24 Vanhinta? keitä he ovat?

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

24 Vanhinta? keitä he ovat?

ViestiKirjoittaja Tyyne_Barry » Ke 01 Kesä, 2011 6:20

lmestyskirja:
4:4 Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta, puettuina valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli päässänsä kultaiset kruunut. >> Jakeen lisätiedot
4:10 lankeavat ne kaksikymmentä neljä vanhinta hänen eteensä, joka valtaistuimella istuu, ja kumartaen rukoilevat häntä, joka elää aina ja iankaikkisesti, ja heittävät kruununsa valtaistuimen eteen sanoen:
5:8 Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
11:16 Ja ne kaksikymmentä neljä vanhinta, jotka istuivat valtaistuimillaan Jumalan edessä, lankesivat kasvoillensa ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
19:4 Ja ne kaksikymmentä neljä vanhinta ja neljä olentoa lankesivat maahan ja kumartaen rukoilivat Jumalaa, joka valtaistuimella istuu, ja sanoivat: "Amen, halleluja!"

Oma teoriani.. 12 Jaakobin poikaa + Aabraham,Iisak ja Jaakob + Mooses + Elia + Johannes kastaja

teoria 2 .. 12 Jaakobin poikaa + 12 apostolia

Teoria 3.. 12 Jaakobin poikaa + Aabraham,Iisak ja Jaakob + Nooa,Daniel ja Job
Avatar
Tyyne_Barry
 
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13 Heinä, 2009 15:06
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja Weli-Markku » Ke 01 Kesä, 2011 10:50

Sittenhän se nähdään kun/jos päästään perille.
Voihan tuota pohtia, mutta nyt, tässä ajassa on tärkeää kilvoitella, pysyä Kristuksessa EIKÄ JÄTTÄÄ SEURAKUNNAN KOKOUSTAMME :!: , puhumattakaan, että houkuttelisimme muitakaan uskovia nykyajan epämääräisiin hengellisiin virtauksiin ja tivolikokouksiin tai ekumeniaan.
Riippukaamme Jeesuksessa (Hyvässä), Vapahtajamme veriarmossa kiinni, inhotkaammme syntiä, ottakaamme vastaan väärentämätöntä Jumalan sanaa vastaan ja antaamme eteenpäin,
Jakakaamme omastamme ja tehkäämme hyvää.

Kun näin toimimme ja pysymme Jumalan johdatuksessa, suunnitelmassa ja armossa sekä totuudessa, niin meidän käy hyvin ja perille päästyämme saamme - mikä tärkeintä: JEESUKSEN lisäksi nähdä, keitä ne 24 vanhinta ovat, sekä paljon muuta ihanaa, hyvää ja täydellistä.

Vihaa siellä ei enää ole, se on kadotuksessa.
Weli-Markku
 

ViestiKirjoittaja pike464 » Ke 01 Kesä, 2011 14:10

Weli-Markku kirjoitti:Sittenhän se nähdään kun/jos päästään perille.
Voihan tuota pohtia, mutta nyt, tässä ajassa on tärkeää kilvoitella, pysyä Kristuksessa EIKÄ JÄTTÄÄ SEURAKUNNAN KOKOUSTAMME :!: , puhumattakaan, että houkuttelisimme muitakaan uskovia nykyajan epämääräisiin hengellisiin virtauksiin ja tivolikokouksiin tai ekumeniaan.
Riippukaamme Jeesuksessa (Hyvässä), Vapahtajamme veriarmossa kiinni, inhotkaammme syntiä, ottakaamme vastaan väärentämätöntä Jumalan sanaa vastaan ja antaamme eteenpäin,
Jakakaamme omastamme ja tehkäämme hyvää.

Kun näin toimimme ja pysymme Jumalan johdatuksessa, suunnitelmassa ja armossa sekä totuudessa, niin meidän käy hyvin ja perille päästyämme saamme - mikä tärkeintä: JEESUKSEN lisäksi nähdä, keitä ne 24 vanhinta ovat, sekä paljon muuta ihanaa, hyvää ja täydellistä.

Vihaa siellä ei enää ole, se on kadotuksessa.


AAMEN! Johanneksen ilmestys 5:1 Ja minä näin valtaistuimella-istuvan oikeassa kädessä kirjakäärön, sisältä ja päältä täyteen kirjoitetun, seitsemällä sinetillä suljetun.
2 Ja minä näin väkevän enkelin, joka suurella äänellä kuulutti: "Kuka on arvollinen avaamaan tämän kirjan ja murtamaan sen sinetit?"
3 Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen.
4 Ja minä itkin kovin sitä, ettei ketään havaittu arvolliseksi avaamaan kirjaa eikä katsomaan siihen.
5 Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä".
6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
7 Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
8 Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
9 ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".
11 Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä, ja heidän lukunsa oli kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat,
12 ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
13 Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
14 Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat.

Johanneksen ilmestys 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Re: 24 Vanhinta? keitä he ovat?

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 01 Kesä, 2011 20:56

Tyyne_Barry kirjoitti:
12 Jaakobin poikaa + 12 apostolia



Uskon itse myös näin! Se vaikuttaa johdonmukaiselta. Näin Taivaassa olisi Vanhan- ja Uuden liiton edustus! :!:
Mutta jos asia on toisin, niin näemme sen kyllä siellä perillä.


:idea:

(HL)
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ke 01 Kesä, 2011 23:49


Tässä oli hyvää keskustelua.

Raamatun pohjalta se on aina edettävä. Kaikki vastaukset löytyvät sieltä mihin ikinä uskon asioihin etsimmekin vastauksia. Usein myös (jos sanoisi, että myös kaikkiin) ihmiselon polttaviin kysymyksiin.

Tänään oikein ilostuin näitä kirjoituksia lukiessa mieleni ilostui.

:!: :idea: :!:

Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron