Uskovien kasteesta

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Uskovien kasteesta

ViestiKirjoittaja Sepi » Pe 07 Touko, 2010 22:59

On paljon eri kirjoituksia eri foorumeilla uskovien kasteesta. Jos on uskosta tai opetuksesta osaton niin voi mennä pää pyörälle mihin uskoa ja mihin ei. Kaikki puolustavat näkemyksiään Raamatulla ja ovat vakuuttuneita oppinsa oikeassa olemisesta. Ja kuitenkaan ei voi olla kuin yksi totuus ja se on
se jonka Raamattu juuri antaa kun se tulkitaan ja luetaan niin kuin Raamattu itse opettaa.

Tahdon antaa tässä lyhyen yhteenvedon uskovien kasteesta kolmella lauseella jotka sitten selitän. Näin tästä tulee tiivis ja lyhyt selostus asiasta niin jokainen jaksaa sen lukea ja verrata sitä sitten Raamatun opetukseen niin ei tarvitse poukkoilla uskonelämässään kaikenlaisissa eksytysten kavalissa juonissa vaan saa juurtua Sanan väärentämättömän maidon kautta vakaaseen ja turvalliseen uskon kilvoitteluun jonka palkintona on kirkkauden kuihtumaton seppele jonka Vanhurskas tuomarimme Jeesus Kristus on antava kaikille Häntä vilpittömästi odottaville.

Lauseet:
1. Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu.
2. Joka uskoo ja ei kasteta pelastuu
3. Joka kastetaan ja ei usko joutuu kadotukseen.

Selitykset:
1. Kun ihminen ottaa ensi kerran vastaan Jumalan armon evankeliumin kautta ja uudestisyntyy Jumalan lapseuteen niin hän on astunut kuolemasta elämään. Jeesuksen veri pesee hänet kaikista synneistä ja hän samalla vapautuu saatanan vallasta joka oli orjuuttanut hänet tahtoansa tekemään. Hän pääsee uskovien yhteyteen ja Sanan kuuloon jossa julistetaan tervettä Raamatun sanaa. Hän itsekin alkaa tutkia Raamattua ja huomaa sieltä että ketkä vain apostolien kautta tulivat uskoon, menivät heti kasteelle. Niinpä uusi luomus alkaa kaivata Raamatullista kastetta. Hän lukee sieltä että kaste ei ole synnin saastan poistamista vaan puhtaan omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen ylösnousemuksen kautta niin kuin apostoli Pietari opettaa. Samalla hän ymmärtää että hän on Jeesuksen kanssa kuolemaan haudattu että hän saisi elää Jeesuksen ylösnousemusvoimassa. Tämä tarkoittaa että minä olen siis alati annettu kuolemaan (lihan tekojen kannalta) että Jeesuksen elämä (Pyhän Hengen johdatus) tulisi kuolevaisessa ruumiissani näkyviin. Jokaisen siis joka tulee uskoon ja uudestisyntyy tulee mennä kasteelle niin kuin Raamatun selvä opetus on.

2. Kun toinen ryöväri Jeesuksen rinnalla aluksi pilkkasi toisen ryövärin kanssa Jeesusta niin hän tuli synnin tuntoon kuullessaan kuinka Jeesus vain rukoili Isältä armoa pilkkaajilleen. Hän ei voinut käsittää että ihmiset rienasivat Jeesusta, joka ei ollut mitään pahaa tehnyt. Hän mietti kaikkia niitä pahoja asioita mitä hän oli elämässään tehnyt ja ihmetteli kun kukaan ohikulkijoista ei rienannut häntä niistä. Kaikki vain rienasivat Jeesusta joka ei ollut mitään pahaa tehnyt. Niinpä hän meni itseensä ja sanoi toiselle ryövärille. Etkö sinä pelkää edes Jumalaa, sinä joka olet itsekin saman rangaistuksen alainen. Me taas saamme itse tekojemme mukaan mutta tämä tässä ei ole mitään pahaa tehnyt. Jeesus muista minua kun tulet valtakuntaasi. Nämä uskossa lausutut sanat pelasti ryövärin iankaikkiseen pelastukseen koska Jeesus vastasi ryövärille. Totisesti sinä olet tänä päivänä minun kanssani paratiisissa. Tässä me näemme että ryöväri ei voinut mennä ristiltä kasteelle vaan hänen katumuksensa ja uskonsa ja suora kääntyminen Jeesuksen Vapahtajan puoleen pelasti hänen sielunsa. On siis tapauksia että pelastuminen tulee niissä olosuhteissa joista ei voi mennä kasteelle mutta se ei ole este pelastumiselle koska pelastus on uskosta että se olisi armosta. Jotkut voi pelastua vankilassa josta ei koskaan pääse ulos tai joku voi kokea kuolinvuoteellaan pelastuksen. Raamattu jopa ilmoittaa että lopun aikana tulee, niin tukalat olot että kaikki jotka huutavat avuksi Herran nimeä pelastuu. Oi sitä rakastavan Jumalan armoa ja hyvyyttä.

3. Tämä viimeinen tapaus onkin sitten se johon suurin osa kompastuu. Johtuu suurelta osalta siitä että katolinen kirkko ja Suomen valtakirkko pitää kiinni tästä harhaopetuksesta ja jota Jeesuksen murheeksi opetetaan Raamatullisena totuutena vaikka eivät löydä Raamatusta mitään kohtaa mikä puolustaisi tätä harhaa. Tämä harhaoppi vie miljoonia eksytettyjä sieluja kadotukseen koska opetetaan että lapsikasteen armo riittää iankaikkiseen pelastukseen. Pelastuksen ehtona on aina usko Herraan Jeesukseen jota aina seuraa uskovien kaste. Tämä on järjestys aina. Jos olen syntynyt luterilaiseen kirkkoon ja minut on lapsena kastettu mutta en koko elämäni aikana usko Jeesukseen enkä tee parannusta Vapahtajani edessä synneistäni niin olen 100%:sti kadotettu. Ja jos olen lapsena kastettu ja tulen aikuisena elävään uskoon meidän Kirkastettuun Herraamme Jeesukseen Kristukseen niin minun pitää mennä uskovien kasteelle niin kuin Raamattu opettaa. Tämä kaste on merkki Jumalalle että minä haluan haudata vanhan ihmisen kasteen hautaan ja että Jeesuksen Henki hallitsee nyt minun kuolevaisessa ruumiissani. Samalla se on osoitus maailmalle että en enää kuulu sinne vaan olen erottautunut siitä elämästä jota ennen rakastin ja jonka loppu on kadotus.

Lopuksi.
Tämän lyhyen yhteenvedon tarkoitus on selkiyttää niille ihmisille jotka hapuilevat kastekysymyksissä että Jumalan tahto on että me uskoon tultuamme menisimme uskovien kasteelle vaikka meidät olisi valtakirkossa lapsena kastettukin. Nöyrästi pyydän kaikkia uudestisyntyneitä ihmisiä jotka eivät vielä ole käyneet kasteella menemään kastettaviksi Jeesuksen Kristuksen nimeen.

Siunausta kaikille kilvoitteleville veljille ja sisarille.
:( :? :D
Avatar
Sepi
 
Viestit: 30
Liittynyt: La 18 Huhti, 2009 17:50

Todella selvää sanaa

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » La 08 Touko, 2010 11:14

Sepi osasi tiivistää suuret asiat lyhyeen muotoon. :lol:
Ristinryövärin kastamattomuudesta laitan pientä
kommenttia , kunhan joskus illalla tai huomenna ehdin.
Siunausta meille!
.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Lyhyt, ytimekäs ja erittäin selkeä Kasteopetus!

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » La 08 Touko, 2010 11:40


Shabbat Shalom!

Kiitos Sepi-veli! Tämä oli lyhyt, ytimekäs ja erittäin selkeä Kasteopetus!

Tämä on kaikkien helppo sisäistää eli ymmärtää ja antaa varmaan monellekin haihattelijalle ja näissä tärkeissä kysymyksissä harhailevalle, epävarmalle oikeaa opastusta kuinka menetellä oikein Kasteasiassa.

Ja kun Weijo vielä laittaa tähän lisävalaistusta, kommenttinsa, niin kaikki kyllä löytävät perille Totuuteen!

Kiitos Sepi (HL)

Herra kanssasi!

Siunausta Sepille, Weijolle, Ristiläisille ja kaikille Jeesuksen omille! (HL)
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

Siunauksen asia

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » La 08 Touko, 2010 18:53


Lupasin tuoda ristinryövärin tänne foorumille! Heh. :lol:

+

Jo vuosia sitten ymmärsin ristinryövärin kastamattomuuden syyksi sen, että kastekäskyä ei vielä hänen eläessään oltu annettu. Se ei kuulunut siihen aikaan ja tilanteeseen.

Mistä johtui ristinryövärin kastamattomuus?

Jeesus lupasi viereisellä ristillä viruvalle, nöyrtyneelle rikolliselle pelastuksen. Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani Paratiisissa (Luuk.23:43).
Ristinryövärin ei ollut mahdollista tulla kasteelle. Mutta ei hänen olisi tarvinnutkaan. Jeesus ei vielä siinä vaiheessa ollut antanut kastekäskyä. Ja HUOM! Uusi liittokaan ei vielä ollut alkanut. Uusi liitto alkoi Jeesuksen kuolemasta. Tämä malja on uusi liitto minun veressäni (Luuk.22:20).
Raamattu siis opettaa, että ristinryöväri oli viimeinen vanhan liiton puolelta pelastunut. Uusi liittohan alkoi Jeesuksen kuolemasta.
Ristinryöväri ei ollut ensimmäinen uuden liiton pelastunut, kuten yleisesti opetetaan.
Kastekäsky annettiin runsas kuukausi ristin tapahtumien ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen, taivaaseen astumisen yhteydessä. Matt. 28:18-20. Luuk. 24:46-53. Markus 16. Ristinryöväri oli silloin jo Paratiisissa muiden Vanhan liiton pyhien kanssa. Siellä olivat Aabraham, Iisak, Jaakob yms., Daavid, Daniel jne.
Kastekäsky annettiin kaikille uuden liiton ihmisille, meille, jotka olemme elossa ristin lunastustyön jälkeen. Meidän tulee uskoa Herraan Jeesukseen ja ottaa kaste Hänen Nimeensä. Me saamme käyttää meille annettua vapaata valintaoikeutta ja mennä kasteelle Jeesuksen Nimeen.
Apt. 2:38,41; 10:48, Kol. 3:17 ym....

Siunausta!
Viimeksi muokannut TurunWeijo päivämäärä Pe 21 Touko, 2010 14:56, muokattu yhteensä 2 kertaa
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja pike464 » Su 09 Touko, 2010 8:25

AAMEN! KAIKKEEN TÄSSÄ KETJUSSA!

Weijo kirjoitti:"Kastekäsky annettiin kaikille uuden liiton ihmisille, meille, jotka olemme elossa ristin lunastustyön jälkeen. Meidän tulee uskoa Herraan Jeesukseen ja ottaa kaste Hänen Nimeensä. Me saamme käyttää meille annettua vapaata valintaoikeutta ja mennä kasteelle Jeesuksen Nimeen".
Apt. 2:38,41; 10:48, Kol. 3:17 ym....


Saarnaaja 7:30 "Katso, tämän ainoastaan olen löytänyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia".



AAMEN!
Viimeksi muokannut pike464 päivämäärä Su 09 Touko, 2010 20:24, muokattu yhteensä 1 kerran
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

ViestiKirjoittaja Tyyne_Barry » Su 09 Touko, 2010 13:16

Ihmisten mutkaisuus on tosi valtavaa. Opetetaan evoluutioteoriaa ja lukion oppikirjoissa on materaalia joka on todistettu jopa ei-uskovien tiedemiesten taholta väärenöksiksi :?


_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
Avatar
Tyyne_Barry
 
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13 Heinä, 2009 15:06
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja pertsa2010 » Ti 11 Touko, 2010 12:12

2.Mooseksen kirja:
33:19 Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi.
Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."


Minä en oikein jaksa uskoa siihen ,että ne lukemattomat sukupolvet ,joita
on eksytetty lapsikasteella olisivat väistämättä pudonneet kadotukseen.
Annan mielelläni Jumalan tehdä oman osansa tässä asiassa ja koska hän
on ehdottoman oikeudenmukainen ja myöskin armelias ,niin en oikein usko
automatiikkaan noilta osin????
Muistan hyvin omalta osaltani ,kuinka olin pyörällä päästäni tuon mielipidetarjonnan kanssa ,mutta "joka uskoo ja kastetaan pelastuu"
oli se ratkaiseva pointti ,koska asiaa ei voi enää selvemmin sanoa.

:Whistl



_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
Avatar
pertsa2010
 
Viestit: 97
Liittynyt: To 25 Maalis, 2010 10:33

Nostan ylös

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » La 15 Touko, 2010 15:09

Tämä kirjoitus pitää nostaa ylös, ettei sen asia peity!

:idea:

Niin se on Pertsa ym., että yksilöt ovat aina pelastuneet kaikkien sukupolvien aikoina. Ei koskaan vielä ole pelastunut yksikään kansa.
Sukupolvet ovat menneet kadotukseen ilman lapsikastetta tai sen kanssa, jos eivät ole uudestisyntyneet Pyhästä Hengestä.

Taivaaseen pääsemisen ehto: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa." Joh. 3:3.
Yksilöihminen saa kokea uudestisyntymisen ihmeen ottaessaan vastaan ylösnousseen Jeesuksen syntien sovittajaksi ja elämänsä Herraksi! "Minä olen Tie, Totuus ja Elämä! Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani!" Joh. 14:6.

Uudestisyntyminen eli uskoon tuleminen on sitä, että ihmisen sisin henki (persoonallisuuden keskus) herää ja sinne tulee uusi Elämä Pyhän Hengen myötä! - - - Jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut
(2 Kor. 5:17).
Vanhan sisälle on syntynyt uusi ihminen!

Uskossa oleva ihminen on siis sellainen, jonka hengessä asuu Jumalan Pyhä Henki ja joka elää sopusoinnussa Jumalan sanan kanssa. Sellainen on tullut uskoon eli uudestisyntynyt Pyhästä Hengestä. Tämä on kokonaan eri asia kuin jonkin uskonnon valitseminen tai pelkästään uskomaan alkaminen. Joh.1:12. -
Uskoontulo edellyttää omakohtaista Jeesuksen vastaan ottamista. 2 Kor.6:1.

Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

On tärkeää

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 17 Touko, 2010 10:34

Uskossa olevat ovat valtaosaltaan eksytetyt tässäkin asiassa. Lapsikasteen eksytys on tunkeutunut uskovien kasteella kastettujen keskuuteen erittäin ovelalla tavalla siten että hyväksytään vauvavalelu muka Jumalan hyväksymäksi kasteeksi "jos lapsikastettu niin uskoo". Näin eräs helluntaiveli asian ilmaisi.
Voi pimeyttä.
Raitishenkisten uskovien on yhteisrintamassa ilmoitettava selvin sanoin, että Jumalan tahto on jokaisen kohdalla sama: ".. ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen.." Apt. 2:38.
Näin asia on.


:idea:
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ma 17 Touko, 2010 21:28

"Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden (1.Tim.2:1-4)." Jumalan tahto on, että tässä kasteasiassakin kaikki ihmiset tulevat tuntemaan totuuden. Tapahtukoon Hänen tahtonsa! Jeesuksen nimessä! Jumala on voimallinen antamaan mielenmuutoksen niille, jotka toisin ajattelevat. Rukoillaan meille kaikille uskoville sydämiin vilpitöntä rakkautta totuuteen; rakkautta Jeesukseen! Rukoillaan, anotaan ja kiitetään kaikkien ihmisten puolesta, että he tulevat tuntemaan totuuden. Omastakin puolestamme :)
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Uskovien kasteesta

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Pe 21 Touko, 2010 14:46

Aamen. :IAg (HL)

Vielä eräs TÄRKEÄ huomio uskovien kasteesta.

Monet uskovien kasteella kastetut oikeat Jumalan lapset ovat Jumalan työn jarruina myötäillessään lapsikasteen varassa eläviä uskoon tulleita. "Ihan hyvä uskova, vaikka ei lähdekään kasteelle", he sanovat. Tuollainen on törkeää väärään rauhaan tuudittamista ja harhaopin tukemista. Ei sellainen ole kunnon uskovainen, joka kieltäytyy tottelemasta Jumalan sanaa. Ja miten sellaisia kirkollisia voisi pitää uskovien yhteydessä, kun heitä ei voi ottaa mm. ehtoollisyhteyteen? Uskovien ehtoollinenhan on tarkoitettu vain kasteella käyneille. =
"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."
"Ja HE pysyivät .. leivän murtamisessa.."
Apt. 2:41-42.
Yleisesti kastamattomuuden tukemiseksi vedotaan ristinryövärin kastamattomuuteen. Se vetoaminen on vastoin Raamattua. -
Varmaankin kaikki ymmärsivät tuolla edellä olevasta selostuksesta ristin ryövärin kastamattomuuden syyn ?
!!!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Kastepaikka

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 26 Touko, 2010 7:18

Rukousaiheeksi,
että Jumala johdattaa meille kokouspaikkaan oman kastealtaan. Sitä on nyt alettu etsiä.
Sitten ei kasteelle menoa tarvitse odottaa, vaan uskoon tulleet kastetaan saman tien.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Re: Kastepaikka

ViestiKirjoittaja Aamurusko » Ke 26 Touko, 2010 18:49

TurunWeijo kirjoitti: Rukousaiheeksi,
että Jumala johdattaa meille kokouspaikkaan oman kastealtaan. Sitä on nyt alettu etsiä.
Sitten ei kasteelle menoa tarvitse odottaa, vaan uskoon tulleet kastetaan saman tien.

Rakas taivaan Isä sinä näet ja kuulit tämänkin rukousaiheen
ennenkuin sitä tänne kirjoitettiin.
Kiitos, että löytävät juuri sellaisen kastealtaan joka on sinun mielenmukainen
Kiitos, ettei sitä tarvitse kauanaikaa
etsiä. Kuinka tärkeää onkaan päästä kasteelle juuri silloin,,
kun on se hetki/aika
Kiitos, että Herra sinä, vastaat
Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
Avatar
Aamurusko
 
Viestit: 14
Liittynyt: Su 16 Touko, 2010 10:05

Kasteallas

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » La 29 Touko, 2010 11:06

Kastealtaaksi riittää vaikka pieni lasten pihauima-altaaksi taroitettu pyöreä muoviallas. Niitä on eri kokoja. Meille riittäisi ehkä 244 X 76 cm. Mutta 76 cm on vähän liian matala. Syvyys saisi olla noin 1 metri.
Mutta kyllä se aikanaan löytyy.


:lol:

:idea:
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron