Pyhän Hengen kaste!

Tässä on vain niitä opetuksia, joita Jumalan seurakunnassa opetettiin srk.n alkuaikoina ennen kirkkojen perustamista.

= Raamatun mukaiset opetukset.

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Su 22 Marras, 2009 22:53

Pyhä Henki on Kristus meissä.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Re: Niilo Ylivainiolta

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Pe 03 Joulu, 2010 0:57

TurunWeijo kirjoitti:Tässä pieni pätkä Niilo Ylivainion kirjasta:

">>>.... Alkuseurakuntien opettajat, paimenet ja evankelistat huolehtivat siitä, että uskoon tulleet heti saivat vastaanottaa Pyhän Hengen lahjan. Ja vähän vanhemmat uskovat ymmärsivät, että heidän täytyy uudelleen ja uudelleen täyttyä Pyhällä Hengellä. Luemme Apt 4:31: Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti. Nämä olivat siis uskovia, jotka jo hetken olivat olleet uskossa, mutta täyttyivät uudelleen Pyhällä Hengellä . Heille ei henkikastekokemus jäänyt yhteen kertaan. Ja jos se olisi siksi jäänyt, niin se ei olisi heitä pitkälle auttanut. Jos minä täytän autoni tankin bensiinillä, joka on liikkeelle paneva voima, niin minä pääsen eteenpäin vain noin 400 km, ja sitten se seisahtuu. Ja se seisoo varmasti paikoillaan, teenpä minä sen ympärillä minkälaisia temppuja tahansa, vaikka minä sen kiillottaisin yltä ja alta, puhkuisin ja ähkyisin sen vieressä. Vaikka laulaisin duurissa ja mollissa, itkisin tahi nauraisin, niin autoni seisoisi paikoillaan niin kauan kuin tankista puuttuisi bensiini, sen liikkeelle paneva voima. Ja jos joskus voisin saada uuden auton ja siihen pantaisiin liikkeessä uudet öljyt, parhaat mitä olisi saatavana, ja minä sanoisin: - Minulla on uusi auto ja oikein liikkeessä laitetut öljyt, näitä ei vaihdeta, näillä ajetaan, niin on aivan varmaa, että kun 10 000 km ajettu, niin moottorista kuuluisi muutaman kerran m-uuur - muh ja se pysähtyisi ja seisoisi paikoillaan. Vaikka kaikki maailman parhaat teknikot hakisivat siitä vikaa, mutta ei laitettaisi öljyä, se seisoisi paikoillaan ihmisten harmina ja liikenteen tukkona, niin kuin monet henkikastamattomat sananjulistajat ja muut kristityt tänä päivänä.... <<<<



(HL)
Vastaansanomaton ja erittäin raitishenkinen opetus!!!
Olen usein ajatellut, että pahin virhe uskovilla on joutua jäämään paitsi henkikastekokemuksesta. Kenenkään ei kylläkään tarvitse jäädä tyhjäksi. Mutta usein väärä opetus aiheesta saa uskoon tulleet jäämään kuivaan uskonnollisuuteen, vaikka tarjolla olisi mahtava ELÄMÄ Pyhän Hengen täyttämänä. Vertaa esim. Paavaliin ja Pietariin. Sama on mahdollista tänään..., koska Jeesus on sama!
Apt. 1:8. 5:14-16. 19:11-12.
Jokaiselle uudelle uskoon tulleelle pitää rukoilla Pyhän Hengen kastetta! Muussa tapauksessa on varmaa, että jossain kohden menee oppi ja uskonkilvoittelu pieleen.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » La 04 Joulu, 2010 10:05

"Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta, niin että vieläpä hikiliinoja ja esivaatteita hänen iholtansa vietiin sairasten päälle, ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois (Apt.19:11-12)."

Ihmeellistä!!!
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Siihen samaan on matka

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » La 04 Joulu, 2010 13:22

Aamu-Usva kirjoitti:"Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta, niin että vieläpä hikiliinoja ja esivaatteita hänen iholtansa vietiin sairasten päälle, ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois (Apt.19:11-12)."

Ihmeellistä!!!


Kaipaamme alkuseurakunnan elämänsisältöä Jeesuksessa! Sen kaipuun on Pyhä Henki herättänyt. Siihen olemme matkalla.

"Ja apostolien kätten kautta tapahtui kansassa monta tunnustekoa ja ihmettä; ja he olivat kaikki yksimielisesti koolla Salomon pylväskäytävässä. Eikä muista kukaan uskaltanut heihin liittyä, mutta kansa piti heitä suuressa kunniassa. Ja yhä enemmän karttui niitä, jotka uskoivat Herraan, sekä miehiä että naisia suuret joukot. Kannettiinpa sairaita kaduillekin ja pantiin vuoteille ja paareille, että Pietarin kulkiessa edes hänen varjonsa sattuisi johonkuhun heistä. Myöskin kaupungeista Jerusalemin ympäriltä tuli paljon kansaa, ja he toivat sairaita ja saastaisten henkien vaivaamia, ja ne kaikki tulivat parannetuiksi." Apt. 5:12-16.

"Ja nyt, Herra, katso heidän uhkauksiansa ja anna palvelijaisi kaikella rohkeudella puhua sinun sanaasi; ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta." Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti." Apt. 4:29-31.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Rallatirallaa » Ma 02 Tammi, 2012 9:02


Aamen!!! Kaikki eivät todellakaan oivalla, kuinka tärkeä juttu on tulla kastetuksi Pyhällä Hengellä. Minulle ei kerrottu siitä mitään, enkä tiennyt siitä juuri mitään, mutta sain sen silti, koska olin kuuliainen, noudatin Jumalan tahtoa ja etsin Häntä koko sydämestäni. Kaikki voivat saada Pyhän Hengen kasteen. (: Se on tärkeää, koska siitä saadaan tosiaan sitä viisautta, rohkeutta ja voimaa, joka pistää meidät liikkeelle ja julistamaan evankeliumia..
Rallatirallaa
 

ViestiKirjoittaja Rallatirallaa » Ma 06 Helmi, 2012 12:37


Mutta aika moni uskovakaan ei nykyään ole ihan perillä siitä, että mitä Pyhän Hengen kaste tarkoittaa..
Rallatirallaa
 


Paluu Alkuperäisen kristinuskon opetuksia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron