Ilmestyskirjan 6. luku

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Ilmestyskirjan 6. luku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » To 16 Syys, 2010 22:31

"Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: 'Tule!' Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan. Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: 'Tule!' Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka. Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: 'Tule!' Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka. Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: 'Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä.' Ja kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen olennon äänen sanovan: 'Tule!' Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta (j.1-8)."

Tuli tästä mieleen ajatus :D
Näin joskus kauan sitten unen, missä mustan leikkihevosen kyljessä luki yhden ns. "seurakunnan" nimi. Tuli mieleen, että eriväriset hevoset voisivat kuvata myös seurakuntaa ja siitä syntyneitä uskonnollisia ryhmiä eri aikoina. Ensin lähti valkea hevonen voittajana. Tämä on apostolien aikainen alkuseurakunta, joka lähti Pyhän hengen voimassa voittamaan sieluja. Seuraava tulipunainen hevonen kuvaisi julmaa uskontoa, joka saa aikaan sotia ja murhia ympäri maailmaa. Kolmas musta hevonen kuvaisi menestysteologiaa, jossa kaupankäynti on keskeisessä osassa. Kuitenkin siitä puhuttaessa sanotaan: "Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä (j.6)." Pyhän Hengen öljy ja Jeesuksen veren evankeliumi siis pysyy tämän liikkeen sisällä jotenkin esillä. Seuraavana mainittu hallava hevonen voi kuvata täysin kuollutta kirkollisuutta...

Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

On mielenkiintoinen

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 16 Syys, 2010 22:52

:idea:

On mielenkiintoinen ja varteen otettava tulkinta.
Kannattaa ajatella sitä lisää!


:idea:
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ti 16 Marras, 2010 22:34

Aivan erilaisen ajatuksen luin kirjasta 'Olin voitelussa' liittyen tähän Raamatun paikkaan. Ajatus oli sellainen, että valkoinen hevonen olisikin valkoinen valhe-evankeliumi Jeesuksen evankeliumiksi naamioituneena... "Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan (Ilm.6:2)." Ajatusta perusteltiin sillä, että tästä valkoisesta hevosesta puhutaan vitsauksien joukossa ja siten sekin olisi vitsaus. Kirjoittaja ajattelee, että se on juuri tämä nykyajan energiaevankeliumi maallisen menestyksen tavoitteluineen... Mitä tästä ajattelette?
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja pertsa2010 » Ke 17 Marras, 2010 8:28

Aamu-Usva kirjoitti:Aivan erilaisen ajatuksen luin kirjasta 'Olin voitelussa' liittyen tähän Raamatun paikkaan. Ajatus oli sellainen, että valkoinen hevonen olisikin valkoinen valhe-evankeliumi Jeesuksen evankeliumiksi naamioituneena... "Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan (Ilm.6:2)." Ajatusta perusteltiin sillä, että tästä valkoisesta hevosesta puhutaan vitsauksien joukossa ja siten sekin olisi vitsaus. Kirjoittaja ajattelee, että se on juuri tämä nykyajan energiaevankeliumi maallisen menestyksen tavoitteluineen... Mitä tästä ajattelette?


Ilmestyskirjassa puhutaan valkoisesta hevosesta plus
ratsastajasta :

19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
19:12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.


Siinä on mielestäni kuvattu tuo ratsastaja.Hänellä on jousi
,mutta ei nuolia ja voittoseppele on annettu jo ennakolta.
Nuolet voisivat olla Jumalan sana.

Ilmestyskirja on monikerroksinen ja muittenkin ratsastajien selitys löytyy , kun lukee luvusta 19:13 eteenpäin.
Avatar
pertsa2010
 
Viestit: 97
Liittynyt: To 25 Maalis, 2010 10:33

Valkoisella hevosella ratsastaja

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 17 Marras, 2010 13:07


Aamen Pertsa.

Ilm. 6. luvun valkoisella hevosella ratsastaja kuvaa Jeesusta ja alkanutta voittoisaa evankeliumia.

Valkoisella hevosella ratsastaja ei kuvaa antikristusta, kuten eräät asian tulkitsevat. Antikristus on häviäjä - ei voittaja. Vain Jeesus on VOITTAJA!

Ilm. 19:13- on Ilm. 6:2. selitys.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron