Kirkkovuodenn tekstit eli päivän tunnussana

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Kirkkovuodenn tekstit eli päivän tunnussana

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » La 14 Maalis, 2009 21:13



Jokainen kirkkovuoden teksteihin pitäytyvä eli päivän tunnussanoja viljelevä on kirkollisuuden hengen vaikutuspiirissä. Pyhä Henki taistelee voimakkaasti päivän tunnussanakirjoja vastaan USKOSSA OLEVIEN elämässä. Mariasta kertova Luukas 1. tai mikään muukaan Raamatun teksti ei kuulu laitettavaksi päivän tunnussana -nimikkeen alle. Sillä tavalla asetetaan Raamatun Sana vääryyden alaisuuteen. Vertaa Room. 1:18.
Kirkkovuoteen kuuluu olennaisena osana joka päivälle laadittu päivän tunnussana. Niitä kauhistuksia on alettu viljellä uskovienkin keskuudessa.
Viime vuosina on vapaitten suuntienkin piireissä alkanut ilmestyä monia päivän tunnussana kirjoja. Aina ne eivät noudata kirkkovuoden tekstejä.., mutta ne ovat tukemassa sitä ja ovat samaan pimeyden kategoriaan kuuluvia.
Aamen.

"Se on täytetty!" Siis mikä?
Lakiliitto on täytetty.
"Älkää antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen." Gal. 5:1.
".. Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista. Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt." Gal. 4:9-11.

"me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne." Gal. 2:5.

Näin asia on! Ja pysyy! Kaikenlaiset päivän tunnussanakirjat ovat roskakoritavaraa, olkoot niiden laatija vaikka taivaan enkeli. Gal. 1:8-9.




_______________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ke 09 Kesä, 2010 22:23

"...mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista. Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se! Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut (Gal.2:16-21)."
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamurusko » To 10 Kesä, 2010 12:49

Niinpä mikä sitten ON oikein..?!
Sitä joutuu väkisinki ajattelemaan mihin minä olen menossa..

Kuulun ev.lut kirkkoon, mutta olen kauan aikaa vieroksunut kaavoihin kangistumista
Mutta sittenkin ajattelen jos vaikka joku tuon sanan kautta pelastuu... silloihan se on kiitos aihe..
Kun sitten kyseinen henkilö alkaa kasvamaan uskossa, uskon, että Jumala tekee työn..

Olen monta vuotta yrittänyt ja yrittänyt.. saada mieheni
uskoon. Olen sanonut Jumalallle, jätän hänet Sinun armollisille
käsivarsillesi..(Joskus lankean paasaamaan hänen mielestä)

Nyt sitten olen alkanut käyttämään Weijo sinun opetustasi josta kerroit tuolla FB.ssä siunaan, ja siunaan..
Ja Herra tekee työn.. En ala väittelemään vaikka en olekaan samaa mieltä!

Herran Henki puttuu, mutta saanko tuomita vai onko, totuuden puhumista.
Missä vedetään raja tuomitsemisella ja totuuden puhumisella!
Ilo Herrassa on meidän väkevyytemme..

Kuva :!:
Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
Avatar
Aamurusko
 
Viestit: 14
Liittynyt: Su 16 Touko, 2010 10:05

Uskoon

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 16 Kesä, 2010 11:21

Pyhä Henki johdattaa rukoilevaa kristittyä!
Varmasti Jumala tahtoo pelastaa miehesi. Nyt vain eteen päin rukouksen asetta käyttäen. Myös paastopäivä aina joskus on hyväksi. Ne ovat Jumalan antamia aseita.
Ja hyvä on muistaa tämä:
"Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin, kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa." 1 Piet. 3:1-2.
Raamatun ohje miehelle alamaisuudesta ei kuitenkaan tule mennä Jeesukselle alamaisuuden edelle. Alamaisuus koskee muita elämän alueita. - Jos uskosta osaton mies yrittäisi asettaa rajoituksia hengelliselle toiminnalle, niin siitä huolimatta olisi valittava Jumalan sanan tie. Esim. jos mies kieltäisi menemästä hegellisiin kokouksiin, niin sellaisessa tapauksessa olisi hyvä näyttää hänelle, että uskova vaeltaa puhtaana ja pelossa Jumalan sanan mukaan välittämättä miehensä rajoitusyrityksistä. Tämä on sitä oikeaa vaimojen vaellusta, jonka kautta mies joutuu näkemään, että Jeesus on tuolle vaimolleni todellinen ja tärkeä.

SIUNAUSTA meille!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamurusko » Ke 16 Kesä, 2010 12:01

Kiitos Weijo!
Olen aloittanut puoliPaaston ja rukouksen mieheni puolesta!
Vaikka olenkin jättänyt hänet Jumalalle monen monta kertaa..
Olen sanonut Jumalalle, jos olen esteenä hänen uskoon tulolleen,

niin Herra poista kaikki esteet..

Noh yksi joka varmaan pidättää myös tämä "Maria Åkerblom" hän vaikutti täällä..
On vain kirkko joka on oikeassa.
Uskotaan, että Herra tekee työtä kokoajan, minä siunaan ja siunaan miestäni.
Kiitän ja siunaan.. Herran on työ..
..




Kuva((( siunauksin Aamurusko)))Kuva
Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
Avatar
Aamurusko
 
Viestit: 14
Liittynyt: Su 16 Touko, 2010 10:05

ViestiKirjoittaja Weli-Markku » To 12 Elo, 2010 14:57

Huokaus... :cry: Voi kun uskovat käsittäisivät, että TUOMITSEMINEN ja sitten taas epäraamatullisten OPPIEN ja PERINTEIDEN KYSEENALAISTAMINEN ja kieltäytyminen uskonnollisten, ihmisestä lähtöisin olevien traditioiden noudattamisesta - vaikuttivat ne sitten miten hurskailta tahansa - ovat kaksi eri asiaa.
On aivan eri sävy siinä, kun ihminen yrittää tuomita toista kadotukseen, kuin tutkia, koetella ja arvostella kristikunnassa tapahtuvia ilmiöitä, oppeja tai kirkollisia toimituksia, esim. lapsikastetta, jota ei raamatusta löydy.
Sitten on tämä käsite laajakatseisuus, johon niin monet viittaavat ja joka tuntuu olevan moniarvoisessa ja pirstoutuneen moraalin ja vääristyneen, Jumalan sanasta pois poikenneen etiikan hapattama. Siihen laajamielisyyteen törmää jo joka paikassa.

Jumalan rakkaus ja ihmiseen kohdistuva hyväksyntä Jeesuksen ristin veren ansion tähden on jotain aivan muuta, kuin länsimaisen yhteiskunnan ja kirkon maallistumisen seurauksena oleva kaiken vääryyden hyväksyminen.
Armoa ja totuutta ei voi eroittaa toisistaan, sillä itse Jumala, joka tuli lihaksi Kristuksessa on täynnä ko. kombinaatiota. Jumalan rakkaus on Pyhä, eikä Hän saata katsella vääryyttä.
Jeesus itse sanoi fariseuksille: "....te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden." (Matt.15:6).

Tälläsiä perinnäissäntöjä ja vääriä opetuksia ovat lapsikaste ja ylipäänsä sakramenttien korostaminen ja nostaminen suorastaan pelastuksen korvikkeeksi. Sakramenttimagia ei toimi, ainakaan raamatun valossa.
Lisäksi on tämä kyseessä oleva "päivän sana", pyhimysten patsaat keskiaikaisissa kivikirkoissa, tuomasmessut, ehtoollisen jakaminen uskosta osattomille yms.
Puhumattakaan, että suurin osa kirkon työntekijöistä ja "papeista" eivät ole uudestisyntyneitä, elävässä uskossa ja evankeliumin eteenpäinviejiä. He eivät saarnaa enää parannuksentekoa, eivät julista syntiä synniksi ja armoa armoksi. Tästä johtuu, ettei heidän puheissaan ja saarnoissan ole mitään Hengen voimaa eikä totuutta.
Homo- ja lesboparien siunaamista vihkimistäkin (!) jo kovin suositaan ja suositellaan kirkon piirissä.
Kirkko on monellekin, jonka pitäisi olla sanapalvelija Hengessä ja totuudessa ja julistaa Jeesuksen veren evankeliumia, vain työpaikka.

Siinä on päivän sana, kun kristitty kotinsa rauhassa avaa raamatun
ja lukee sitä rukouksen hengessä tutkien ja ajatellen, sekä vastaanottaen Jumalalta sanan kautta sen, mikä on "Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä." (Room.12:2).
Älkäämme siis mukautuko tämän maailmanajan mukaan.
Olemme "berealaisia", jotka otamme Jumalan sanan vastaan halukkaasti, ja tutkimme joka päivä kirjoituksista, onka väitetty asia niin. (Ap.t.17:11).

"Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois." (Matt.15:13).

Huom! Meidän "sota-aseemme eivät ole lihalliset" (= ei ihmistä vastaan),
"sillä meillä ei ole taistelu lihaa ja verta vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkivaltoja vastaan taivaan avaruuksissa": (2. Kor.10:4, Ef.6:12).

Jos laajakatseisuuden synonyymi on kompromissien tekeminen Jumalan sanan selvän ilmoituksen kanssa, niin sitten olen mieluummin fanaattinen, ahdaskatseinen hihhuli. :) Ylistys Herralle!
Huom! Tämä viesti ei ole kohdistettu tässä viestiketjussa kommentoineelle sisarelle, vaan kirjoitan yleisellä tasolla. Siunausta ja voimia sinulle, joka kamppailet avioliitossasi!

Siunausta kaikille ylösnousseen Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä!
:) :) :)




____________________________________________
@Dimi Sefanja suurensi kirjoitusta.
Weli-Markku
 

AAMEN

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 12 Elo, 2010 21:27

AAMEN, oikein isoilla huutokirjaimilla!

Siunausta meille!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa