Alkuseurakunnan voiman salaisuus!

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Alkuseurakunnan voiman salaisuus!

ViestiKirjoittaja Tyyne_Barry » Su 18 Huhti, 2010 9:58

Olemme tutkineet monesti tätä asiaa Mikko nimisen kaverini kanssa että mikä oli salaisuutena siinä että niin paljon tapahtui.. Pysyminen apostolien alkuperäisissä opetuksissa on asia josta Weijo on kirjoittanut siunatusti mutta itse heitän lisää käytännön huomioita

-Tämä seurakunta eli 100% Herralle
-He todellakin luopuivat kaikesta,jättivät kaiken entisen ja lähtivät seuraamaan Herraa!

Tiedämmehän kaikki.."Joka tahtoo minua seurata...." heitä ei kiinnostanut maalliset tittelit eikä raha.. heitä kiinnosti vain sielujen pelastuminen ja keskinäinen yhteys. He jakoivat omastaan niille joilla ei mitään ollut...



________________________________________________________
@Dimi Sefanja suurensi fonttia, mukavampi lukea.
Avatar
Tyyne_Barry
 
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13 Heinä, 2009 15:06
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Alkuseurakunnan voiman salaisuus!

ViestiKirjoittaja pertsa2010 » To 29 Huhti, 2010 17:45

Mitä se jakaminen ja kaikesta luopuminen tarkoittaa sinun elämässäsi käytännössä?


___________________________________
@Dimi Sefanja suurensi fonttia.



Tyyne_Barry kirjoitti:Olemme tutkineet monesti tätä asiaa Mikko nimisen kaverini kanssa että mikä oli salaisuutena siinä että niin paljon tapahtui.. Pysyminen apostolien alkuperäisissä opetuksissa on asia josta Weijo on kirjoittanut siunatusti mutta itse heitän lisää käytännön huomioita

-Tämä seurakunta eli 100% Herralle
-He todellakin luopuivat kaikesta,jättivät kaiken entisen ja lähtivät seuraamaan Herraa!

Tiedämmehän kaikki.."Joka tahtoo minua seurata...." heitä ei kiinnostanut maalliset tittelit eikä raha.. heitä kiinnosti vain sielujen pelastuminen ja keskinäinen yhteys. He jakoivat omastaan niille joilla ei mitään ollut...



________________________________________________________
@Dimi Sefanja suurensi fonttia, mukavampi lukea.
[code][/code]
Avatar
pertsa2010
 
Viestit: 97
Liittynyt: To 25 Maalis, 2010 10:33

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » To 29 Huhti, 2010 21:43

Niin... Mitähän ne minun elämässäni tarkoittavat..?
"Kaikki oli heillä yhteistä, eikä kukaan sanonut omaksensa sitä, mitä hänellä oli." Sillä tavalla sen tulisi yhä toimia, mutta sekin täyttyy yhdessä käskysanassa; tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi." Pidä lähimmäisesi tarpeet ominasi. Jos lähimmäiseltäsi puuttuu jotain, niin näe hänen eteensä yhtä paljon vaivaa kuin näkisit vaivaa itseäsi varten. Käytännössähän luonnollinen ihminen haluaa "venyä leposijallaan", mutta Kristus meissä kutsuu palvelemaan. "Joka toisia virvoittaa, se itsekin kostuu." Ei tule siis ajatella, että olen nyt niin väsynyt, että en jaksa esimerkiksi hoitaa jonkun lapsia, vaan luottaa siihen, että Jumala antaa voiman kaikkeen :D
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Nostan tämän

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 06 Touko, 2010 11:26

Alkuseurakunnan voiman salaisuus oli se, että he elivät Jumalan sanan kuuliaisuudessa. He pitivät kiinni terveestä opista; ja siksi heidän uskonelämänsä oli tervettä. He eivät hyväksyneet vieraita oppeja keskuuteensa. Tämä aika taas on täynnä mitä merkillisempiä uususkontoja oppeineen.
Eräs uusio-oppi on ns. laodikeanaika -oppi :
Uskovien keskuudessa puhutaan yleisesti, että elämme nyt "laodikean ajassa". Miksi Raamattu ei sano sellaista?
Apostoli Johannes sai Herralta tehtäväkseen kirjoittaa kuhunkin kaupunkiin ilmestyksessä saamansa sanomat. Ilm. 1:4,11. Laodikea oli eräs Ilmestyskirjan mainitsemista seitsemästä silloisen Aasian kaupungeista. Ilm. 2-3 luvut.
Ko. kaupunkeihin annetut sanomat sisältävät opetusta kaikkien aikojen seurakunnille sekä yksilöuskoville. Sen tähden on väärin tulkita, että lopunajan srk. vastaisi Laodikean seurakuntaa. Yhtä hyvin voitaisiin sanoa, että elämme "Sardeen seurakunnan aikaa". Onhan Sardeessa vaikuttanut nimikristillisyys aikamme silmiin pistävä ominaisuus.
Silloisille seurakunnille annetut sanomat eivät siis Raamatun mukaan tarkoita seurakunta-ajanjaksoja.
+
Jokaisessa seitsemässä kaupungissa oli YKSI Jumalan seurakunta. = Seitsemän kaupunkia - seitsemän seurakuntaa. Yksi kaupunki - yksi seurakunta. Tämä on Raamatun opetus. Tiit. 1:5.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja pertsa2010 » Ti 11 Touko, 2010 10:38

Aamos kirjoittaa :
5:23 Vie pois minun edestäni virttesi pauhina, en tahdo kuulla sinun harppujesi soittoa.
5:24 Mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus niinkuin ehtymätön puro.


Ylläolevan perusteella Herra tuntuu suosivan tuommoista käytännöllistä linjaa.
Kävin hiljakkoin synttäreillä ja lahja maksettiin rahana erilliselle tilille
päivänsankari ei halunnut sitä kukkamerta ja turhaa tavaroitten
monikertaa vaivoikseen siitä löytyy ainakin vahva verrannollisuus Aamoksen tekstiin.

SIIS SÄÄSTÄKÄÄ TAIVAALLISELLE PANKKITILILLE JA TURHA KRÄÄSÄ POIS!
Ihmisen rakkain asia tahtoo olla se oma lompakko.Kaikkea aineetonta ollaan valmiit antamaan paljonkin,
mutta rahasta ei luovuta.Säästämisen tapoja on monia.Voidaan tukea omaa seurakuntaa tai muitakin
yhteenliittymiä ,jotka pitävät Jumalan asiaa esillä.Tuttavapiirissäsi saattaa olla reppanoita jotka eivät
selviä taloudellisesti ,omasta syystään tai tulojen pienuuden vuoksi ja sitten on tuo kaikinpuolinen muu auttaminen.
Jos on tilaisuus auttamiseen ,niin siihen pitää vain tarttua,ja sen jälkeen se voisi olla
kuukausittain toistuvaa ,jolloin avun saaja tietää aina saavansa tietyn summan.
Vaatteita voi ostaa vähävaraisille tuttaville ,kun saa tietää ko. tarpeesta.

Ylläolevatkin asiat tietysti poikkeavat alkuseurakunnan ihanteesta kaikki oli yhteistä.Pitäisikö
seurakunnan tuoda esiin avustuskohteita on kysymys sinänsä ja pohtimisen arvoinen,mutta monilla
saattaa jo olla avustustili täynnä niin ettei enää voi maksaa enempää.
Itse katsoisin vapaaehtoisen ,spontaanin auttamisen käyttökelpoiseksi auttamistavaksi?

Jaakobin kirje:
2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot";
näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.


Teot eivät yksinään merkitse mitään ,vaan ne ovat uskon hedelmä.
Tuo Jaakobin jae on kuitenkin mielestäni suurimerkityksinen ja ryttää ev.lut. lahkon periaatteen noilta osin.
Olemme varmasti kaikki kaukana optimaalisesta tilasta alkuseurakuntaan nähden ,mutta mielestäni Jaakob
sanoo asian pelkistetyssä nykymaailmaankin sopivassa muodossa,vai kuinka?



_______________________________________[/size]
Avatar
pertsa2010
 
Viestit: 97
Liittynyt: To 25 Maalis, 2010 10:33

Totta

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 11 Touko, 2010 11:55

Kiitos Herralle Pertsan tekstistä. Aihe liittyy saumattomasti alkuseurakunnan uskovien voiman salaisuuteen. (HL)
Heillä oli yksi sydän ja yksi sielu..., mutta heillä oli myös yhteinen avustuskukkaro! Apt.4:32 ja 6:1-7.
Sellainen on meilläkin:
Seurakunta-apu ry
Tilinumero 163230-3663
:!: Uskovat ovat olleet kyllä kovin nihkeitä uhraamisessa. Monet pienituloiset uhraavat enemmän kuin hyvätuloiset.
Eräskin köyhyysrajan alapuolella elävä uhraa säännöllisesti lähes kahdet kymmenykset. Ja hän tulee hyvin toimeen. Tosin joutuu tarkkaan laskemaan mitä rurokaa kaupasta ostaa.
On todella väärin laittaa Herran työhön kuuluvia varoja johonkin tarpeettomaan krääsään. Kannattaa ajatella tuleeko toimeen ilman sitä ja sitä tuotetta. Sitten laittaa sen summan ylimääräisenä uhrina Herran työhön, tai antaa akuutissa tarpeessa olevalle veljelle.
Uskosta osattomien auttaminen on toisella sijalla.
Gal. 6:10 .
Kun ihminen antaa elämänsä Jeesukselle, niin se tarkoittaa myös rahakukkaron antamista Hänelle!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Re: Totta

ViestiKirjoittaja pertsa2010 » Ti 11 Touko, 2010 18:35

Kuten aiemmin kirjoitin niin Jumala pyörii sanomisissaan varsin käytännöllisellä linjalla.Hän tietää ,että
vuokrat pitää maksaa ja sitten esimerkiksi pianon viritys jne.Minähän en toki tiedä mihin kaikkeen toimintaan
seurakunta osallistuu ja olisi hauska kuulla niistäkin asioista,ja sitten niistä mitä olisi hyvä saada tehdyksi.

Aion itse suunnata säännölliset rahalliset avustukseni uudelleen tuossa kuun vaihteessa
seurakunnalle,sillä asiat eivät kuitenkaan pyöri ilman rahaa ,vai mitä mieltä seurakunta on??
Avustan silti ihmisiä(-stä) myös yksityisesti / säännöllisesti.
Mitä kristityt ajattelevat tuosta seurakunnan avustamisesta,olisiko siihen aihetta??
Sikäli ,kuin olen ymmärtänyt oikein seurakunta-apu ry avustaa vain meidän seurakuntaamme?

Siis ehdotan tuota avustusrahojen uudelleensuuntaamista ratkaisuksi tähän seurakuntamme todennäköiseen rahapulaan.
:IAg



_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.


TurunWeijo kirjoitti:Aihe liittyy saumattomasti alkuseurakunnan uskovien voiman salaisuuteen. (HL)
Heillä oli yksi sydän ja yksi sielu..., mutta heillä oli myös yhteinen avustuskukkaro! Apt.4:32 ja 6:1-7.
Sellainen on meilläkin:
Seurakunta-apu ry
Tilinumero 163230-3663
:!: Uskovat ovat olleet kyllä kovin nihkeitä uhraamisessa. Monet pienituloiset uhraavat enemmän kuin hyvätuloiset.
Eräskin köyhyysrajan alapuolella elävä uhraa säännöllisesti lähes kahdet kymmenykset. Ja hän tulee hyvin toimeen. Tosin joutuu tarkkaan laskemaan mitä rurokaa kaupasta ostaa.
On todella väärin laittaa Herran työhön kuuluvia varoja johonkin tarpeettomaan krääsään. Kannattaa ajatella tuleeko toimeen ilman sitä ja sitä tuotetta. Sitten laittaa sen summan ylimääräisenä uhrina Herran työhön, tai antaa akuutissa tarpeessa olevalle veljelle.
Uskosta osattomien auttaminen on toisella sijalla.
Gal. 6:10 .
Kun ihminen antaa elämänsä Jeesukselle, niin se tarkoittaa myös rahakukkaron antamista Hänelle!
Avatar
pertsa2010
 
Viestit: 97
Liittynyt: To 25 Maalis, 2010 10:33

Aamen.

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 11 Touko, 2010 20:19

Näin Jumala on aina tahtonut omiensa toimivan.
Tosin Jeesus sanoo, että "köyhät teillä on aina keskuudessanne.." ... Mutta alkuseurakunnasta todettiin silti näin:
"Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista.." Apt. 4:34.
Maailmassa on aina oleva köyhiä! Mutta seurakunnassa uskovien pyhä velvollisuus on yhteisesti huolehtia, että meidän keskuudessamme kaikilla on riittävä toimeentulo. Näin se toimiikin!
Niin kauan kuin minulla on leipää, niin kauan sitä on oleva jokaisella uskonveljelläkin. Näin meidän kaikkien tulee voida sanoa.
Jeesus siunatkoon meitä!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Re: Aamen.

ViestiKirjoittaja pertsa2010 » Ke 12 Touko, 2010 10:19

TurunWeijo kirjoitti:Näin Jumala on aina tahtonut omiensa toimivan.
Tosin Jeesus sanoo, että "köyhät teillä on aina keskuudessanne.." ... Mutta alkuseurakunnasta todettiin silti näin:
"Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista.." Apt. 4:34.
Maailmassa on aina oleva köyhiä! Mutta seurakunnassa uskovien pyhä velvollisuus on yhteisesti huolehtia, että meidän keskuudessamme kaikilla on riittävä toimeentulo. Näin se toimiikin!
Niin kauan kuin minulla on leipää, niin kauan sitä on oleva jokaisella uskonveljelläkin. Näin meidän kaikkien tulee voida sanoa.
Jeesus siunatkoon meitä!


Mitenkä seurakunta toteuttaa käytännössä avustustoimintaansa?
Ja mitkä ovat auttamisen muodot suurinpiirtein?
:hail



_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
Avatar
pertsa2010
 
Viestit: 97
Liittynyt: To 25 Maalis, 2010 10:33

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ke 12 Touko, 2010 10:31

Käytännössä se toimii täällä Turussa ainakin sillä tavalla, että kun joltain puuttuu jotain, esim. rahaa tai muuta tarpeellista, niin toiset uskovat avustavat... Eihän sen tarvi olla sen kummempaa :D Jos Seurakunta-Apu ry:n tilille joskus jäisi jotain ylimääräistä vuokranmaksun jälkeen, niin sieltäkin voisi ottaa rahaa tällaiseen avustamiseen.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja pertsa2010 » Ke 12 Touko, 2010 11:16

Mitenkä ne jotka tarvitsevat jotakin ,tuovat tarpeensa esiin,jotta he voivat
saada jotakin ja mihinkä asioihin avustustoiminta on painottunut,ja kuinka
laajaa avuntarve on / on ollut ?


Meitä on tällä hetkellä 61kpl ja jos jokainen pistäisi säännöllisesti edes vähän avustustilille , niin
saisimme pidettyä seurakunnan "paremmin" pystyssä,ja meidänhän on itse rahoitettava toimintamme.

Olisiko muillakin mielipiteitä liittyen tähän seurakunnan kassa - asiaan?

:Whistl


Aamu-Usva kirjoitti:Käytännössä se toimii täällä Turussa ainakin sillä tavalla, että kun joltain puuttuu jotain, esim. rahaa tai muuta tarpeellista, niin toiset uskovat avustavat... Eihän sen tarvi olla sen kummempaa :D Jos Seurakunta-Apu ry:n tilille joskus jäisi jotain ylimääräistä vuokranmaksun jälkeen, niin sieltäkin voisi ottaa rahaa tällaiseen avustamiseen.
Avatar
pertsa2010
 
Viestit: 97
Liittynyt: To 25 Maalis, 2010 10:33

Jumalan työ

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 12 Touko, 2010 20:56


Jumalan työ ja samalla menot kasvaa, kun Hän lisää uskovia yhteyteemme. Uhraajia tulee lisää. Avustustyökin laajenee sitten sen mukaan kuin varoja on.
Autettavia kyllä riittää. "Köyhät teillä aina on keskuudessanne."
On lähetetty avustusta Kubassa olevalle perheelle. Mutta näistä ei voida julkisesti paljoa mainita, etteivät asianomaiset siellä joudu vaikeuksiin.
"Älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea tekee."
Tällä foorumilla on 61 jäsentä.., mutta onkohan meitä vain kolme, jotka uhraamme Jumalan työhön.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ke 12 Touko, 2010 21:45

Olen ainakin itse henkilökohtaisesti ollut myös avustettavana :D Ei ole kyllä tarvinnut pyytää, vaan Jumala on antanut uskovien sydämelle auttaa, kun he ovat saaneet tietoonsa jonkun vaikean tilanteen joskus.

Itse olen sitä mieltä, että jokainen pystyy irrottamaan esimerkiksi 10% kaikista tuloistaan seurakunnan yhteiseen kassaan tai jos omalla paikkakunnalla ei toimi seurakuntaa, niin vaikkapa jollekin tietämälleen puutteessa elävälle... Jos päättää irrottaa sen kaikista tuloistaan, niin Jumala kyllä näyttää, mihin sen sitten laittaa :D
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Re: Jumalan työ

ViestiKirjoittaja pertsa2010 » To 13 Touko, 2010 8:46

Kysymys on siitä haluammeko tämän seurakunnan olevan olemassa.Seurakunnalle annettu raha
on toiminnan tukemista siis sen toiminnan joka tuo Jumalan sanaa esiin.Itse muistan aina kastamiseni
kukaan ei vaatinut liittymään mihinkään ja myöskään rahaa ei kyselty
, ei suoraan eikä kautta rantain ja se on vähän merkillistä tässä maailmassa.

Olen varma ,että avustusrahat menevät hyvään tarkoitukseen ja jos homma aloitetaan niin mitenkä
olisi tuo kuun vaihde 01.06.2010 ,jolloinka omat rahat ovat tulleet pankkitileille ???
Kannatetaanko / vastustetaanko?



_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.


TurunWeijo kirjoitti:
Jumalan työ ja samalla menot kasvaa, kun Hän lisää uskovia yhteyteemme. Uhraajia tulee lisää. Avustustyökin laajenee sitten sen mukaan kuin varoja on.
Autettavia kyllä riittää. "Köyhät teillä aina on keskuudessanne."
On lähetetty avustusta Kubassa olevalle perheelle. Mutta näistä ei voida julkisesti paljoa mainita, etteivät asianomaiset siellä joudu vaikeuksiin.
"Älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea tekee."
Tällä foorumilla on 61 jäsentä.., mutta onkohan meitä vain kolme, jotka uhraamme Jumalan työhön.
Avatar
pertsa2010
 
Viestit: 97
Liittynyt: To 25 Maalis, 2010 10:33

Kannatetaan!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 13 Touko, 2010 20:37

Aamen! Kannatetaan!
Jumalan työtä kannatetaan.
Yritetään pitää kiinni siitä hyvästä periaatteestamme, että kolehtia ei kerätä eikä rahaa pyydetä. Jumala itse laittaa uskovien sydämelle, mitä kenenkin tulee uhrata. Taivas on näin tukemassa ja siunaamassa meitä tällä hyväksi koetulla linjalla.
Teemme Jumalan työtä, ei rahamahdilla, vaan Jumalan johdossa. Mistään seurakuntatyön muodosta emme ota maksua. Kaikki painotuotteet, CD.t yms. jaetaan edelleen ilmaiseksi .., niistä varoista, jotka yhteiseen kukkaroomme tulevat.
Linjamme tulee olla seuraavan esimerkin kaltainen:
Emme kysele aloittaessamme jonkin hengellisen projektin, että mistä saamme varat. Otamme vain selville, onko asia Jumalasta. Jos se on, niin teemme sen, ja tottahan Työnantaja maksaa viulut! Teemme asian ja katsomme vasta sitten, mistä varat tulevat.

+

"Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot." Jesaja 55:1-3.

+

Siunauksen tietä kuljemme! Jeesus on seurakuntansa keskellä!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Voiman salaisuus

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 17 Touko, 2010 17:59

Alkuseurakunnan voiman salaisuus oli ehdottomasti TOTUUS. He eivät tinkineet Jumalan sanasta kuolemanuhankaan edessä. Apt. 4. -5. luvut.
He pysyivät seurakuntana kaikessa Mestarinsa jalanjäljissä:
"Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa." Luuk. 11:23. Samalla tavalla alkuseurakunta suhtautui ihmisiin: Oli oltava kokonaan seurakunnassa tai sitten kokonaan ulkona.

+

Rukoilijat löytävät Jumalan tahdon tien monissa sellaisissa asioissa, joissa uskontojen vaikutuspiirissä olevat laumasielut menevät metsään. /
Olen tänään ihmetellyt asiaa, jota paheksutaan yleisesti. Sitä nimitetään "oikeassa olemisen haluksi", tahdoksi olla oikeassa. Mitähän merkillisen pahaa siinä voi olla?
Itse olen koko uskossa olemiseni ajan tahtonut löytää oikean tien kaikissa asioissa, siis olla oikeassa. Jokaisen uskossa olevan tulisi tahtoa samaa. Pyhä Henki myös tahtoo johdattaa meidät olemaan oikeassa. Vai tahtoisiko Hän johdattaa meidät olemaan väärässä? - - -
Samantapainen eksytysajatus kätkeytyy sanaan "oikeaoppisuus". Sellaista kommentoidaan halveksivasti. Mutta oikeaoppisuutta voi halveksia vain sielunvihollinen saatana. Jos emme ole oikeassa opissa, niin olemme väärässä opissa. Kumpaa Jumala tahtoo?
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Voiman salaisuus

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 25 Touko, 2010 19:01

Rukous on kaiken hengellisen srk-toiminnan pääkone, moottori, joka pitää kaiken muun koneiston liikkeellä. Rukouskammiossa tankkaamme seurakunnan tankin täyteen taivaallista Super-Voima-polttoainetta!!! :lol:
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Opi viipymään rukouksessa

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » La 29 Touko, 2010 11:18

Todellisia seurakuntatoiminnan ylläpitäjiä ovat rukouksessa viipyvät kristityt. (HL)
Jopa yksi tunti päivässä erotettuna rukoukseen, esim. kielilläpuhuen, saa aikaan Jumalan käden liikehdintää.
Rukouksessa viipyen väistyvät estävät tekijät Jumalan ja ihmisen väliltä.
"[b]Rukoilkaa lakkaamatta!" [/b]Se tarkoittaa, että varsinaisten rukoushetkien väliajatkin ovat rukouksen hengessä kulkemista.

:IAg

Jokaisella uskovalla on aikaa erottaa esim. tuo yksi tunti päivässä erityisesti rukoukseen. Joku saattaa väittää vastaan, vaikka kuitenkin on aikaa viipyä esim. television ääressä jopa kaksi tuntia päivässä. Se on täydellisesti hukkaan heitettyä Jumalan armoaikaa.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Piia Karoliina » To 03 Kesä, 2010 15:18

Aamu-Usva kirjoitti:Käytännössä se toimii täällä Turussa ainakin sillä tavalla, että kun joltain puuttuu jotain, esim. rahaa tai muuta tarpeellista, niin toiset uskovat avustavat... Eihän sen tarvi olla sen kummempaa :D Jos Seurakunta-Apu ry:n tilille joskus jäisi jotain ylimääräistä vuokranmaksun jälkeen, niin sieltäkin voisi ottaa rahaa tällaiseen avustamiseen.


Aamen aamu-Usva. 1 Joh 3:17 Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?
3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
3:19 Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
3:20 että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
3:21 Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
3:22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
3:23 Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
3:24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.



@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
Piia Karoliina
 

10 % on hyvä mittari

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 29 Syys, 2010 23:07

Itse olen laittanut vähintään tuon 10 % seurakunnan työhön. Se on hyvä mittari, jolla voi pitää uhraamisen hallinnassa.
Kokeilkaapa!

(HL)

Eräs alkoholisti tuli uskoon. Hän sitten kyseli saarnaajalta, että mitä hänen nyt uskoon tulon ja raitistumisen sekä työpaikan saamisen jälkeen pitää antaa seurakunnalle. "Kymmenen prosenttia tuloistasi", oli vastaus. Tämä entinen alkoholisti totesi: "No, vähälläpä pääsee! Entinen isäntä vei kaiken!"

!

:lol:
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Seuraava

Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron