Ei liittoa synnin kanssa

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Ei liittoa synnin kanssa

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 07 Syys, 2010 10:45

:idea:

Sain ajatuksia, jotka ovat TÄRKEITÄ!

:!: :!: :!:

"Kun Herra, sinun Jumalasi, vie sinut siihen maahan, jota menet ottamaan omaksesi, ja kun Hän sinun tieltäsi karkoittaa suuret kansat, heettiläiset, girgasilaiset, amorilaiset, kanaanilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, nuo seitsemän kansaa, jotka ovat sinua suuremmat ja väkevämmät, ja kun Herra, sinun Jumalasi, antaa ne sinulle alttiiksi ja sinä voitat ne, niin vihi heidät tuhon omiksi; älä tee liittoa heidän kanssansa äläkä osoita heille armoa. Älä lankoudu heidän kanssansa; älä anna tyttäriäsi heidän pojillensa äläkä ota heidän tyttäriänsä pojillesi vaimoiksi. Sillä he viettelevät sinun poikasi luopumaan minusta ja palvelemaan muita jumalia; ja silloin Herran viha syttyy teitä kohtaan, ja Hän hävittää sinut nopeasti. Vaan tehkää heille näin: kukistakaa heidän alttarinsa, murskatkaa heidän patsaansa, hakatkaa maahan heidän aserakarsikkonsa ja polttakaa tulessa heidän jumalankuvansa. Sillä sinä olet Herralle, Jumalallesi, pyhitetty kansa; Herra, sinun Jumalasi, on valinnut sinut omaisuuskansakseen ennen kaikkia muita kansoja, mitä maan päällä on."[/i] 5 Moos. 7:1-6.

Uuden liiton puolella on sama sanoma hengellisesti:

"Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä? Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." Sen tähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias." 2 Kor. 6:14-18.

Emme voi lähteä pois maailmasta, mutta voimme varjeltua sen pahuudelta, jonka takana on tuo Jumalaa vastustava persoonallinen henkivalta.
Kun teemme työtä, opiskelemme ja osallistumme elämän erilaisiin asioihin, niin teemme uskovina sen edellisistä opetuksista käsin. Emme liittoudu maailman vääryyden ja sitä johtavan henkivallan kanssa.
"Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä." Room. 12:2.
"älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä." Efes. 5:11.

Tämä asia koskee myös uskovien keskinäistä yhteyttä veljien ja sisarten kanssa. Ei pidä olla "liittosuhteessa" niiden kanssa, jotka hylkäävät totuuden tien ja yhteyden.
Emme voi emmekä saa veljeillä sellaisten kanssa, jotka eivät suostu tekemään parannusta synneistään ja esim. korjaamaan mahdollista riitatilannetta uskovien väliltä.
"Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi. Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla.' Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani. " Matt. 18:15-17.
Periaate on tämä: Jos joku on riitatilanteessa sinun kanssasi, on hän sitä samoin minun kanssani. Seurakunta on yhdessä rintamassa!!!

"Mutta Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, vetäytymään pois jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, jonka olette meiltä saaneet."
"Mutta jos kuka ei tottele sitä, mitä me tässä kirjeessä olemme sanoneet, niin merkitkää hänet älkääkä seurustelko hänen kanssaan, että hän häpeäisi. Älkää kuitenkaan pitäkö häntä vihollisena, vaan neuvokaa niinkuin veljeä. "
2 Tess. 3:6,14,15.
Tehtävämme on ojentaa jokainen uskova sovintoon ja keskinäiseen yhteyteen Raamatun Sanan pohjalta! Emme saa elää yhteyttä (liittoa) rikkovien kanssa liittosuhteessa:
"älä tee liittoa heidän kanssansa äläkä osoita heille armoa..", vaan tee kaikkesi, että he palaavat Totuuden tielle, rakkauden kautta vaikuttavaan uskoon, oppiin ja elämään!

Sillä VARMASTI he viettelevät sinun poikasi luopumaan minusta ja palvelemaan muita jumalia !!!
Viimeksi muokannut TurunWeijo päivämäärä La 11 Syys, 2010 11:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Jeesus rukoilee meidän puolestaemme:

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 07 Syys, 2010 10:51


"Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun - ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät Nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niin kuin mekin. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun Nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen. Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään. Minä olen antanut heille sinun Sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niin kuin en minäkään maailmasta ole. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta. He eivät ole maailmasta, niin kuin en minäkään maailmasta ole. Pyhitä heidät totuudessa; sinun Sanasi on totuus."
Joh. 17:9-17.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Maailman totaalinen pahuus

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 07 Syys, 2010 10:54

:!:

"Me tiedämme,
että olemme Jumalasta,
ja koko maailma on pahan vallassa. "
1 Joh. 5:19.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Ja lisää...

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 07 Syys, 2010 18:24

Rauhaa ja rakkautta meille Jumalan Sanan tiellä!

Jos sivuutamme elämäämme suojelevat Raamatun opetukset, niin siitä tulee "kolari". Tällainen ajatus tuli mieleeni. Tämä pätee kaikissa kohdin!

Kun uskossa oleva lankeaa ja alkaa nauttia maailman henkeä, niin hänestä tulee vaarallinen myrkkylähde. Sellaisista Jumala tahtoo varjella omiaan.
Seurakuntayhteydessä olevista ja nöyryydessä vaeltavista uskovista tulee Elämän Veden lähteitä.

Jos nyt uskossa oleva alkaa seurustella luopioiden ja seurakunnalle vihamielisten ihmisten kanssa, niin siitä tulee Jumalan työhön rumaa jälkeä. Myrkkyvesi saastuttaa varmuudella. - Vaikka luopion tielle lähtenyt yrittäisi käyttäytyä oikeinkin ja sivistyneesti, niin myrkkyvettä hän ei saa pois sydämestään, vaan se leviää ympäristöön. TÄMÄN TÄHDEN Jumala on antanut edellä olevat sanan opetukset meille! Hän tahtoo suojella meitä ja omaa seurakuntaansa.
Tämä alue pitää asettaa ennalleen Jumalan seurakunnassa.

Alkuseurakunnan esimerkki pätee edelleen. Silloin uskoon tulleet ja sen jälkeen kastetut, jotka elivät parannuksen tilassa vihmontaveren tykönä, pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä sekä leivän murtamisessa ja rukouksissa.
Apt. 2:38,41,42.

+


"Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä. Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet."
Room. 16:17-18.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Myrkkyveden jakaminen

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 09 Syys, 2010 10:21

Edellisessä viestissäni mainitsin myrkkyvedestä, jota kumpuaa niiden elämästä, jotka ovat menneet sivuun Elämän Veden lähteiltä. "Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla; heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta." Room. 3:13-14.
Kun sitten tuollainen luopio puhuu kirouksen sanojansa, niin meidän ei missään tapauksessa tule toistaa niitä kirouksen sanoja. Tarkoitan tällä, että meidän ei pidä kertoa asioista tyyliin, mitä se sanoi, ja mitä se taas sitten sanoi siihen...
Jos on joku haukkunut sinua esim. minun kuulteni, niin minun olisi rumaa ja sopimatonta toistaa niitä haukkumasanoja kertoessani tilannetta muille. Mieluiten meidän ei pidä mainita sellaisista mitään. Se sisältyy opetukseen Efes. 4:29: "Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat."
Kenellekään ei ole mieluista kuunnella epäpyhiä ja tyhjiä puheita!
Tässä meillä kaikilla on kasvamisen varaa!

SIUNAUSTA MEILLE!



:idea:
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Re: Myrkkyveden jakaminen

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » La 11 Syys, 2010 11:30

TurunWeijo kirjoitti:Edellisessä viestissäni mainitsin myrkkyvedestä, jota kumpuaa niiden elämästä, jotka ovat menneet sivuun Elämän Veden lähteiltä. "Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla; heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta." Room. 3:13-14.
Kun sitten tuollainen luopio puhuu kirouksen sanojansa, niin meidän ei missään tapauksessa tule toistaa niitä kirouksen sanoja. Tarkoitan tällä, että meidän ei pidä kertoa asioista tyyliin, mitä se sanoi, ja mitä se taas sitten sanoi siihen...
Jos on joku haukkunut sinua esim. minun kuulteni, niin minun olisi rumaa ja sopimatonta toistaa niitä haukkumasanoja kertoessani tilannetta muille. Mieluiten meidän ei pidä mainita sellaisista mitään. Se sisältyy opetukseen Efes. 4:29: "Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat."
Kenellekään ei ole mieluista kuunnella epäpyhiä ja tyhjiä puheita!
Tässä meillä kaikilla on kasvamisen varaa!

SIUNAUSTA MEILLE!



:idea:


__________________________

Asia on siis näin!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron