Lyhyesti ajatuksia psalmista 23.

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Lyhyesti ajatuksia psalmista 23.

ViestiKirjoittaja Sami. O. » Su 09 Tammi, 2011 15:23

"Herra on minun paimeneni. Ei minulta mitään puutu." -Ps.23:1. - Kuningas Daavid, joka oli ollut nuorena "paimenpoika" totesi kerran psalmissaan nämä sanat: Herra on minun paimeneni. Ei minulta mitään puutu. En sitten tiedä, mihin ajanjaksoon Daavidin elämässä tämä psalmi sijoittuu, ehkä joku tietää? - Kuitenkin Daavid toteaa erään kerran, että Herra on hänen paimenensa. Daavid tiesi ja koki, että Herra oli hänen henkilökohtainen paimenensa. Hänen (Daavidin) Herra ja Jumala. Ja Daavid jatkaa: Ei minulta mitään puutu. - Tämä psalmi 23 on ihana psalmi. "Viheriäsille niityille Hän vie minut lepäämään, virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa." - Ihanaa tekstiä, eikö vain? - Jumala on luvannut Sanassaan täyttää kaikki ihmisen tarpeet. Jos meiltä mielestämme jotain puuttuu tai jokin asia muuten on "vinossa" niin meillä on lupa kertoa siitä Jeesukselle. "Ottakaa sanoja ja tulkaa minun tyköni" -sanotaan toisaalla raamatussa. - Ja kun olemme saaneet kokea pelastuksen, saaneet tulla Jumalan lapsiksi, voimme todeta Daavidin sanoin, että: Herra on minun paimeneni. Ei minulta mitään puutu.
Siunausta jokaiselle.
Sami. O.
 
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 27 Syys, 2010 11:54
Paikkakunta: Kannus

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Su 09 Tammi, 2011 22:33

"Ottakaa mukaanne sanoja ja palatkaa Herran tykö ja sanokaa hänelle: 'Anna anteeksi kaikki rikokset, ota armoihisi, niin me tuomme sinulle uhrimulleiksi huultemme uhrit' (Hoos.14:3)." Hoosean kirja on kyllä monelta osin ERITTÄIN ajankohtainen juuri nyt.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron