Jumaluus

Tässä on vain niitä opetuksia, joita Jumalan seurakunnassa opetettiin srk.n alkuaikoina ennen kirkkojen perustamista.

= Raamatun mukaiset opetukset.

Jumaluus

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 10 Huhti, 2018 8:57

:idea:

Jeesuksen jumaluus on Raamatullinen tosiasia. Mutta "Isä on minua suurempi", Hän sanoi. On olemassa NÄKYMÄTÖN Isä Jumala, "jota ei kukaan ole koskaan nähnyt eikä voi nähdä". "Jumalaa ei kukaan ole milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on Hänet ilmoittanut". Joh. 1:18. Miten? Tulemalla lihaksi Jeesuksessa. "Sana (joka siis oli Jumala) tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme." Joh. 1:1-3, 14. Näkymätön Isä tuli lihan ruumiiseen sovittamaan syntimme. Mutta näkymätön Isä on kuitenkin edelleen, kaikissa vaiheissa, ollut ja oleva enemmän kuin Jeesus, vaikka Hän on Pojassaan ja Poika on Hänessä. "Isä on minua suurempi!" Joh. 14:28. Hebr. 1. ja Kol. 1. "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän!" Joh. 14. Koska Isästä ei ole olemassa mitään muuta näkyvää muotoa kuin Jeesus. "Minä olen Isässä ja Isä on minussa!" Taivaasta ei tule ulos mitään ilman Jeesusta. Isä toimii Jeesuksessa, joka on "Jumalan Sana!" "Nimi, jolla Häntä kutsutaan, on Jumalan Sana!" Ilm. 19. Hän on luonut kaiken olevaisen Sanallaan, Jeesuksella. Ei ole mitään muuta OVEA Isään tai Isästä kuin Jeesus. Mitään ei mene Isään muuten kuin Jeesuksen kautta. Mitään ei tule ulos Isästä ilman Jeesusta. Isä ei tee mitään muuten kuin Poikansa kautta. "Kaikki on luotu Hänen kauttansa ja Häneen." Kol. 1. Eikä näin ollen ole kahta Jumalaa, vaan Isä on Jeesuksessa ja Jeesus Isässä, vaikka näkymätön Isä Jumala on enemmän kuin näkyvä Jumala, Poika. Hän on näkymättömän Jumalan olemuksen ainoa näkyvä osa.
Myös "meidän elämämme on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa." Kol. 3:3.
Isä on siis enemmän kuin Jeesus, mutta on tullut näkyväksi Jeesuksessa.
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa." 2 Kor. 5. Isä siis sovitti syntimme ristillä.

Lisää tässä linkissä:
http://Jeesus-on-Herra.com/oppi-isasta- ... -hengesta/

+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
TurunWeijo
Site Admin

Paluu Alkuperäisen kristinuskon opetuksia