Piia Karoliinalle

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Piia Karoliinalle

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 05 Maalis, 2009 10:26

Piia Karoliina!

Esitit hyvän kysymyksen: "Mitä on tämä sitominen?"
"Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa." Matt. 18:18.

Tässä vastaus siihen.
Jumalan seurakunta, joka on Jeesuksen veren kautta yhteydessä kaikkeinpyhimpään, on saanut oikeuden julistaa anteeksiantamusta katuvalle syntiselle, joka luopuu syntielämästään. Näin seurakunta ottaa yhteyteensä Jeesuksen pelastamia ihmisiä.
Mutta seurakunnalle annettiin myös valta sitoa yhteytensä ulkopuolelle sellaisia, jotka hylkäävät armon tien ja lähtevät synnin tielle. Taivas hyväksyy seurakunnan toimet.

Tähän asiayhteyteen kuuluu 1 Kor. 5:9-13, joka opettaa, minkälaisia ihmisiä voidaan sulkea seurakuntayhteyden ulkopuolelle:
"Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa; en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta. Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella? Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

Ihminen ei kuitenkaan voi erottaa toista seurakunnasta, vaan ainoastaan sulkea (sitoa) synnintekijä yhteyden ulkopuolelle. Seurakuntaan kuulumisen tai siitä erottamisen hoitaa ainoastaan seurakunnan Yli-Paimen, Jeesus!

Ymmärsinekö kukaan?
________________
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » To 05 Maalis, 2009 12:14

Tämä on mielenkiintoinen aihe, jota oon itsekin monta kertaa miettinyt, että mitenhän se nyt sitten tarkalleen ottaen menee :) Ja Piia karoliina on NIIN ihana nimimerkki :D Mun rakas lapsuudenystäväni on Piia ja mun pikkusiskoni on Karoliina :)

Totuus ei sido ketään, vaan päästää vapaaksi; irrottaa kahleet. Mitä syvemmällä totuudessa on, sitä vapaampi on. Ja Jumalan omat haluavat tietenkin yhdessä Jumalan kanssa, että KAIKKI ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden, joka on Jeesuksessa. Uskovat eivät tahallaan tahdo sitoa ketään mihinkään väärään. Mutta mulle tuli tästä jakeesta mieleen sellainen ajatus, että tarvitseeko tämä sitominen välttämättä käsittää negatiivisesti, vai voitaisiinko siinä tarkoittaa sitomista rakkauden siteillä Jumalaan ja Jumalan perheeseen :) Jumalan omat voivat evankeliumia julistamalla todella sitoa etsivät sielut Isään Jumalaan, joka on rakkaus. Meille on uskottu evankeliumin sana ja uskon kautta evankeliumiin tulee pelastus.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja pike464 » To 05 Maalis, 2009 15:38

AAMEN !
Lainaus aamu-usvalta:
Totuus ei sido ketään, vaan päästää vapaaksi; irrottaa kahleet. Mitä syvemmällä totuudessa on, sitä vapaampi on. Ja Jumalan omat haluavat tietenkin yhdessä Jumalan kanssa, että KAIKKI ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden, joka on Jeesuksessa. Uskovat eivät tahallaan tahdo sitoa ketään mihinkään väärään. Mutta mulle tuli tästä jakeesta mieleen sellainen ajatus, että tarvitseeko tämä sitominen välttämättä käsittää negatiivisesti, vai voitaisiinko siinä tarkoittaa sitomista rakkauden siteillä Jumalaan ja Jumalan perheeseen Jumalan omat voivat evankeliumia julistamalla todella sitoa etsivät sielut Isään Jumalaan, joka on rakkaus. Meille on uskottu evankeliumin sana ja uskon kautta evankeliumiin tulee pelastus.

AAMEN! Rakkauden köysillä alttarin sarviin....
26 Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen; me siunaamme teitä Herran huoneesta.
27 Herra on Jumala, ja hän antoi valon meille loistaa. Sitokaa juhlauhrit köysillä alttarin sarviin asti.
28 Sinä olet minun Jumalani, ja sinua minä kiitän. Minun Jumalani, sinua minä kunnioitan.
29 Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä; sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti. Ps.118:26-29

ja sitten vielä Hoosea 11:1-5 Kun Israel oli nuori, rakastin minä sitä, ja Egyptistä minä kutsuin poikani.
2 Aina kun kutsujat heitä kutsuivat, he menivät pois heidän kasvojensa edestä, uhrasivat baaleille ja polttivat uhreja epäjumalille.
3 Minä opetin Efraimin kävelemään. -Hän otti heidät käsivarsillensa. -Mutta he eivät ymmärtäneet, että minä heidät paransin.
4 Ihmissiteillä minä heitä vedin, rakkauden köysillä; minä ikäänkuin nostin ikeen heidän leukapieliltänsä, kumarruin heidän puoleensa ja syötin.
5 Eivätkö he joutuisi jälleen Egyptin maahan, eikö Assur tulisi heille kuninkaaksi, koska he eivät ole tahtoneet kääntyä?



"Yhden ainoan voit sinä tehdä vaan,olla Mestarin edessä polvillaan.
Kierrä alttarin sarvihin kätesi nuo, Pyydä:"Avaa jo virran vuo!"

Siunausta jokaisen päivään...pike

Kuva
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » To 05 Maalis, 2009 16:10

Tuo Hoosean paikka oli minullakin mielessäni; ihmissiteet ja rakkauden köydet :)
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja pike464 » To 05 Maalis, 2009 16:24

AAMEN! YLISTYS JUMALALLE!



Kuva
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

ViestiKirjoittaja Piia Karoliina » La 07 Maalis, 2009 21:07

Kyllähän siinä samassa luvussa kehoitettiin varoittamaan kahden kesken ensin tästä synnistä. Miten sitä voi varoittaa kun ei voi sitä "kiveäkään" heittää. :oops:
Piia Karoliina
 

ViestiKirjoittaja Piia Karoliina » La 07 Maalis, 2009 22:00

"Heb 10:22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
10:23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
10:24 ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
10:25 älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,"


Tämän mukaan kuuluisi tieten valvoa toistenkin vaellusta. käsitän että rohkaista parannuksen tekoon ja hyviin tekoihin. Kun on kaikilla "puhtaat vaatteet" on pääsy Jumalan yhteyteen kertakaikkinen kaikilla, yhteys toimii Jumalan ja ihmisten välillä. :?:
Piia Karoliina
 

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » La 07 Maalis, 2009 22:58

Synti pitää aina rohkeasti sanoa synniksi. Pyhä Henkikin näyttää todeksi synnin. Niin siis mekin Pyhässä Hengessä :) Se ei ole kivellä heittämistä, jos rakkaus sydämessään haluaa, että joku luopuu synnistään. Synnin palkkahan on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikkihan me tiedämme, että ihmisen on paras olla, mitä puhtaammin vaeltaa. "Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee (Room.2:9)." Emmehän tietenkään halua, että kukaan joutuu tuskaan ja ahdistukseen tekemänsä synnin tähden. Mitä ikinä ihmiset ajattelevat ja pitävät meitä sitten kuinka tuomitsevina tahansa, niin meidän pitää yrittää auttaa jokainen pois kaikesta synnistä. Itsemme ensin, koska emmehän voi ottaa tikkua toisen silmästä, jos omassa silmässämme on oksa. Meidän ei pidä olla niinkuin Kain, joka kysyi: "Olenko minä veljeni vartija?" Kuten PiiaKaroliinan laittamassa sanan paikassa sanotaan me olemme todellakin veljiemme vartijoita.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja sillanrakentaja » Ti 10 Maalis, 2009 20:51

Mitä mä aattelen tuosta sitomisesta:

- jos kaksi ihmistä sopii esim jotain yhdessä Jumalan edessä, niin se on keskinäinen sitomus...

-Tai jos ei anna jollekin anteeksi se voi sitoa toista ihmistä henki maailmoissa, mutta kun antaa anteeksi ja sopii...niin se ei enään sido toista...tietty se on sitten hänen vastuulla tekeekö parannuksen tai ei...
ja pätee myös meihin.
sillanrakentaja
 
Viestit: 12
Liittynyt: La 28 Helmi, 2009 23:15
Paikkakunta: Etelä Suomi


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa