Pyhällä Hengellään. Hän nostaa taakkoja uskovien harteilta.
Mitä kauemmin olen ollut uskossa, sitä tärkeämpänä näen Jumalan seurakunnan ja sen merkityksen yksilöuskovalle. Mutta uskovan seurakuntayhteys ei ole tärkeä vain hänelle itselleen. Se on tärkeä myös ympärillämme oleville uskosta osattomille ihmisille. Huomaa tämä. Minä selitän:

Meitä oli parikymmentä uskovaa eräällä paikkakunnalla. Uskovat eivät olleet kovinkaan aktiivisia kokouksessa kävijöitä. Kokouksia pidettiin säännöllisesti. Parhaimmillaan oli kokouksessa n. kymmenen uskovaa koolla. Joskus vain muutama.
Olimme aloittamassa erästä hengellistä kokousta. Tuohon tilaisuuteen oli tullut minun ja vaimoni lisäksi vain kaksi vanhusta. Oli todella ikävä tunne. Yhtäkkiä ovi avattiin ja sisälle astui kolme kylän nuorta uskosta osatonta miestä. Miehet katsoivat meitä hämmästyneenä ja kysyivät: Eikö täällä olekaan muita kuin vain te neljä. Missä ne muut ovat? Minä ja vaimoni vastasimme nolona että nyt ei tällä kertaa näytä olevan muita kuin me ja tietenkin te jotka nyt tulitte sisään. Miehet katsoivat hetken toisiaan ja sanoivat toisilleen jotakin. Sitten he kävelivät ovesta ulos. He eivät koskaan enää tulleet kokouksiimme. Jäin surullisena miettimään ja pohtimaan että kuinkas tässä olisi käynyt jos kaikki tai suuri osa paikkakunnan uskovista olisi ollut mukana tässä tilaisuudessa. Jos sali olisi ollut täynnä uskovia, uskon että pojat olisivat jääneet kokoukseen. He olisivat saaneet kokea jotakin Jumalan maailmoista. He olisivat todennäköisesti jatkaneet kokouksissa käymistä ja mahdollisesti olisivat tänä päivänä uskossa.
Kokemukseni osoittaa että kääntymättömien mukana olo kokouksissa lisää Pyhän Hengen läsnäoloa ja voimaa kokouksissa. Herra rakastaa uskosta osattomia ja tahtoo pelastaa heidät. Siksi Hän siunaa erikoisesti sellaiset kokoukset missä uskosta osattomia on mukana.

Miksi kerron tätä ? Tahdon tällä kertomuksellani herättää meidän uskovien vastuuntuntoa. Onko uskomme ja seurakunnan tilaisuuksiin osallistumisemme meidän oma yksityisasiamme joka ei kuulu toisille ihmisille? Mielestäni se ei ole. Se ei ole Jumalankaan mielestä yksityisasiamme niin että saamme laiminlyödä seurakuntamme tilaisuudet ajatellen että ei siellä minua tarvita eikä kaivata (Heb 10:25). Jokainen uskova on tärkeä seurakunnassa. Jokaisella uskovalla on oma paikkansa Jumalan seurakunnassa. Jos ruumiista puuttuu sen yksi jäsen, miten ruumis voi toimia normaalisti? Seurakuntahan on Kristuksen ruumis. Uskovat yhdessä muodostavat/rakentavat tämän ruumiin kokoontumalla yhteen. Et voi purkaa ruumista osiin ja hajottaa sen jäseniä hajalleen vahingoittamatta ruumiin toimintoja.

Lopuksi: Voisimme kysyä; mikä ajoi nuo nuoret miehet ulko-ovelle? Minä olettaisin että nuo passiiviset poissaolevat uskovat toimivat tietämättään ulosheittäjinä tuossa kokouksessa. Ymmärrätkö mitä tarkoitan? Poissaolollaan uskovat vaikuttivat sen että nuo nuoret miehet kävelivät ulos. Voi olla myös muita syitä mutta tämä on yksi syy.
Mikä on meidän vastuumme ajatellen paikkakuntamme ihmisiä? Täytämmekö me Jumalan seurakunnassa sen paikan jonka Jumala on meille jokaiselle antanut? Tapahtuuko Jumalan tahto sinun ja minun kohdalla kun Hän tahtoo että uskovat pitävät yhtä ja kokoontuvat yhteen?"
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Piirros

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 11 Marras, 2009 21:18

________________________________________________


Kuva

________________________________________________

Klikkaa kuvaa niin se tulee aitoon kokoon.
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja pike464 » To 12 Marras, 2009 11:30

AAMEN! JEESUS ON HERRANI!
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

ViestiKirjoittaja Tyyne_Barry » To 06 Touko, 2010 10:59

Hyvin yksinkertainen tapa päästä kertomaan uskostaan on kertoa käyvänsä Herran seurakunnan kokouksissa. Työpaikoilla,harrastuksissa.ym usein ihmiset puhuvat "mitä teet viikonloppuna" "mitäs teet tänä iltana" Ei tarvita muutakuin rohkeasti sanoa vaikkapa.. "tänä iltana luen Raamattua".. "tänä iltana menen kokoukseen".."Viikonloppuna aion mennä (siihen ja siihen) uskovien tapahtumaan. Monesti tällaiset keskustelut tarjoavat oivan tilaisuuden päästä esim todistamaan oma uskoontulonsa. Ihmiset haluavat tietää.


___________________________________
@Dimi Sefanja suurensi fonttia.
Avatar
Tyyne_Barry
 
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13 Heinä, 2009 15:06
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » To 06 Touko, 2010 22:44

Oon huomannut saman. Esimerkiksi naapurit alkavat kyllä useimmiten kysellä lisää, kun tietävät, että käy seurakunnan kokouksissa :D
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku


Paluu Alkuperäisen kristinuskon opetuksia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron