Jouluasiaa

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Jouluasiaa

ViestiKirjoittaja Sepi » Pe 24 Joulu, 2010 11:33

Näin Joulun alla moni uskovakin miettii onko soveliasta viettää Joulua vai ei? On niin monia hengellisiä kirjoituksia jotka yhdistävät Kristillisen Joulun ja Roomalaisten Saturnalia juhlan toisiinsa. Näin nämä kaksi juhlaa siis yhdistävät Kristillisen ja pakanallisen juhlan toisiinsa.

Tämä pääsi tapahtumaan siksi koska roomalainen keisari Konstantinus teki kristinuskosta valtion uskonnon ja kristityt alkoivat käyttää keisarin alaisuudessa (ei Kristuksen) maallista valtaa ja näin yhdistivät hengellisen vallan käytön maalliseen ja samalla syntyi uskonto joka on syössyt monia ihmisiä kadotukseen. Elävä usko ja elämän yhteys ylösnousseeseen Herraamme Jeesukseen vaihtui kirkon muotomenoihin ja sakramentteihin. Nämä muotomenot ja sakramentit ja juhla-ajat eivät pelasta ketään vaan saa monet ihmiset turvautumaan valheeseen.

Monet uskovatkin Jouluna ihastelevat seimen lasta ja kuvittelevat että meidän Herramme ja Jumalamme on vieläkin herttainen sylivauva, joka ei selviä ilman Marian rakastavaa syliä ja Joosefin isällistä huolenpitoa. Me saamme kyllä olla kiitollisia Jumalalle seimenlapsesta, mutta meidän täytyy muistaa että Jeesus ei jäänyt seimeen, vaan Hän varttui syntisen lihan kaltaisuudessa täyteen miehuuteen maailmassa olevien himojen ja halujen keskellä, kuitenkin itse ilman syntiä. Ja niin kuin Raamattu opettaa, että kun oli tullut kuuliaisuudessa täydelliseksi (taistelu Getsemanen puutarhassa) antoi Hän itsensä viattomana uhrikaritsana Jumalalle maailman elämän puolesta.

Tämän jälkeen Jumala korotti Poikansa valtaistuimensa oikealle puolelle ylemmäksi kaikkea valtaa ja voimaa ja antoi Hänelle nimen joka on kaikkia muita nimiä korkeampi, ei ainoastaan tässä maailman ajassa, vaan myös tulevassa.

Siksi me emme kumarru Jouluna seimen lapsen viereen niin kuin itämään tietäjät kumartuivat vaan me kumarrumme joka ikinen päivä Herramme ja Jumalamme eteen joka istuu Isän oikealla puolella josta Hän myös tulee viimeisen pasuunan pauhatessa ja kokoaa valittunsa maan neljältä kulmalta ja niin me aina saamme olla Herran kanssa. Mutta ruumenet Hän polttaa sammumattomassa tulessa.

Mutta koska Joulun aika herkistää uskonnollisia ja uskosta osattomia ihmisiä niin tämä aika on myös otollista aikaa evankeliumin julistukselle. Sanoohan Raamattu että otollisella ajalla ja pelastuksen päivänä minä olen sinua kuullut ja auttanut. Katso nyt on otollinen aika ja otollinen päivä. Kuinkahan moni onkaan Jouluna saanut kokea pelastuksensa, kun on pidetty yllä raitista evankeliumin julistusta ristiinnaulitusta Jumalan Pojasta. Sillä uskomattomille saarnataan Joulunakin evankeliumia ristiinnaulitusta, koska evankeliumi ei muutu juhlapyhien mukaan, vaan pysyy aina rakkaudessa ja totuudessa ja uskollisuudessa elävää Jumalaa kohtaan, joka tahtoo, että kaikki ihmiset tulevat pelastumaan.

Pidetään siis yllä evankeliumin sanaa sen mukaan kun Herra meille voimaa antaa ja iloitkaamme siitä kun Jeesus lihansa päivinä ratsasti Jerusalemiin ja oli lasten ja imeväisten kautta valmistanut itselleen kiitoksen. Juutalaiset sillä kertaa torjuivat Herransa, mutta tulee aika jolloin juutalaiset Herran armovalinnan mukaan yhdestä suusta huutavat! HOOSIANNA SIUNATTU OLKOON HÄN JOKA TULEE HERRAN NIMEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tämän jälkeen minä kuulin suuren äänen taivaasta. PELASTUS TULEE MEIDÄN JUMALALTAMME JOKA VALTAISTUIMELLA ISTUU JA KARITSALTA.

Siunattua loppuvuotta ja tulevaa vuotta (jos Herra sen meille suo sillä me elämme jatkuvassa Herran tulemuksen odotuksessa) kaikille veljille ja sisarille Kristuksessa Jeesuksessa.
:D :) :lol:
Avatar
Sepi
 
Viestit: 30
Liittynyt: La 18 Huhti, 2009 17:50

ViestiKirjoittaja Uusiluomus » Pe 24 Joulu, 2010 13:57


Jeesus Kristus On Sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta Armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja noudattavat, eivät ole mitään hyötyneet.

Meillä on uhrialttari, josta majassa palvelevilla ei ole valta syödä.

Sillä niiden eläinten ruumiit, joiden veren ylimäinen pappi syntien sovitukseksi kantaa kaikkeinpyhimpään, poltetaan ulkopuolella leirin.

Sentähden myös Jeesus Pyhittääkseen Omalla Verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella.

Niin menkäämme siis Hänen Tykönsä "ulkopuolelle leirin", Hänen pilkkaansa kantaen;

sillä ei meillä ole täällä pysyväistä kaupunkia, vaan Tulevaista me etsimme.

Uhratkaamme siis Hänen kauttansa Jumalalle joka aika kiitosuhria, se on: niiden huulten hedelmää, jotka Hänen Nimeänsä ylistavät.
Hebr. 13:8-15
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli... Fil.2:5
Uusiluomus
 
Viestit: 187
Liittynyt: La 25 Syys, 2010 15:39

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Pe 24 Joulu, 2010 23:23

Joulu...

Meillä oli tänään lapsilla paljon lahjoja ja mun äiti ja siskon tyttö syömässä. Mutta pidän tämän joulun ihan samalaisena juhlana kuin jotkut lasten synttärit tai muut pirskeet. En siis juhli Jeesuksen syntymää sen enempää tänään kuin muutama kuukausi sitten :D Mutta jos mua huvittaa, niin olenko vapaa pitämään juhlaa jouluna, vai onko vain se todellista vapautta jos on pitämättä mitään juhlia jouluna..?

Jeesus on kuitenkin antanut sellaisen vapauden, ettei mistään juhlista tms. tämän maailman asioista tarvitse kantaa murhetta missään määrin. Meidän ei tarvitse lähettää joulukortteja ellei meitä huvita, eikä ostaa lahjoja ellemme halua. Joulu ei ole mikään pakollinen juttu. Yhtä hyvin voimme jättää väliin, mutta voimmeko yhtä hyvin myös viettää juhlaa jouluna..? Tätä olen tänä jouluna miettinyt. Olen aina tiennyt, ettei joulu ole mikään raamatullinen uskonelämään kuuluva juhla, mutta olen aina pienessä mittakaavassa perinteissä pysynyt jouluisin. Ajattelen, että se on lapsille kiva päivä :D

Liittyyhän jouluun toki paljon paljon uskonnollisuutta ja muutakin teeskentelyä :( Valon juhlaa, vaikka todellista velkeutta ei edes tunneta... Rauhan juhlaa, vaikka todellista rauhaakaan ei jumalattomilla ole. Jos elää täydellisesti Herrassa, niin ei tarvitse täyttää elämäänsä jouluilla ja lahjoilla ja juhlilla ja muilla kiireillä. Herrassa elämä on sellaisenaan täyttä.

Next year in Jerusalem. Ensi vuonna myös ensirakkaudessa :D
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Uusiluomus » Pe 24 Joulu, 2010 23:59


Juhlista en tiedä nyt mitään, kun olen niin väsynyt työstä ja pienestä flunssasta.
Mutta kuulin juuri, että meille on tulossa, jos Herra Suo, uusi iltatähti perheeseen, noin yhdeksän kuukauden kuluttua. Siis, minulla on, vuonna 2011 seitsemän lastenlasta. JOS HERRA SUO!
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli... Fil.2:5
Uusiluomus
 
Viestit: 187
Liittynyt: La 25 Syys, 2010 15:39


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron