"Rukoilkaa lakkaamatta"

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

"Rukoilkaa lakkaamatta"

ViestiKirjoittaja pike464 » Su 03 Loka, 2010 9:09

RUKOILKAA LAKKAAMATTA


Näin kirjoittaa Jumalan mies Paavali sen ajan kristityille Tessalonikassa Olen uskomassa Jumalan tahdoksi,
että meidän, lopun ajan kristityt, jotka elämme keskellä puoliyön uneliaisuutta, olisi otettava erikoisesti vaarin
tästä lyhyestä Raamatun lauseesta.

Tässä lauseessa ei sanota: Rukoilkaa silloin, kuin teillä on jokin erikoinen tuska tai hätä. Ei sanota:Rukoilkaa silloin, kun tunnette ihania tunteita. Ei myöskään sanota: Rukoilkaa silloin,kun näette Jumalan työllä olevan menestystä tai kun näette vihollisen vihan kiukussa repivän alas Jumalan työtä.

Tässä lauseessa sanotaan yksinkertaisesti: Rukoilkaa lakkaamatta.
Veljeni ja siskoni, antakaamme tämän lyhyen Raamatun lauseen hiljentää itsemme Kaikkivaltiaan jumalan kasvojen edessä, Miten on minun laitani ja miten sinun?
Voimme ehkä puolustella itseämme: Rukoilenhan minä yksin, kun tunnen siihen kehoiusta. Rukoilen kuuluvalla äänellä yhteisissä rukouskokouksissa ja rukoilen aamuin illoin kotona.

Voihan näin olla, ja uskonelämämme näyttää ulkonaisesti aivan moitteettomalta. Mutta miten on sisäisen elämän laita? Olemmeko jatkuvasti todellisessa kanssakäymisessä Jumalan kanssa? Onko tie selvänä verenkautta Isän sydämelle?

Kysykäämme itseltämme, me Herran todistajat, kumpi on meillä suurempana huolena valmistautuessamme kokoukseen, sekö, että saarnamme olisi tietopuolisesti sisältörikas ja esityksemme muotokaunista. Vai sekö, että sydämemme olisi murrettu Jumalan kasvojen edessä ja sanamme löytäisivät tien ihmisten sydämiin?

Ehkä sanot,että kumpikin on tarpeellinen. Aivan niin. En tahdo sanoa, että olisi väärin Jumalan Sanaa tutkien valmistaa saarnansa.
Mutta yhden seikan olen pannut merkille. Kyllä perkelekin mielellään uskovalle saarnamiehelle antaa aikaa ja kaikenlaisten
hengellisten ja hengettömien kirjojen tutkimiseen ja saarnan valmistamiseen niiden avulla.

Paholainen ei kuitenkaan sallisi todistajien olevan paljon polvillaan Jumalan kasvojen edessä ja rukoilevan itselleen murtunutta sydäntä Kuitenkin ilman sitä sanamme ovat vain kuin helisevä vaski ja kilisevä kulkunen, Kuulijakunta voi kyllä ylistää saarnojamme, mutta kukaan ei etsi Herraa. Jumala saakoon
meidät tällaisesta pelastaa.

Miten on sinun laitasi, veljeni, joka seisot Herran huoneen etuvartiossa, kuulut Jumalan seurakunnan vanhimmistoon. Mikä on sinulle tärkeintä, sekö, että olet vain seurakunnan kokouksessa mukana (Maijalle kuria pitämässä) vai sekö, että sydämen uhrautuvaisuudella pidät huolta heikoimmastakin seurakunnan jäsenestä?
Olet mukana yhteisellä rukousalttarilla taistelemassa Jumalan kansan kanssa. Jos sinulta puuttuu tätä uhrautuvaa mieltä, oletkohan Jumalan edessä enää tehtävääsi kelvollinen, vaikka ehkä ulkonaisesti ihmisten edessä sitä näyttäisitkin olevan.
Katsokaamme Jumalan Sanasta, mitä on kirjoitettu Efeson seurakunnan enkelille Ilm.2:25. Vakavasti varoitetaan että, että kynttilänjalka työnnetään pois paikoiltaan.

Voihan seurakuntien etuvartiossa olla veljiä, jotka toimiensa ja tehtäviensä tähden joutuvat olemaan paljon poissa seurakunnan yhteydestä, mutta tässä ei ole siitä kysymys. Mutta jos seurakunnan vanhimmiston jäsentä ei näy kuukausiin rukouskokouksissa ja hän saattaa matkustaa monien kilometrien päähän saadakseen tilaisuuden saarnata, saamme olla varmoja, ettei Jumalan työ ole sydämellä vaan liha etsii kunniaa itselleen. Siksi laulaja ei turhaan laula:
Isät, työmehet , valvokaa

Pysähdy Herran kasvojen eteen myös sinä, veljeni ja siskoni, joka soitat ja laulat kuorossa. Kummasta on sinulla suurempi huoli, siitäkö, että ulkonaisesti esitys onnistuisi vai siitä, että laulu lähtisi sydämestä ja löytäisi tien sydämeen. Ehkä sanot, molemmat ovat tarpeellisia. Niin ovatkin, mutta uskon, että jos laulajat ja soittajat viipyisivät enemmän Herran kasvojen edessä, ei tapahtuisi sitä, mikä monesti nykyään tapahtuu, vieläpä Jumalan kansan juhlilla Heikompilahjaiset laulajat ja soittajat joutuvat parempilahjaisten ylenkatseen alaisiksi.
Kuitenkin saattaa olla niin, että juuri nuo heikoimmat laulavat rukoilevalla sydämellä.

Siksi laulajat, painukaamme tomuun ja tuhkaan Herran edessä, ettemme itse luulisi jotakin olevamme, vaan että Jmala saisi kaikesta kunnian ja kiitoksen.

Sinä seurakunnan jäsen, Jumalan lapsi, oletko rukoileva vai arvosteleva kristitty? Ehkäpä sanot, että Jumalan Sana antaa oikeuden arvostella(1Kor.2:15 ja monet muut kohdat). Mutta ystäväni, siinä puhutaan hengellisen ihmisen arvostelusta. Saamme olla varmat siitä, että hengellinen ihminen on myös rukoileva kristitty.
On siunattua ja ja turvallista todistajana julistaa Sanaa sen seurakunnan keskellä, jossa on hengellisiä arvostelijoita. silloin tietää, että he rukoilevat julistuksen puolesta. Jos sattuisi jokin virhe tulemaan, he tulevat siitä avoimesti kahden kesken todistajalle huomauttamaan. Se onkin oikein.
Ei tarvitse olla ihmistuntija eikä omata Hengen tuntemusta, jos uudelle paikkakunnalle tultuaan huomaa heti kristityn, jonka vanha aatami arvostelee. Siksi, ystävä Herrassa, etsikäämme Hengessä ja totuudessa Jumalan kasvoja ja läpikotaista uudistusta, ettemme olisi vain kristillisyydessä mukana kulkijoita, vaan olisimme todellisia Herran sotilaita, joiden sydämissä palaa rukouksen tuli sekä Jumalan seurakunnan että hukkuvien sielujen puolesta.

Topias Sutela

Kirjoitus on julkaistu Ristin Voitto lehden elokuun numerossa vuonna 1937.

ja Ristin kansa lehdessä n:ro 7. 09

( Kirjoitin sen aamutuimiin tännekkin luettavaksi, sitten kun olin sen kirjoittanut, huomasin paljon kirjoitusvirheitä, sanoja puuttuu ja kirjaimia.
kun kirjoittaessa präntti on pientä eikä oikein oo taitoakaan kirjoittamiseen..mutta toivon että ei pahempia mokia enää tuossa olisi )


Siunausterveisin pike
_________________

(nostin tämän Sutelan kirjoituksen tähän pramille
muistuttamaan :"Rukoilkaa lakkaamatta")

"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Kiitos Pike suuresta työstä

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Su 03 Loka, 2010 9:52

Aamen. :idea:
Tämä kirjoitus on selvä ja raitishenkinen opetuksen sana. Luetaan se yhä uudelleen, kunnes sen opetus on painunut sydämiimme, ja olemme Raamatun tarkoittamassa mielessä valvovia ja rukoilevia kristittyjä!
Todella hyvä kirjoitus!
Kiitos Pike, että teit tämän suurimerkityksellisen työn kirjoittaessasi tämän tänne!
Tulostan sen myös Yhteyspaikkamme pöydälle kaikkien luettavaksi.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Tässä pätee

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Su 03 Loka, 2010 21:27


VANHA JA HYVÄ SANONTA PÄTEE:

"Rukoileva lakkaa tekemästä syntiä ja syntiä tekevä lakkaa rukoilemasta."

Noin se menee.

Jumala etsii rukoilijoita. Joh. 4:23.

+

EHDOTUS:
Eikö aleta KAIKKI yhdessä rukoilla, että Jeesus taas kastaa omansa Pyhällä Hengellä ja tulella! Että Hän täyttää Hengellään ylivuotavasti!
Kuka alkaa rukoilla tätä?
Täällä yksi!


:idea:
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Kasta mua Hengellä helluntain...

ViestiKirjoittaja pike464 » Su 03 Loka, 2010 22:15

AAMEN!

"Kasta mua Hengellä helluntain. Sitä , oi Herrani pyydän vain,
Henkesi voimalla voiton saan vaivoissa, taistoissa synnin maan

Kasta mua Hengellä helluntain, Sytytä liekki mun rintahain.
Liekki mi kuluttaa kuonan pois, Anteeksi antavan mielen tois.

Kasta mua Hengellä helluntain, uudista työsi mun sielussaain
Niin että sinulle toimin, töin, Kiitosta veisaisin päivin öin.

Kasta mua Hengellä helluntain, että mä valvoa voisin ain.
Valvoa kunnes mä muuttaa saan, kotihin taivahan kunniaan".
:idea:
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

ViestiKirjoittaja Uusiluomus » Ma 04 Loka, 2010 13:08

AAMEN! AAMEN!!

Hyvä muistutus Pikeltä! Ja hyvä ehdotus Weijolta!
Haluan tulla mukaan tuohon rukoukseen.

"Astiat vain, Kallis Herra,
tule, täytä itse niin,
että elämäsi meissä
muitakin veis taivaisiin."

"...Jumala On Henki; ja jotka Häntä
rukoilevat, niiden tulee rukoilla hen-
gessä ja totuudessa."
Joh4:24
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli... Fil.2:5
Uusiluomus
 
Viestit: 187
Liittynyt: La 25 Syys, 2010 15:39

ViestiKirjoittaja pike464 » Ma 04 Loka, 2010 17:33

Uusiluomus kirjoitti:AAMEN! AAMEN!!

Hyvä muistutus Pikeltä! Ja hyvä ehdotus Weijolta!
Haluan tulla mukaan tuohon rukoukseen.

"Astiat vain, Kallis Herra,
tule, täytä itse niin,
että elämäsi meissä
muitakin veis taivaisiin."

"...Jumala On Henki; ja jotka Häntä
rukoilevat, niiden tulee rukoilla hen-
gessä ja totuudessa."
Joh4:24


Aamen! Aamen!

"Tyhjät astiat Herralta saavat vaan,
Lahjan kalliin mi vuotavi taivaastaan
Nardusöljyhän haavoihin lääkkeen tuo.
Sielu lähteestä vettä juo.

Hiljaa Henkensä virta nyt aukeaa,
Veren voima jo huuhtoaa ,puhdistaa.
Kädet rakkahat arpia kantavat Ylivuotaen siunaavat".

Halleluja! Kiitos Jeesus! :idea:
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Herra on minun paimeneni.

ViestiKirjoittaja Uusiluomus » Pe 08 Loka, 2010 12:47

Daavidin virsi.

Herra on minun paimeni,
ei minulta mitään puutu.

Viheriäisille niityille Hän vie minut lepäämään;
virvoittavien vetten tykö Hän minut johdattaa.

Hän virvoittaa minun sieluni.
Hän ohjaa minut oikealle tielle Nimensä tähden.

Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa,
en minä pelkäisi mitään pahaa,
sillä Sinä olet minn kanssani;
Sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.

Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen.
Sinä voitelet minun pääni öljyllä;
minun maljani on ylitsevuotavainen.

Sula hyvyys laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani;
ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Ps. 23


"OLKAA KESTÄVÄISET RUKOUKSESSA JA SIINÄ KIITTÄEN VALVOKAA,..."

Kol.4:2
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli... Fil.2:5
Uusiluomus
 
Viestit: 187
Liittynyt: La 25 Syys, 2010 15:39

ViestiKirjoittaja Uusiluomus » La 09 Loka, 2010 13:29

Luin Dimin viestin, POLITIIKKA aiheista,ja tulin todella murheelliseksi tuon asian vuoksi, joka maailmassa vallitsee.
Ja erityisen murheellinen olen siitä,että en ole kuullut, enkä nähnyt, että monet uskossa olevat olisivat lähteneet ulos tuosta porttoudesta. Ilm 18:1-4

Miksi eivät lähde ulos????????

Sitooko väärä seurakunta totuus?????

Kun peruspylväät murretaan maahan mitä vanhurskas tehdä?

Syy miksi kirjoitan viestini tähän on:
JEESUS TÄYTÄ MEIDÄT PYHÄLLÄ HENGELLÄ JA TULELLA!!!

Jeesus antakoon voimaa rukoilla sitä HENGESSÄ JA TOTUUDESSA.

Täytyy tunnustaa, että epäröin kirjoittaa koko Daavinin Psalmia tähän, niin paljon minuun ovat vaikuttaneet syytökset; ettei ole rakkautta ja että ei saa tuomita.
Mutta Jumalan Sana ehkä tuomitsee? Joh.3:16-21,3:34-36,12:48.

Daavidin virsi,
Herraan minä turvaan; kuinka te sanotte minulle; "Paetkaa vuorellenne niinkuin linnut!
Sillä katso, jumalattomat jännittävät jousensa, ovat panneet nuolensa jänteelle oikeamielisiä pimeässä ampuaksensa.
Kun peruspylväät murretaan maahan, mitä voi vanhurskas tehdä?"
Herra Pyhässä Temppelissänsä, Herra, jonka Istuin On Taivaassa - Hänen silmänsä näkevät, Hänen katseensa tutkii ihmislapset;
Herra tutkii vanhurskaat, mutta jumalattomia ja niitä, jotka vääryyttä rakastavat, Hänen Sielunsa vihaa.
Hän antaa sataa jumalattomien päälle pauloja, tulta ja tulikiveä; polttava tuuli on heidän maljansa osa.
Sillä Herra On Vanhurskas ja Rakastaa Vanhurskautta; oikeamieliset saavat katsella Hänen Kasvojansa.
Ps.11

JEESUS ON TIE JA TOTUUS JA ELÄMÄ
Viimeksi muokannut Uusiluomus päivämäärä Ma 07 Helmi, 2011 16:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli... Fil.2:5
Uusiluomus
 
Viestit: 187
Liittynyt: La 25 Syys, 2010 15:39

ViestiKirjoittaja Uusiluomus » Ti 02 Marras, 2010 19:25

Aamulla nousi sydämelle laulu " Astiat vain kallis Herra.." ja muistin lupauksen, jonka teimme tässä viestiketjussa, rukoilkaa lakkaamatta, jonka Pike aloitti.

Ajattelin, että kun pääsen koneeni äärelle, kirjoitan tuon laulun sinne. En muista säveltä, joten en voinut laulaa sitä, vaikka olisin halunnut.

Nyt kun olen tässä koneeni äärellä, huomaan, että olen tuon kertosäkeen tuosta laulusta tänne jo kirjoittanutkin.
Mutta kirjoitan nyt koko laulun!

KIITOS, HERRA JEESUS, ETTÄ
MINUT VOITTI RAKKAUTES.
TÄYSIN PESE VERESSÄSI ASTIAKSI ITSELLES.

>>ASTIAT VAIN, KALLIS HERRA,
TULE, TÄYTÄ ITSE NIIN,
ETTÄ ELÄMÄSI MEISSÄ
MUITAKIN VEIS TAIVAISIIN.<<

MALJA YLIVUOTAVAINEN
JANOOVAT SE VIRVOITTAA,
PELASTUKSEN ARMOLAHJAN SYNTISILLE TARJOAA.

OMAT LÄHTEET KUIVUKOHOT,
ELOS MEISSÄ VAHVISTA.
PYHÄKSI JA PUHTAHAKSI,TYÖHÖS MEITÄ KASVATA.

JEESUS, TÄYTÄ HENGELLÄSI
KAIKKI TYHJÄT SYDÄMET,
ETTÄ KAUTTAMME SAIS VUOTAA ELONVIRRAT TAIVAISET.

Muistetaan rukous ja rukoillaan lakkaamatta.
Ef 6:18
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli... Fil.2:5
Uusiluomus
 
Viestit: 187
Liittynyt: La 25 Syys, 2010 15:39

ViestiKirjoittaja pike464 » Ke 03 Marras, 2010 17:40

Aamen! Kiitos Jeesus!

KIITOS, HERRA JEESUS, ETTÄ
MINUT VOITTI RAKKAUTES.
TÄYSIN PESE VERESSÄSI ASTIAKSI ITSELLES.

>>ASTIAT VAIN, KALLIS HERRA,
TULE, TÄYTÄ ITSE NIIN,
ETTÄ ELÄMÄSI MEISSÄ
MUITAKIN VEIS TAIVAISIIN.<<

MALJA YLIVUOTAVAINEN
JANOOVAT SE VIRVOITTAA,
PELASTUKSEN ARMOLAHJAN SYNTISILLE TARJOAA.

OMAT LÄHTEET KUIVUKOHOT,
ELOS MEISSÄ VAHVISTA.
PYHÄKSI JA PUHTAHAKSI,TYÖHÖS MEITÄ KASVATA.

Kiitos! uusiluomus näistä sanoista
(HL)
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

ViestiKirjoittaja Uusiluomus » Pe 19 Marras, 2010 12:17

OLKAA AINA ILOISET.

RUKOILKAA LAKKAAMATTA.

KIITTÄKÄÄ JOKA TILASSA. SILLÄ SE ON JUMALAN TAHTO TEIHIN NÄHDEN KRISTUKSESSA JEESUKSESSA.

HENKEÄ ÄLKÄÄ SAMMUTTAKO,

PROFETOIMISTA ÄLKÄÄ HALVEKSUKO,

MUTTA KOETELKAA KAIKKI, PITÄÄKÄÄ SE, MIKÄ HYVÄÄ ON;

KARTTAKAA KAIKENLAISTA PAHAA.

MUTTA ITSE RAUHAN JUMALA PYHITTÄKÖÖN TEIDÄT KOKONANSA, JA SÄILYKÖÖN KOKO TEIDÄN HENKENNE JA SIELUNNE JA RUUMIINNE NUHTEETTOMANA MEIDÄN HERRAMME JEESUKSEN TULEMUKSEEN.

HÄN, JOKA TEITÄ KUTSUU, ON USKOLLINEN, JA HÄN ON SEN TEKEVÄ.

VELJET, RUKOILKAA MEIDÄN EDESTÄMME.

1Tess. 5:16-25.

Tänään on taas perjantai ja rukoustuntimme 18-19 - olen töissä - mutta jos Herra Suo - voin kuitenkin rukoilla lakkaamatta!!!

Siunausta kaikille rukoilijoille!
Joh.4:23.
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli... Fil.2:5
Uusiluomus
 
Viestit: 187
Liittynyt: La 25 Syys, 2010 15:39

ViestiKirjoittaja Uusiluomus » Pe 26 Marras, 2010 13:13

Kiitos ja Ylistys, Sinulle, Jeesus Kristus, Jumalan poika, Golgatan Työstäsi!!!
Jeesus, olet sovittanut koko maailman synnin! Kiitos siitä tänäänkin! Kiitos, että hautasi on tyhjä, Sinä Olet ylösnoussut! Sinä Elät!
Herra kiitos, että tänäänkin monet saavat kokea Uudestisyntymisen, ja heistä tulee Jumalan lapsia, joita Herra Sinä Johdatat ja Opetat.

Kiitos Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, että siunaat kansaasi Israelia ja Johdatat heitä.

Herra Puhui Moosekselle Sanoen: "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille:
Herra Siunatkoon sinua ja Varjelkoon sinua;
Herra Valistakoon Kasvonsa sinulle ja Olkoon sinulle Armollinen;
Herra Kääntäköön Kasvonsa sinun puoleesi ja Antakoon sinulle Rauhan.

Näin he laskekoot Minun Nimeni israelilaisten ylitse, ja Minä Siunaan heitä."

Herra Varjele meitä tänääkin kaikesta pahasta niin ettemme koskaan olisi Sinun vihasi kohteena.
Näitä kuutta Herra vihaa ja seitsemää Hänen Sielunsa kauhistuu: ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta, sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan, väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.
Snl.6:16-19.

"...äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä Sinun on Valtakunta ja Voima ja Kunnia Iankaikkisesti. Amen!"
Matt6:13
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli... Fil.2:5
Uusiluomus
 
Viestit: 187
Liittynyt: La 25 Syys, 2010 15:39

ViestiKirjoittaja Uusiluomus » To 10 Helmi, 2011 14:37

KASTA MUA HENGELLÄ HELLUNTAIN. SITÄ,OI HERRANI, PYYDÄN VAIN.
HENKESI VOIMALLA VOITON SAAN VAIVOISSA, TAISTOISSA SYNNIN MAAN.
KASTA MUA HENGELLÄ HELLUNTAIN. SYTYTÄ LIEKKISI RINTAHAIN.
LIEKKI, MI KULUTTAA KUONAN POIS, ANTEEKSI ANTAVAN MIELEN LOIS.
KASTA MUA HENGELLÄ HELLUNTAIN. UUDISTA TYÖSI MUN SIELUSSAIN.
NIIN ETTÄ SINULLE TOIMIN, TÖIN KIITOSTA VEISAISIN PÄIVIN, ÖIN.
KASTA MUA HENGELLÄ HELLUNTAIN. ETTÄ MÄ VALVOA VOISIN AIN;
VALVOA KUNNES JO MUUTTAA SAAN KOTIINI TAIVAHAN KUNNIAAN.
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli... Fil.2:5
Uusiluomus
 
Viestit: 187
Liittynyt: La 25 Syys, 2010 15:39


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron