Sain ajatuksia, jotka ovat TÄRKEITÄ!
"Kun Herra, sinun Jumalasi, vie sinut siihen maahan, jota menet ottamaan omaksesi, ja kun Hän sinun tieltäsi karkoittaa suuret kansat, heettiläiset, girgasilaiset, amorilaiset, kanaanilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, nuo seitsemän kansaa, jotka ovat sinua suuremmat ja väkevämmät, ja kun Herra, sinun Jumalasi, antaa ne sinulle alttiiksi ja sinä voitat ne, niin vihi heidät tuhon omiksi; älä tee liittoa heidän kanssansa äläkä osoita heille armoa. Älä lankoudu heidän kanssansa; älä anna tyttäriäsi heidän pojillensa äläkä ota heidän tyttäriänsä pojillesi vaimoiksi. Sillä he viettelevät sinun poikasi luopumaan minusta ja palvelemaan muita jumalia; ja silloin Herran viha syttyy teitä kohtaan, ja Hän hävittää sinut nopeasti. Vaan tehkää heille näin: kukistakaa heidän alttarinsa, murskatkaa heidän patsaansa, hakatkaa maahan heidän aserakarsikkonsa ja polttakaa tulessa heidän jumalankuvansa. Sillä sinä olet Herralle, Jumalallesi, pyhitetty kansa; Herra, sinun Jumalasi, on valinnut sinut omaisuuskansakseen ennen kaikkia muita kansoja, mitä maan päällä on."[/i] 5 Moos. 7:1-6.
Uuden liiton puolella on sama sanoma hengellisesti:
"Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä? Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." Sen tähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias." 2 Kor. 6:14-18.
Emme voi lähteä pois maailmasta, mutta voimme varjeltua sen pahuudelta, jonka takana on tuo Jumalaa vastustava persoonallinen henkivalta.
Kun teemme työtä, opiskelemme ja osallistumme elämän erilaisiin asioihin, niin teemme uskovina sen edellisistä opetuksista käsin. Emme liittoudu maailman vääryyden ja sitä johtavan henkivallan kanssa.
"Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä." Room. 12:2.
"älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä." Efes. 5:11.
Tämä asia koskee myös uskovien keskinäistä yhteyttä veljien ja sisarten kanssa. Ei pidä olla "liittosuhteessa" niiden kanssa, jotka hylkäävät totuuden tien ja yhteyden.
Emme voi emmekä saa veljeillä sellaisten kanssa, jotka eivät suostu tekemään parannusta synneistään ja esim. korjaamaan mahdollista riitatilannetta uskovien väliltä.
"Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi. Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla.' Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani. " Matt. 18:15-17.
Periaate on tämä: Jos joku on riitatilanteessa sinun kanssasi, on hän sitä samoin minun kanssani. Seurakunta on yhdessä rintamassa!!!
"Mutta Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, vetäytymään pois jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, jonka olette meiltä saaneet."
"Mutta jos kuka ei tottele sitä, mitä me tässä kirjeessä olemme sanoneet, niin merkitkää hänet älkääkä seurustelko hänen kanssaan, että hän häpeäisi. Älkää kuitenkaan pitäkö häntä vihollisena, vaan neuvokaa niinkuin veljeä. " 2 Tess. 3:6,14,15.
Tehtävämme on ojentaa jokainen uskova sovintoon ja keskinäiseen yhteyteen Raamatun Sanan pohjalta! Emme saa elää yhteyttä (liittoa) rikkovien kanssa liittosuhteessa:
"älä tee liittoa heidän kanssansa äläkä osoita heille armoa..", vaan tee kaikkesi, että he palaavat Totuuden tielle, rakkauden kautta vaikuttavaan uskoon, oppiin ja elämään!
Sillä VARMASTI he viettelevät sinun poikasi luopumaan minusta ja palvelemaan muita jumalia !!!